Business news from Ukraine

КІЛЬКІСТЬ ІМПОРТЕРІВ ДИЗПАЛЬНОГО З ПОЧАТКУ ТРАВНЯ ЗРОСЛА БІЛЬШЕ НІЖ УДВІЧІ – ДИРЕКТОР “А-95”

30 Травня , 2022  

Ринок нафтопродуктів після відмови від держрегулювання цін активізується, про що свідчить зростання кількості їхніх імпортерів, зокрема, більше ніж удвічі з дизпального та в півтора разу з газу, повідомив директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.

“Кількість декларантів дизпального зросла майже вдвічі порівняно з початком місяця. Якщо тоді про імпорт заявляло близько 30 компаній, то вчора їх було вже 66. Щодо газу в півтора разу зростання, трохи гірша динаміку щодо бензинів. Це означає, що багато компаній почали імпортувати самостійно, той ефект, який ми й очікували від відмови від держрегулювання”, – сказав він на брифінгу в Медіацентрі в Києві в понеділок.

При цьому Куюн зазначив, що про вихід на заплановані обсяги постачання говорити ще зарано, озвучивши прогноз, що він може відбутися у липні цього року.

“Є таке відчуття, що ми пройшли пік кризи. Ми бачимо це за суттєвим скороченням черг або взагалі їх відсутністю… Ринок починає працювати. Тим часом зарано ще говорити, що ми вийшли на заплановані обсяги. Є невелике відхилення від прогнозних показників щодо дизпального, непогана ситуація щодо скрапленого газу, тому що там не було держрегулювання. Найбільше відставання від очікувань щодо бензину”, – описав ситуацію експерт.

Ситуацію з постачанням бензину він назвав напруженою, оскільки Європа, зокрема найближчі сусіди України, в яких трейдери намагалися насамперед шукати ресурси, – Польща, Молдова, Румунія, – націлені на пріоритетне забезпечення внутрішнього попиту.

“Радіус пошуку бензину постійно зростає. У травні він почав надходити з Бельгії. Якби мені рік тому хтось таке сказав, я не повірив би. Зараз зарано говорити про конфігурацію ринку, пошук триватиме, охоплює всю Європу, найімовірніше, доведеться везти здалеку, з того ж таки регіону АРА”, – припустив Куюн.

Він пояснив, що наситити український ринок дизпальним вдається швидше, бо весь ринок Європи націлений на його імпорт, “відповідно, порти, резервувари, трубопроводи, наливні естакади заточені під роботу з дизпальним”, водночас європейські заводи закривають внутрішній попит на бензин.

, ,