ТОВ “ТАС-Дніпровагонмаш” (ДВМ, Кам’янське Дніпропетровської обл.), контрольоване фінансово-промисловою групою “ТАС” бізнесмена Сергія Тігіпка, завершило січень-березень 2025 року зі збитком у розмірі 16,87 млн грн, тоді як в січні-березні 2024 року чистий прибуток складав 7,17 млн грн.
Згідно з проміжною звітністю компанії, оприлюдненою у середу в системі розкриття інформації НКЦПФР, чистий дохід скоротився майже на чверть – до 285,5 млн грн.
Компанія знизила валовий прибуток у 4,6 раза – до 7,49 млн грн, отримавши 14,5 млн грн збитку від операційної діяльності супротив 9,31 млн грн прибутку за перший квартал 2024 року.
За даними “ТАС Дніпровагонмаш”, в січні-березні він виробив 181 вагон та іншу продукцію (в 2024 році за цей період – 177 вагонів), середньореалiзацiйнi ціни вагонів становили 2569,4 тис. грн. На експорт продукція не постачалась.
Основні клієнти – “ТАС Полтаввагон”, ПП “Агропрогрес”, ПСП “Слобожанщина Агро”
“В першому кварталі 2025 року вантажна база залізничної логістики в Україні мала тенденцію до зниження, загальний обсяг залізничних перевезень зменшився у порiвняннi iз аналогiчним перiодом 2024 року, що в свою чергу несприятливо позначилось на попитi на вантажнi вагони нової побудови”, – зазначається у звіті.
Серед причин зниження обсягів перевезень підприємство вказує, зокрема, запровадженням “Укрзалiзницею” тимчасових конвенцій на перевезення вантажів до Угорщини та деяких станцій Польщi; підвищення тарифів на вантажні перевезення; скасування 30% знижки на залiзничнi перевезення зерна з прифронтових територій; зменшення кiлькостi зернових культур для експорту; кібератаку на iнформацiйно-телекомунiкацiйнi системи АТ “Укрзалiзницi” у березні 2025 року.
Окрім того, до зменшення попиту на продукцiю вагонобудування у січні-березні – масовані ракетні обстріли, що суттєво вплинули на стан енергетичної галузi, транспортної та припортової інфраструктури.
Частка “ТАС Днiпровагонмаш” в загальному обсязі виробництва вантажних вагонів України у січні-березні 2025 року склала 25,8%. Серед основних конкурентів – Крюківський вагонзавод, ДМЗ “Карпати”, заводи “Укрзалізниці”.
Вартiсть укладених, але ще не виконаних договорiв на кiнець першого кварталу 2025 року – 1 млрд 161 млн грн (без ПДВ). Очiкуванi прибутки вiд виконання цих договорiв – 6,8 млн грн.
На початок квітня поточного року на підприємстві працювало 744 особи.
Завод заначає, що найважливішими стратегічними цілями поточного року є вихід на паралельне виробництво на ринку ЄС вагонів, візків У25, комплектуючих та послуг, iнтеграцiя австрійського вiддiлу продаж, а також розробка нової та унiфiкованої випущеної продукції (розробка 3D моделі та КД вагона-хопера для цементу, розробка 3D моделі зерновоза мiсткiстю 105 м3 – аналога вагону Duro Dakovicн).
Як повідомлялось, “ТАС Дніпровагонмаш”, що володіє потужностями для випуску 9 тис. вагонів на рік, у 2024 році збільшив продаж вантажних вагонів на 63,7% порівняно з 2023 роком – до 606 од., виробництво на 59,2% – до 602 од.
Минулого року завод збільшив чистий прибуток на 31,6% – до 62,3 млн грн, чистий дохід – на 61,8%, до 1 млрд 743,7 млн грн.