Business news from Ukraine

Долар США дешевшає до фунта і євро, але зміцнюється до ієни

Долар США помірно дешевшає в парах з фунтом і євро, проте трохи зміцнюється до японської ієни.

Розрахований ICE індекс, що показує динаміку долара США відносно шести валют (євро, швейцарський франк, єна, канадський долар, фунт стерлінгів і шведська крона), знижується менш ніж на 0,1% під час ранкової сесії.

Пара євро/долар на 8:18 кв торгується на рівні $1,0599 проти $1,0587 на закриття сесії у вівторок, євро додає близько 0,2%.

Інвестори продовжують оцінювати статдані та заяви представників Федеральної резервної системи (ФРС), щоб спробувати спрогнозувати майбутні зміни процентної ставки.

Судячи з ф’ючерсів на рівень ставки, учасники ринку бачать певну ймовірність, що на найближчому засіданні Федрезерву ставку підвищать одразу на 50 базисних пунктів, хоча раніше інвестори були впевнені, що тепер центробанк змінюватиме ставку кроками по 25 б.п.

Загалом ринок чекає підйому ставки до пікового рівня в 5,25-5,5% з поточних 4,5-4,75%.

Фунт стерлінгів дорожчає на 0,2% і торгується на позначці $1,2049 проти $1,2023 на закриття минулої сесії.

Курс долара піднімається до ієни на 0,1% і торгується на позначці 136,37 ієни.

Тим часом курс юаня, торги яким проходять на території материкового Китаю, підскочив до долара на 0,4% і становить 6,9035/$1.

Як повідомлялося, індекс менеджерів із закупівель (PMI) у переробній промисловості КНР піднявся в лютому до 52,6 пункту з 50,1 пункту місяцем раніше. Експерти в середньому очікували більш помірного підвищення, до 50,5 пункту.

PMI сфери послуг у лютому підвищився до 56,3 пункту з 54,4 пункту в січні. Індикатор оновив максимум із березня 2021 року.

Значення індексу вище позначки в 50 пунктів вказує на зростання ділової активності, нижче – на її скорочення.

, , ,

В Україні зростає попит на преміальні бренди нових легкових автомобілів

Продажі нових легкових автомобілів у лютому поточного року скоротилися більш ніж удвічі порівняно з тим самим місяцем 2022 року, становивши трохи більше ніж 2,7 тис. од., повідомив “Укравтопром” у Телеграм-каналі.

За даними асоціації, порівняно із січнем поточного року ринок нових легковиків зменшився на 8%.

Найкращий результат місяця (як і в лютому-2022) продемонструвала Toyota, наростивши продажі на 50% до лютого-2022 – до 351 авто, другим став Volkswagen із падінням продажів на 9% – до 255, але піднявшись із сьомого місця в торішньому лютому.

При цьому в трійку лідерів “увірвалася” преміальна марка BMW, додавши в продажах 65% – до 221 авто. У лютому 2022 року марка посідала 12-те місце в рейтингу з продажем 173 машин.

Четвертий результат продемонстрували одразу дві марки – Mercedes-Benz і Hyundai (по 211 авто), але якщо корейська марка відстала від торішнього показника на 38%, то Mercedes-Benz збільшив продажі на 17%, констатував “Укравтопром”.

У рейтингу лютого 2022 року, за даними “Укравтопрому”, ці марки посідали десяте (Mercedes-Benz) і п’яте (Hyundai) місце в рейтингу нових легкових авто.

Замикає ТОП-5 лютого-2023 Renault – 201 шт. (-69%), яка роком раніше була другою.

Водночас бестселером місяця на українському ринку нових легковиків залишається кросовер Renault Duster, у заліку якого 174 реєстрації.

“Укравтопром” зазначає, що загалом у січні-лютому 2023 року вітчизняний автопарк поповнили 5,7 тис. нових легкових автомобілів, що на 47% менше, ніж за аналогічний період 2022 року.

Як повідомлялося, 2022 року, за даними “Укравтопрому”, українці зареєстрували 37,9 тис. нових легкових автомобілів – на 63% менше, ніж 2021 року, і цей результат став найнижчим від початку століття.

, ,

Food&NonFoodMaster-2023 та CatMаnMaster-2023 зберуть разом провідних фахівців ритейлерів і постачальників

6-7 квітня 2023 року в Києві відбудуться XIV Міжнародна практична конференція

Food&NonFoodMaster-2023 та VI всеукраїнська практична конференція для керівників закупівель та категорійних менеджерів CatMаnMaster-2023,

які зберуть разом понад 400 топ менеджерів, ключових фахівців роздрібних мереж і компаній-постачальників. Організатор заходу – В2В-компанія TradeMasterGroup.

Аудиторія учасників конференції включатиме власників і топ-менеджерів роздрібних мереж України й Європи, провідних виробників та імпортерів FMCG товарів (від міжнародних компаній-лідерів до регіональних виробників продуктів харчування).

Партнерами конференції

IT Партнер – Спілка Автоматизаторів Бізнесу

Партнер конференції  – Компанія «НАТА ГРУП»

Трансформаційний Партнер – YouCoach 

Партнер кава-брейків – ONE LOVE 

У рамках конференції буде висвітлено:

– актуальні тренди FMCG галузі у 2023 році;

– як змінилася споживча поведінка, як адаптувати бізнес до нової реальності;;

– «Швидка комерція» (Q-Commerce): чому співпраця food- та non-food ритейлу зі службами експрес-доставки стає ще більш важливою;

– як оптимізувати торговий і виробничий бізнес у 2023 році: автоматизовані системи управління підприємством;

– Перебудова роботи продовольчих мереж у зв’язку з початком війни та у післявоєнний період. Зміни в умовах співпраці постачальників з мережами, їх спрощення. успішні приклади колаборацій на взаємовигідних умовах

– моделі категорійного менеджменту для мультиканального ритейлу;

– структура роздрібного ціноутворення: сучасні підходи та технології;

– управління простором торгового залу через викладення на основі ролі категорії;

Учасники заходу зможуть:

– обмінятися позитивним досвідом співпраці з іншими постачальниками та ритейлерами;

– познайомитися зі свіжою аналітикою ринку товарів Food і Nonfood, трендами у відповідних категоріях;

– на підставі виступів експертів проаналізувати діяльність своєї компанії, щоб йти у «ногу» із ринком;

– отримати нові ідеї й інсайти, які можна буде застосувати на практиці у своїй компанії;

– провести перемовини й укласти угоди про співпрацю в одному місці з понад 50 потенційними партнерами;

– неформальне спілкування дозволить повною мірою обмінятися досвідом із колегами, познайомитися з новими клієнтами, а також обговорити подальшу співпрацю з чинними партнерами;

– взяти участь у виставці виробників, а також рішень для оптимізації бізнесу ритейлерів і постачальників,

– представити свою компанію та новинки продукції на Галереї Новинок!

Спікери конференції:

  • Марина Забарило, Director Consumer Panel, FMCG & Retail Ukraine GfK.
  • Катерина Горева, керівниця ціноутворення й внесення даних комерційного департаменту Мережі супермаркетів «Варус». Аналітик ціноутворення Мережі аптек «Подорожник» — Ціноутворення в нових умовах. швидке реагування, впровадження змін. Онлайн та офлайн канали роздробу.
  • Євгенія Родіна, керівниця центру розвитку Ритейл ПрАТ «МХП» — Нові виклики для сфери FMCG у 2023 році. портрет нового покупця та як змінилась культура споживання українців.
  • Надія Гануліч-Манукян, маркетинг-директорка компанії UPG — Як змінилися потреби та патерни поведінки клієнта АЗК та адаптація бізнесу до нової реальності.

Конференція проходитиме паралельно у трьох тематичних залах: Food, NonFood і Catman. Учасники можуть вільно пересуватися залами, відповідно до власних інтересів.

У рамках події відбудуться спецроєкти:

  • Столи переговорів «МЕРЕЖА – ПОСТАЧАЛЬНИК». Це є унікальна можливість прямих переговорів. У столах переговорів TradeMasterGroup за 14 років взяли участь понад 5500 постачальників України та зарубіжжя.
  • Виставка й експозиція рішень та послуг для бізнесу. Це виставка рішень та послуг, а також зразків продукції від виробників України
  • Галерея Новинок провідних постачальників України. Кожен учасник-виробник може надати зразки кращих проєктів для представлення на полицях Галереї Новинок.
  • Нагородження національної премії «Made-in-Ukraine-2023: Кращий партнер року серед виробників» та «Retail-in-Ukraine2023: Найкращий партнер року серед роздрібних мереж».

ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦІЯ

Учасники Конференції, які не зможуть бути фізично присутніми на заході, матимуть доступ до онлайн-трансляції, в якій 3 окремі камери та виділений чат забезпечать повний ефект присутності.

БЕЗПЕКА

У випаду повітряної тривоги учасники Конференції будуть евакуйовані до підземного паркингу, яке пристосоване для подібних випадків. Укриття має надійне перекриття з монолітного бетону та обладнане приточно-витяжною вентиляцією й автономним дизель-генератором, санвузлом і кількома евакуаційними виходами.

Ознайомитись з детальною інформацією, програмою та зареєструватися на Конференцію можна за посиланням РЕЄСТРАЦІЯ або за тел. +380 67 851 10 65

Зміна імпорту у % до попереднього періоду у 2021-2022 році

Зміна імпорту у % до попереднього періоду у 2021-2022 році

Джерело: open4business.com.ua та experts.news

Українська економіка втратить до 7,7% ВВП через неповернення біженців – експерти

Залишитися за кордоном навіть після завершення війни можуть від 860 тис. до 2,7 млн українських біженців, що призведе до втрат ВВП від 2,55 до 7,71%, йдеться в дослідженні Центру економічної стратегії (ЦЕС).

“За нашими розрахунками, за кордоном можуть залишитися від 860 тис. до 2,7 млн українців. Більш схильними до повернення є люди похилого віку, люди з нижчим рівнем освіти, а також ті, хто працював до війни”, – зазначають експерти центру.

Вони нагадали, що загалом за кордоном (крім Росії та Білорусі) перебувало 3,8-4,7 млн українських біженців на кінець 2022 року, і ще приблизно 1,5 млн – у Росії.

Згідно з опитуванням Info Sapiens, яке було здійснено в рамках дослідження, співвідношення дорослих і дітей – 1:1,07. Серед дорослих найбільше жінок віком від 35 до 49 років – 42,2%, тоді як чоловіків такого віку 6,4%.

Жінки 25-34 років становлять 18,5%, чоловіки – 3,2%, віку 18-24 роки – відповідно 8,2% і 3,5%.

Згідно з опитуванням, станом на кінець року точно або скоріше не планували повертатися в Україну 11,3% біженців віком від 35 до 49 років, 13,1% – від 18 до 24 років, 8,2-8,3% – від 25 до 34 років і від 50 до 65 років.

Вказується також, що із Запорізької області виїхала майже чверть мешканців, а з Києва та Київської області – майже п’ята частина, тоді як із західних областей – менше 10%.

Серед основних причин біженців осісти на новому місці за межами України в ЦЕС назвали затягування війни, позитивне ставлення європейців до українців, перспективи для дітей.

Крім того, тим, хто виїхав за кордон із зони бойових дій, може бути нікуди повертатися, тож повернення залежить від швидкої відбудови їхніх регіонів або надання підтримки для переїзду в інші регіони України.

, ,

Господарський суд Черкаської області повернув у власність “Черкасиобленерго” 2 ГЕС

Господарський суд Черкаської області повним рішенням від 20 лютого 2023 року задовольнив позов ПАТ “Черкасиобленерго” щодо визнання недійсними договорів купівлі-продажу Стеблівської та Корсунь-Шевченківської ГЕС між компанією та зовнішньоекономічною асоціацією “Новосвіт” у 2015 році.

“Майнові комплекси Стеблівської ГЕС і Корсунь-Шевченківської ГЕС було відчужено за спірними договорами без проведення аукціону, без повідомлення Фонду державного майна України з метою приховування незаконних правочинів, унаслідок чого ПАТ “Черкасиобленерго” і державі було завдано значної шкоди”, – ідеться в рішенні суду.

Як випливає з документа, оцінка відчуженого за спірними договорами майна для визначення його ринкової вартості в порушення вимог закону “Про акціонерні товариства” та статуту “Черкасиобленерго” була проведена без ухвалення наглядовою радою товариства рішення про залучення суб’єкта оціночної діяльності, без затвердження умов укладеного з ним договору та встановлення розміру оплати його послуг, а також затвердження ринкової вартості майна.

“Унаслідок незаконного проведення оцінки майна Стеблівської ГЕС та Корсунь-Шевченківської ГЕС як цілісних майнових комплексів в.о. голови правління товариства Кузьмінська С.А., яка уклала спірні договори від імені “Черкасиобленерго”, штучно занизила ринкову вартість цих двох ГЕС із метою уникнення передбаченої статутом ПАТ заборони на укладення нею самостійного рішення щодо вчинення правочинів щодо майна, ринкова вартість якого перевищує 5% вартості активів товариства”, – ідеться в рішенні суду.

Згідно з документом, Головне слідче управління Національної поліції України наразі проводить досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактами розтрати майна “Черкасиобленерго” в особливо великих розмірах, під час якого встановлено укладення 6 листопада 2015 року між “Черкасиобленерго” в особі Кузьмінської С.О. і зовнішньоекономічною асоціацією “Новосвіт” договорів купівлі-продажу з порушенням вимог чинного законодавства та статуту ПАТ.

За інформацією адвоката компанії “Ципін і Партнери” Марини Суткович, яка представляла інтереси “Черкасиобленерго” в суді, загальна сума збитків товариства внаслідок угоди купівлі-продажу двох ГЕС склала 139,5 млн грн.

На початку 2022 року 46% акцій ПАТ “Черкасиобленерго” було передано від Фонду державного майна до Міністерства енергетики. Ще 25% акцій перебувають в управлінні ПрАТ “Українська енергозберігаюча сервісна компанія” (“УкрЕСКО”).