Українські заклади громадського харчування в грудні 2022 року фіксують зростання середнього чека в середньому на третину порівняно з минулим роком, випливає з дослідження компанії Poster.
Згідно з ним, зростання середнього чека спостерігається в усіх типах бізнесу. Так, найбільше зростання зафіксовано в закладах фастфуду – на 49%, до 158 грн, і в пекарнях – на 45%, до 66 грн. Середній чек зріс також у барах – на 27%, до 416 грн, у кав’ярнях – на 25%, до 75 грн, у ресторанах – на 22%, до 550 грн, у кальянних – на 21%, до 432 грн, у кафе – на 19%, до 226 грн.
Найбільше зростання виручки в передсвятковий період 19-25 грудня порівняно з минулим роком показали фастфуд і кав’ярні – на 58% і 48% відповідно. Пекарні збільшили виручку на 15%, кафе – на 10%, бари – на 5%, ресторани – на 2%. Водночас кальянні скоротили виручку на 2% порівняно з минулим роком, зазначає Poster.
За його даними, заклади фастуфда, пекарні та кав’ярні повернулися до довоєнних показників виручки наприкінці травня, тоді як ресторани, бари та кальянні змогли досягти лютневих значень лише до листопада.
При цьому зростання виручки зумовлене переважно інфляцією, зазначають респонденти Poster.
“З лютого по травень ми просіли на 50%. У травні, коли був великий потік переселенців, перевищили показники на 20%. Далі вийшли на показники минулого року. Однак виручка зросла через інфляцію, тому ми перестали звертати на це увагу. Орієнтуємося тільки на кількість гостей на місяць і середній чек”, – наводиться в дослідженні коментар співвласників закладів “Марево” і Late Breakfast Wine&Pizza Club Артема Яценка і Василя Будуровича.
Водночас, після перших масованих ударів рф по українській критичній інфраструктурі в жовтні, показники виручки столичних закладів значно впали.
“Оскільки більшість ресторанів мережі розташовані в ТРЦ, підключити генератори для продовження роботи немає можливості, і відповідно реалізація відбувається тільки в години зі світлом, але навіть у ці години попит упав”, – цитує Poster CEO мережі 1708 pizza di Napoli Володимира Гнатюка.
Дослідження Poster ґрунтується на даних продажів 7 тис. закладів громадського харчування України.