Обсяг зернових перевезених АТ “Укрзалізниця” в січні-квітні 2025 року скоротився майже на 33% порівняно з аналогічним періодом торік – до 10,092 млн тонн, повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи компанії Валерій Ткачов.
“З січня по квітень було перевезено залізницею 10, 092 млн тонн зернових вантажів. Порівняно з минулим роком маємо зниження падіння перевезень майже на 33%, або на 4,96 млн тонн”, – повідомив Ткачов на онлайн-нараді з аграрним ринком в четвер.
За його словами, одна з причин скорочення – великі обсяги перевезення в першій половині 2024 року, пов’язані з роботою “зернового коридору”, який стартував в жовтні 2023-го.
“Через те, що “зерновий коридор” почав працювати з жовтня 2023 року, аграрії не встигли вивезти врожай, і тому ці обсяги перейшли на першу половину 2024 року”, – пояснив Ткачов.
Ще однією причиною скорочення обсягу перевезень зернових залізницею в 2025 році є незначне зменшення врожаю зернових.
Третя причина – відсутність в системі повного обсягу даних, оскільки через кібератаку 23 березня певний час перевізні документи оформлялись в паперовому вигляді. 4 квітня Ткачов повідомляв, що з дати здійснення кібератаки вантажовідправники оформили у паперовому вигляді більше 50 тис. документів – наразі їх обсяг скоротився до 4 тис. Він допустив, що після внесення в електронну систему даних усіх перевізних документів показники роботи вантажної вертикалі буде скориговано.
З 10,092 млн тонн перевезеного в січні-квітні зерна 8,958 млн тонн відправлено на експорт, обсяг якого в січні становив 2,76 млн тонн, лютому – 2,25 млн тонн, березні – 1,68 млн тонн, квітні – 1,1 млн тонн.
Обсяг перевезення зерна за 20 діб травня склав 1,207 млн тонн, середньодобове навантаження становило приблизно 73 тис. тонн.
При цьому, 89% перевезеного залізницею зерна в травні прямувало до портів, у квітні цей показник був 92,6%, у березні – 90%. Тільки 10% всього перевезеного на експорт зерна їхало через західні сухопутні переходи.
Інша ситуація щодо рослинної олії, якої в травні в напрямку портів перевозиться тільки 37,1% від загального обсягу. У квітні показник сягнув 47,3%. Решта обсягів олії перевозиться через Західні сухопутні переходи. Загалом за 4 міс.-2025 на експорт перевезено 511,4 тис. тонн олії, а також 799,4 тис. макухи і шроту.