Один із найбільших операторів зернового ринку України – ТОВ “СП “Нібулон” (Миколаїв) – придбав 76 тягачів Scania R450 Євро 5 і 64 напівпричепів бельгійського виробника STAS у рамках своєї стратегії розвитку логістичного напряму, повідомила пресслужба зернотрейдера у Facebook.
За інформацією “Нібулона”, перша партія закупівлі становить 30 комплектів, з яких п’ять уже вийшли на автошляхи України.
У компанії пояснили, що через переорієнтацію логістичних ланцюжків в умовах війни “Нібулон” змушений використовувати комбіновані маршрути, що включають транспортування зерна вантажним автотранспортом. Транспортування сільгосппродукції такими маршрутами застосовується в південних філіях, зокрема, в річкових “Вознесенському” та “Новоодеському”, а також від терміналу в Миколаєві, який наразі виконує функцію сухого порту, в напрямку “Бессарабського”.
Для мінімізації навантаження на автошляхи та впливу на навколишнє середовище агропродукцію з усіх водних елеваторів, розташованих уздовж Дніпра і заблокованих через підрив Каховської ГЕС, перевозять автотранспортом до елеваторів відвантаження на залізничний транспорт.
Для зниження ваги автопоїзда і збільшення корисного навантаження 30 напівпричепів із 64 повністю алюмінієві, включно з рамою. Усі тягачі оснащені 13-літровими економічними двигунами потужністю 450 к. с. з обертовим моментом 2350 Нм і коробкою автоматичної системи перемикання передач Scania Оптікруз.
Крім того, для безпечного водіння встановлено систему аварійного гальмування AEB, головні фари та протитуманні LED фари. 7 од. техніки використовуються в комплектації ADR FL, які будуть задіяні в перевезеннях пального.
“Завдяки диверсифікованій за видами транспорту системі, що включає авто-, залізничний і водний транспорт, “Нібулону” вдалося побудувати нові ланцюжки поставок продукції, зменшити собівартість нашої логістики й у такий спосіб збільшити закупівельні ціни для аграріїв”, – стверджує директор із логістики Сергій Калкутін.
За його інформацією, у 2024 році департамент логістики планує повністю оновити автопарк служби вантажного автотранспорту. Зокрема, вантажівки від “Сканія Україна” стануть ефективним посиленням госпдіяльності, впевнені в “Нібулоні”.
Під час укладення угоди генеральний директор ТОВ “Сканія Україна” Хокан Йюде зазначив, що компанія пишається партнерством із “Нібулоном”.
“Ми раді бути причетними до реалізації важливої мети – забезпечення експорту продовольства в інтересах економіки України та всесвітньої продуктової безпеки, – зазначив Хокан Йюде. – Ми сприяємо роботі експортера та надаємо фінансові інструменти для зменшення навантаження на бізнес. Так весь контракт профінансовано в лізинг “Сканія Кредит Україна” та застраховано КАСКО. Усі вантажівки також підключені до системи моніторингу автопарку Scania FMS. Наразі ми пропонуємо “Нібулону” широкі можливості ТОВ “Сканія Україна” з обслуговування та навчання водіїв, адже в наших спільних інтересах покращення показників експлуатації транспорту”, – зазначив керівник “Сканія Україна”.
“Нібулон” висловив подяку “Сканія Україна” та “Сканія Кредит Україна” за довгострокове співробітництво та підтримку в реалізації проєкту з оновлення вантажного автопарку.
ТОВ “СП “Нібулон” створено 1991 року. До російського військового вторгнення зернотрейдер мав 27 перевантажувальних терміналів і комплексів із приймання сільгоспкультур, потужності для одночасного зберігання 2,25 млн тонн продукції АПК, флот із 83 суден (із них 23 буксири), а також володів Миколаївським суднобудівним заводом.
“Нібулон” до війни обробляв 82 тис. га землі в 12 областях України та експортував сільгосппродукцію в більш ніж 70 країн світу.
Зернотрейдер 2021 року експортував максимальні за час свого існування 5,64 млн тонн сільгосппродукції, досягнувши рекордних обсягів постачань на зовнішні ринки в серпні – 0,7 млн тонн, у четвертому кварталі – 1,88 млн тонн і в другому півріччі – 3,71 млн тонн.
Збиток “Нібулона” через повномасштабне військове вторгнення РФ у 2022 році перевищив $416 млн.
Наразі зернотрейдер працює на 32% потужностей, створив спеціальний підрозділ для розмінування сільгоспземель і змушений був перенести центральний офіс із Миколаєва до Києва.