Business news from Ukraine

“Запоріжсталь” знизив випуск прокату на 60,4%

Запорізький металургійний комбінат “Запоріжсталь” у 2022 році знизив випуск прокату на 60,4% порівняно з 2021 роком – до 1 млн 304,3 тис. тонн.

Згідно з інформацією підприємства, виплавка сталі за цей період знизилася на 61,7% – до 1 млн 491,3 тис. тонн, чавуну – на 54,3%, до 2 млн 9,9 тис. тонн.

У грудні-2022 меткомбінат виробив 142,1 тис. тонн чавуну, 70,8 тис. тонн сталі, відвантажено 56,7 тис. тонн прокату.

“Зниження рівня виробництва порівняно з аналогічним періодом попереднього року пов’язане з дефіцитом сировини та логістичними проблемами, спричиненими повномасштабними військовими діями на території України. Крім того, через масовані ракетні атаки на об’єкти енергетичної інфраструктури та, як наслідок, дефіцит потужності в енергосистемі комбінат знизив виробництво, у такий спосіб скоротивши споживання покупної електроенергії”, – пояснюється у прес-релізі.

Як повідомлялося, “Запоріжсталь” 2021 року зберегла випуск прокату на рівні 2020 року – 3,204 млн тонн, скоротила виплавку сталі на 0,1% – до 3 млн 778,25 тис. тонн і наростила чавуну – на 0,1%, до 4 млн 473,5 тис. тонн.

“Запоріжсталь” – одне з найбільших промислових підприємств України, продукція якого користується широким попитом у споживачів як на внутрішньому ринку, так і в багатьох країнах світу. Спеціалізація комбінату – високоякісний сталевий г/к рулон, г/к лист, холоднокатаний лист, х/к рулон з вуглецевих і низьколегованих сталей, а також сталева стрічка, чорна жерсть, гнутий профіль.

Основними споживачами продукції є виробники зварних труб, підприємства автомобільного, транспортного, сільськогосподарського машинобудування, виробники виробів побутової техніки.

“Запоріжсталь” перебуває в процесі інтеграції в групу “Метінвест”, основними акціонерами якої є ПрАТ “Систем Кепітал Менеджмент” (71,24%) і група компаній “Смарт-холдинг” (23,76%).

ТОВ “Метінвест Холдинг” – керуюча компанія групи “Метінвест”.

,

Україна продовжує експортувати агропродукцію

З українських портів у четвер вийшли шість суден з агропродукцією, повідомляє Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури у своєму телеграм-каналі.

За його даними, шість суден із 355 тис. тонн агропродукції на борту вийшли з портів Великої Одеси, на навантаженні перебувають ще 13 суден (282 тис. тонн агропродукції).

Крім того, порти готуються прийняти ще шість суден, які прямують “зерновим коридором”.

“У Босфорі інспекцію Спільного координаційного центру очікують 102 судна. Російська сторона продовжує гальмувати інспекції під будь-якими приводами, обмежуючи експорт української агропродукції на світові ринки”, – заявляє міністерство.

За його даними, з 1 серпня 2022 року з портів Великої Одеси вийшли 626 суден, які експортували 16,8 млн тонн українського продовольства до країн Азії, Європи та Африки.

,

АМКР скоротив випуск металургійного коксу на 66,7%

Криворізький гірничо-металургійний комбінат ПАТ “ArcelorMittal Кривий Ріг” (АМКР, Дніпропетровська обл.) на своєму коксохімічному підрозділі в січні-листопаді поточного року скоротив випуск металургійного коксу на 66,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 880 тис. тонн.

Як повідомив агентству “Інтерфакс-Україна” представник компанії, у листопаді підприємство виробило 44 тис. тонн металургійного коксу.

При цьому в січні-листопаді-2022 випуск валового коксу 6%-ї вологості на АМКР склав понад 1 млн тонн, зокрема в листопаді – 51 тис. тонн.

Виробництво коксу на “ArcelorMittal Кривий Ріг” за одинадцять місяців 2021 року зросло на 10% – до 2,640 млн тонн, зокрема, в листопаді минулого року склало 188 тис. тонн.

За 11 місяців 2022 року на підприємство поставлено 1,3 млн тонн вугільного концентрату, зокрема 396 тис. тонн вугілля вітчизняного видобутку, 390 тис. тонн із Росії (до війни), 65 тис. тонн із Казахстану, 34 тис. тонн із Польщі, 15 тис. тонн із Чехії, 208 тис. тонн зі США та 187 тис. тонн з Австралії. У листопаді на АМКР поставлено 50 тис. тонн вугілля, зокрема 42 тис. тонн вугілля вітчизняного видобутку, 7 тис. тонн із Польщі.

Як повідомлялося, українські КХЗ у січні-листопаді 2022 року скоротили виробництво валового коксу 6%-ї вологості на 58,1% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 3,66 млн тонн. У листопаді вироблено 235 тис. тонн валового коксу, зокрема металургійного – 204 тис. тонн. За 11 місяців 2022 року виробництво металургійного коксу склало 3,14 млн тонн.

За 11 місяців 2022 року на вітчизняні КХЗ поставлено 4,254 млн тонн вугільного концентрату (за 11 місяців 2021 року – 11,834 млн тонн), зокрема, українського видобутку – 2,853 млн тонн, із РФ імпортовано (до війни) 623,9 тис. тонн, із Казахстану (до війни) – 65,4 тис. тонн, Польщі – 36,3 тис. тонн, Чехії – 38,8 тис. тонн, США – 448,6 тис. тонн та Австралії – 187,3 тис. тонн. Зокрема в листопаді поставлено 308 тис. тонн концентрату, з них українського видобутку – 299 тис. тонн.

Як повідомлялося, Україна 2021 року знизила випуск коксу на 1,3% порівняно з 2020 роком – до 9,543 млн тонн.

, ,

“Датагруп-Volia” закуповує генератори

Компанія “Датагруп-Volia” проводить закупівлю генераторів і джерел безперебійного живлення для підвищення енергонезалежності власної мережі загальною вартістю близько 70 млн грн.

“Наразі 95% усіх аварій на мережі “Датагруп-Volia” пов’язані з аварійними та екстреними відключеннями енергопостачання. Тому головне завдання для нас зараз – побудувати максимально автономну мережу, яка не залежатиме від відключень електроенергії. З цією метою компанією виділено безпрецедентний бюджет у 70 млн грн”, – зазначається в повідомленні компанії, поширеному в четвер.

На ці кошти вже закуплено близько 300 генераторів потужністю від 5КВт до 1МВт, а ще 200 прибудуть в Україну наступного місяця. Також за ці кошти закуплено понад 2 тис. автономних джерел безперебійного живлення.

У компанії також повідомили, що щомісяця на пальне та обслуговування парку генераторів витрачається близько 10 млн грн.

“Наразі в середньому генератори споживають понад 100 тис. літрів пального на місяць або майже 3 тис. літрів на день, а в пікові дні після обстрілу – до 10 тис. літрів на день”, – зазначили в компанії.

Також компанія активно проводить роботу з місцевими громадами, ОСББ, Бізнес- і торговими центрами щодо спільної організації безперебійної роботи телеком-обладнання.

,

Турецька Onur купила земельні ділянки на заході України, планує інші інвестиції

Компанія Onur, одна з найбільших у будівництві та ремонті автошляхів в Україні, у 2022 році через війну скоротила обсяг робіт на 90% і заморозила реалізацію майже всіх масштабних проєктів дорожньої інфраструктури, повідомив головний координатор Onur Group Ukraine Емре Караахметоглу в партнерському інтерв’ю NV.

“Не дивлячись на війну, деякі об’єкти все ж вдалося завершити: добудували автошляхи в Хмельницькій області та ділянки траси Київ – Харків, над якими працювали з 2019 року. Обидва проєкти фінансувалися коштом Світового банку”, – зазначив Караахметоглу.

Він також повідомив, що від початку війни компанія розширювала під’їзди до митних пунктів на заході країни, з кінця травня будує новий Ірпінський міст під Києвом, а також працює в Харківській області після її деокупації, де проводить екстрені роботи з відновлення автодоріг.

Караахметоглу додав, що нещодавно компанія виграла тендер на будівництво трьох мостів у Київській області, який фінансується британським експортно-кредитним агентством UK Export Finance.

За його словами, якби не війна, компанія відкрила б у центрі Львова новий готель, під який торік придбали будівлю і розпочали реконструкцію. “Після війни швидко завершимо роботу над цим проектом”, – зазначив він.

Головний координатор повідомив також, що Onur Group уже під час війни придбала кілька земельних ділянок у Львові та на Львівщині й думає, які проєкти можна реалізувати.

Караахметоглу зазначив, що серед інших інвестпланів компанії в Україні – видобуток корисних копалин, зелена енергетика, де Onur уже має 150 мегаватів від сонячних станцій, та аграрний напрямок із переробкою. “У нас невелика, близько 5 тис. гектарів ділянка на заході України. Плануємо збільшити її вдвічі. А потім зайнятися переробкою аграрної продукції”, – уточнив він.

Представник Onur додав, що до війни під замовлення компанії було виготовлено обладнання для розроблення піщаних кар’єрів у Львівській області та лінії для виробництва мостових балок на бетонному заводі компанії на заході країни, і заявив, що їх буде встановлено одразу після війни.

За його словами, Onur також має намір після перемоги України завершити такі масштабні проєкти, як будівництво Запорізького мосту і реконструкція злітно-посадкової смуги в аеропорту Дніпро, а також ініціює проєкт будівництва платної дороги Стрий-Мукачеве, вже розробляючи для неї технічну документацію.

“За платними дорогами майбутнє, вони будуть затребувані після завершення війни. На мій погляд, цим проектом потрібно займатися вже зараз”, – зазначив Караахметоглу.

Представник компанії уточнив, що парк техніки в Україні становить близько 4 тис. одиниць, а також 20 асфальтних заводів, 15 бетонних заводів, 15 підприємств для виробництва підстави, проте під час війни кілька заводів було втрачено. В Onur Group Ukraine наразі працює близько 2 тис. осіб.

Згідно з інформацією у Facebook компанії, вона працює в 9 галузях, минулого року виконували дорожні роботи в Молдові.

Onur Group посідає 82-е місце в рейтингу 250 найбільших підрядників у світі за версією провідного американського видання ENR 2022.

, ,