Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

“Укрзалізниця” зафіксувала найнижче навантаження в історії — Перцовський

2 Серпня , 2025  

Обсяг експортних перевезень АТ “Укрзалізниця” у січні-червні 2025 року скоротився на 13,5% – до 38,7 млн тонн, внутрішні перевезення – на 11,7%, до 35,5 млн тонн, тоді як обсяг імпортних перевезень зріс на 5,4% – до 5,3 млн тонн, повідомив генеральний директор компанії Олександр Перцовський у Facebook.

“За перше півріччя 2025 року “Укрзалізниця” перевезла 79,6 млн тонн вантажів – це на 11,8% менше торішнього показника. З такою динамікою впродовж року річний показник буде приблизно 50-52% до обсягу вантажів в період до повномасштабного вторгнення (2021 рік). На наш час випало найнижче навантаження в історії залізниці: це надзвичайно боляче б’є по можливості для компанії функціонувати, адже саме вантажна робота “годувала” залізницю завжди”, – зазначив він.

Перцовський уточнив, що найбільше падіння відбулось у перевезеннях кам’яного вугілля – на 27,5% через втрати шахт та погіршення безпекової ситуації, зерна та продуктів перемолу – на 32,5%.

“Аграрії вказують на пізній старт сезону, тож тут розраховуємо на певне вирівнювання далі по року (у липні поїхало більше). Також, важливими є чесні правила гри: працюємо тісно із ДСБТ над посиленими перевірками вагових норм, щоб зерно не перевозилось до портів з порушенням вагових норм, “вбиваючи дороги” вантажівками”, – зазначив гендиректор.

За його словами, компанії вдалося попрацювати з клієнтами будівельної галузі, й на фоні деякого пожвавлення ринку будівельних перевезення будівельних матеріалах зросло на 4% та цементу на 10%. Однак, як наголосив Перцовський, поточні наднизькі тарифи для вантажів цієї групи не додають УЗ прибутку.

Гендиректор пояснив зростання імпорту роботою колег із комерційної команди, які змогли переконати важливих гравців паливного ринку спробувати залізничні послуги та використати нашу логістику із дочірньою компанією UZ Cargo Poland.

Щодо транзиту, то в умовах війни з Росією він майже відсутній, хоча компанія робить перші кроки з побудови мультимодальних маршрутів, зазначив Перцовський. Він нагадав, що у першому півріччі цього року перші транзитні контейнерні пароми було відправлено до Грузії, що відкриває можливості для транзиту до Азербайджану, Казахстану, а також в перспективі й нарощення транзитних обсягів з Китаю через “Серединний коридор”.

Він також повідомив, що УЗ розпочала системне опитування вантажних клієнтів. “Індекс лояльності клієнтів (NPS) склав -27%. Чесний старт, але його важливо було зафіксувати. Розпочали конкретні кроки (зокрема, в частині цифрових сервісів, роботи із затримками вантажів), і будемо далі міряти прогрес”, – наголосив Перцовський.

Серед питань, які компанія не змогла вирішити у першому півріччі, він назвав індексацію вантажних тарифів, які “завмерли на рівні середини 2022 року”.

“Працюємо над тим, щоб довести: має бути баланс і справедливий підхід і до тих, хто забезпечує можливість продавати ці вантажі – наших українських залізничників”, – зазначив гендиректор УЗ, вказавши на зростання зарплат та інвестицій у клієнтів компанії.

Як повідомлялося, “Укрзалізниця” у 2024 році збільшило обсяг вантажних перевезень на 17,9% порівняно з попереднім роком – до 174,9 млн т.

Минулого року УЗ збільшила експортні перевезення на 51,2% – до 84,67 млн тонн, імпортні – на 40,9%, до 9,63 млн тонн, тоді як перевезення у внутрішньому напрямку скоротилося на 5,5% – до 80,2 млн тонн.

 

, ,