Business news from Ukraine

“Київстар” збільшив виручку на 9,5% і EBITDA на 9,8%

8 Серпня , 2024  

Виручка найбільшого українського оператора мобільного зв’язку “Київстар” у квітні-червні цього року зросла на 9,5% порівняно з квітнем-червнем 2023 року – до 9,425 млрд грн, а в доларах – на 0,4%, до $236 млн, ідеться у звіті материнської компанії VEON компанії в четвер.
“Показник EBITDA збільшився на 9,8% рік до року в місцевій валюті (+0,8% р/р у доларах), незважаючи на тривалий тиск операційних витрат у другому кварталі 2024 року, включно з витратами на електроенергію і паливо, а також тривалими благодійними пожертвами на додаток до програм підтримки персоналу”, – зазначив VEON.
Уточнюється, що EBITDA становила 5,585 млрд грн або $140 млн. Порівняно з першим кварталом цього року, коли на фінансові показники “Київстару” суттєво вплинула програма компенсації клієнтам після масштабної кібератаки в грудні 2023 року, виторг у гривні виріс на 31,5%, а EBITDA – на 54%, тоді як у доларах зростання цих показників становило відповідно 26,1% і 47,9%.
Згідно зі звітом, операційний прибуток (EBIT) у квітні-червні цього року становив 4,16 млрд грн, що на 10,5% краще за показник квітня-червня-2023 і майже вдвічі – за показник січня-березня-2024.
Загальний операційний дохід від надання послуг мобільного зв’язку “Київстару” у другому кварталі зріс на 8,7% – до 8,77 млрд грн, зокрема від передання даних – на 10,8%, до 5,18 млрд грн, тоді як дохід від послуг фіксованого зв’язку – на 16,4%, до 0,56 млрд грн.
Зазначається, що підвищення рентабельності вдалося домогтися, здебільшого, завдяки зростанню доходів від мобільного передавання даних, підтриманому ретельною реалізацією заходів із контролю витрат.
Клієнтська база 4G “Київстар” зросла на 7,9% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 14,1 млн, а використання даних на одного користувача збільшилося на 11,1%, до 11,3 Гб на місяць за умови зниження голосового трафіку на 4,5% – до 540 хв.
Загалом кількість абонентів мобільного зв’язку “Київстар” у другому кварталі 2024 року скоротилася на 2,9% порівняно з аналогічним періодом 2023 року – до 23,4 млн за зростання ARPU (середній місячний дохід від надання голосових послуг фіксованого зв’язку на одного абонента) на 11,5% – до 122,9 грн.
“Київстар” пояснює скорочення загальної мобільної абонентської бази кількістю українців, які проживають за межами України.
“Протягом 2024 “Київстар” відновився після кібератаки в грудні 2023 року – абонентська база повернулася до рівня до атаки завдяки успішній реалізації спеціальної програми з утримання клієнтів”, – йдеться у звіті.
Також зазначається, що оператор підтримував доступ до ключових послуг, включно з цифровою охороною здоров’я, інформаційними та розважальними сервісами, унаслідок чого кількість багатокористувацьких абонентів “Київстар” збільшилася на 53,0% порівняно з аналогічним періодом минулого року, а доходи від багатокористувацьких послуг зросли на 58,9%.
Зокрема наголошується, що Helsi, найбільша в країні цифрова платформа охорони здоров’я, продовжує розвивати цифрову медицину в Україні: близько 28 млн зареєстрованих пацієнтів (+11,1% порівняно з минулим роком) мають доступ до 1,6 тис. чинних медичних закладів і більш ніж 38 тис. фахівців, активних на платформі (+12,5% порівняно з минулим роком).
Уточнюється, що кількість завантажень мобільного застосунку Helsi на кінець кварталу сягнула 8,2 млн, що дало змогу клієнтам забронювати 2,3 млн записів на прийом до лікаря через платформу за звітний період (+27,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року).
Згідно зі звітом, сервіс потокового мовлення “Київстар ТБ” завершив квартал зі зростанням кількості щомісячних активних користувачів (MAU) на 51,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
У “Київстарі” наголосили, що завдяки зусиллям компанії майже 100% телеком-мережі на підконтрольній Україні території працює у звичайному режимі, цілодобово забезпечує абонентів послугами зв’язку та передавання даних.
Загалом VEON у II кварталі 2024 року отримав виручку в $1,03 млрд, що на 12,1% вище за показник аналогічного періоду 2023 року, зокрема, на сервісну виручку припало $987 млн – показник збільшився на 11,3% у річному вираженні.
EBITDA телекомунікаційного холдингу збільшилася на 10,6% рік до року – до $0,46 млрд.
Уточнюється, що в нацвалютах виручка VEON зросла на 15,1%, EBITDA – на 13,9%. Зростання виручки, крім України, показали ще з шести “дочок” VEON – у Пакистані, Казахстані та Узбекистані.
Абонентська база VEON у II кварталі збільшилася на 1% – до 157,4 млн. Кількість 4G-користувачів за період досягла 98,4 млн (зростання на 11,2%). Частка користувачів 4G у загальній абонбазі збільшилася на 5,7 процентного пункту – до 62,5%.
CAPEX групи збільшився на 5,8% – до $181,4 млн. Залишок грошових коштів та їхніх еквівалентів склав $722 млн проти $632 млн станом на березень 2024 року. Водночас рік до року обсяг коштів скоротився на 70%.
Чистий борг VEON за підсумками II кварталу збільшився на 17,6% – до $3,2 млрд.
VEON зберіг прогноз на весь 2024 рік щодо зростання виручки в нацвалютах на 16-18%, щодо зростання EBITDA в нацвалютах на 18-20%.

,