АТ “Укрзалізниця” (УЗ) звернулася до перевізників із проханням нарощувати перевезення через угорські пункти пропуску (ПП), які наразі недозавантажені та мають резерви з передачі вантажів, повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи компанії Валерій Ткачов у вівторок на онлайн-нараді з угорськими вантажоперевізниками.
За його словами, у червні на ПП “Чоп-Захонь” було опрацьовано сумарно 1789 вагонів, які перевозили 95,8 тис. тонн вантажів різної номенклатури: у середньому цей стик в обох напрямках опрацьовує 59,6 вагонів за добу (в/д), з яких 51 вагон – на експорт з України.
Порівнюючи червневі показники з травневими, Ткачов зазначив збільшення вантажопотоку в цьому ПП на 13 в/c, або 27,4%.
Представник УЗ нагадав, що за останні чотири місяці максимальний показник вантажоперевезення через ПП “Чоп-Захонь” було зафіксовано в березні – 83 в/c.
Ткачов зазначив, що на сьогоднішній день на ПП “Чоп-Захонь” основна номенклатура – зерно, яке в червні передавали по 50,5 в/c.
За його інформацією, на цьому стику працює 4 перевізники. Найбільшим є Rail Cargo Hungary (RCH), який у червні обробив 904 вагони зі швидкістю понад 30 в/c. Найбільша номенклатура RCH – це зернові (707 вагонів), крім яких було опрацьовано 85 вагонів із контейнерами та імпорт нафтовантажів.
MMV Magyar Maganvasut Zrt (MMV) опрацювали в червні по ПП “Чоп-Захань” 421 вагон зі швидкістю 14 в/c. Найбільша частина вантажу також припала на зерно – 370 вагонів, також помітну частку склав імпорт нафтовантажів.
Magyar Vasuti Aruszallito Kft. (MVA) обробили 402 вагони зі швидкістю 13,5 в/c, з яких 377 із зерном.
На частку CD Cargo Hungary у червні припало 62 вагони зернових вантажів.
“Щодо “Чоп-Захонь” ми не бачимо черги на широкій (колії 1524 мм), на вузькій (1435 мм) йде робота з підходу. Тобто якихось проблем із передачею і з роботою “Чоп-Злхань” я особисто не бачу”, – констатував Ткачов.
За інформацією УЗ, у ПП “Батево-Еперешка” в червні було оброблено 3731 вагон із 252,3 тис. тонн вантажів різної номенклатури. У середньому в експортному сполученні з України відправляли 121 в/з, а приймали 3,5 в/з. Загалом цей стик обробляє 124,4 в/з.
“По “Батево-Еперешці” ми бачимо істотне просідання і падіння вантажної роботи на 28,5 в/c, або 18,6%. Якщо подивитися по зерновій групі, то в середньому через цей перехід передаємо 20,6 в/c. Минулого місяця цей показник був майже 26 в/c. Ми в березні, наприклад, обробляли 94 зернових в/c. На сьогодні, на жаль, по “Батево-Еперешці” тільки близько 21 в/c”, – зазначив Ткачов.
За його інформацією, у цьому стику працює два перевізники – MMV і RCH. MMV обробляв 19 в/c: з 565 вагонів у червні найбільше – 247 – припало на олію.
Своєю чергою, RCH по “Батево-Еперешці” обробив у червні 3166 вагонів із 215,2 тис. тонн вантажів різної номенклатури, зокрема руди – 1945 вагонів, зерна – 531, вугілля – 205. Його середньодобовий показник – близько 105,5 в/c..
“У напрямку “Батево-Еперешке” рухається лише 385 вагонів, з яких 196 із рудою, 30 із зерном, 25 із макухою і 26 із олією. Стик недовантажений, як “Чоп-Захонь”, тому є можливість ще нарощувати”, – додав Ткачов.
Він також зазначив, що сумарно два угорські переходи відпрацьовують найбільший обсяг зернових за добу – понад 70 вагонів.
“Це більше, ніж відпрацьовують усі стики Польщі (чотири ПП), Румунії та інших країн. Тобто, на сьогодні Угорщина у нас лідер з обробки зернових вантажів”, – констатував Ткачов.