Індустріальний парк “Мостиський сухий порт” (Львівська обл.) до кінця року планує інвестувати в EUR3 млн у розвиток логістики та комунікацій, для чого орендував 35 га землі в районі стику шляхів біля залізничної станції “Мостиська-1”, повідомив керівник проекту Віктор Довгань.
“Ми розуміємо, що економічна інтеграція України та Європейського Союзу буде поглиблюватися. (…) Як це не цинічно звучить з урахуванням нещодавніх обмежень імпорту з України до Польщі, але ми віримо, що Польща є стратегічним партнером. Торгові, логістичні суперечки будуть виникати. Але, на те вони й партнери, щоб швидко їх вирішувати, як це сталося з транзитом”, – пояснив Довгань вибір місця розташування хаба на організованій UkraineInvest конференції.
За його словами, “Мостиський сухий порт” стане поєднанням сухого порту та індустріального парку. Його потенційними резидентами мають стати релоковані підприємства зі східних і південних областей України, орієнтовані на експорт до ЄС.
“Побудований логістичний хаб дасть їм змогу виробляти, фасувати, розливати та експортувати їхні товари”, – уточнив Довгань.
Два великих резиденти вже висловили свій інтерес до проєкту. Перший із них – великий нафтотрейдер – незабаром розпочне будівництво резервуарів для перевантаження нафтопродуктів. Другим резидентом, згідно з підписаною попередньою угодою, стане агрохолдинг, який займатиметься експортом агропродукції. Відповідно він будуватиме силоси для зберігання.
Наразі компанія шукає третього резидента, для потреб якого готовий побудувати і виробництво, і відкрите зберігання вугілля, руди. Третій кластер буде орієнтований на потреби клієнта, пояснив керівник проєкту.
За інформацією Довганя, індустріальний парк оформив тривалу оренду на 35 га землі промислового значення. У планах підприємства придбання її у місцевої громади наступного року за умови завантаження потужностей на 50%.
До кінця 2023 року в будівництво хаба буде інвестовано EUR3 млн, які спрямують на подовження широкої та вузької гілок залізничних шляхів.
“Земельна ділянка підходить до станції, але ми розуміємо, що потрібно розвести гілки широкої та вузької колії. З траси М11 (планується) завести автодорогу, вирівняти, провести земляні роботи; завести на першому етапі 5 МВт електрики, а також забезпечити ще потрібні резидентам комунікації”, – уточнив Довгань.
Він додав, що хаб підготує майданчик під будівництво з усіма комунікаціями, а резиденти самі побудують резервуари під дизель, силоси для зерна або склади для контейнерів.