Первинні реєстрації нових і старих автобусів (включно з мікроавтобусами) в Україні у 2024 році скоротилися на 19% до 2023 року – до 2,241 тис. од., повідомив “Укравтопром” у телеграм-каналі.
Одночасно реєстрації нових автобусів скоротилися на 24% – до 1,296 тис., старих – на 12%, до 945 од.
До п’ятірки найбільш реєстрованих торік нових машин увійшли Ataman виробництва заводу “Черкаський автобус” – 350 од., Etalon виробництва Чернігівського автозаводу – 254 од., автобуси Ford – 191 од., українські автобуси ZAZ – 154 од. і автобуси Citroen – 122 од.
Серед уживаних найчастіше реєструвалися автобуси Mercedes-Benz – 309 од.; Van Hool – 103 од.; VW – 78 од.; VDL – 71 од. та Iveco – 62 од.
Асоціація повідомила, що в грудні в Україні зареєстровано 330 автобусів і мікроавтобусів – на 30% більше, ніж у грудні 2023 року, і на 27% більше, ніж у листопаді-2024.
“Це рекордна кількість автобусів за останні 35 місяців”, – констатував “Укравтопром”.
Частка нової техніки в загальних реєстраціях становила 59% (195 од.), що на 6 в.п. менше за торішній показник і на 4 в.п. менше порівняно з листопадом 2024 року.
Згідно зі статистикою асоціації, у грудні п’ятірку лідерів у реєстраціях нових автобусів сформували Ataman (59 од. – на 10 машин менше, ніж у грудні-2023), Ford (39 од. проти восьми роком раніше), ZAZ (29 од. – на 2 од. менше), Etalon (28 од. проти 16 од.) і Renault (10 од. проти одного).
В Україні автобуси випускають АТ “Черкаський автобус”, Чернігівський автозавод корпорації “Еталон” і Запорізький автозавод “УкрАвто Груп”, а також ТОВ “Бас Мотор” (автобуси “Богдан”), проте основна частка випуску в їхній номенклатурі – шкільні автобуси, які купуються регіонами в межах держпрограми “Шкільний автобус”.
Крім того, великі автобуси випускає львівська корпорація “Електрон” (у грудні зареєстровано 9 таких автобусів).