Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

ОБНУЛЕННЯ МИТА НА РОСІЙСЬКИЙ БІТУМ НЕ ПРИЗВЕДЕ ДО ЗДЕШЕВЛЕННЯ БІТУМУ НА РИНКУ – ДИРЕКТОР КОНСАЛТИНГОВОЇ ГРУПИ «А-95»

1 Лютого , 2022  

Скасування мита на російський бітум не призведе до зниження цін на українському ринку й особливо не покращить його ресурсного забезпечення. Про це заявив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, коментуючи законопроєкт №6562, зареєстрований напередодні у Верховній Раді.
«Рекордного для ринку бітуму 2021 року понад 70% імпортних постачань надійшло з Білорусі і Європи, їх не обкладають митом. Відповідно, законопроєкт ніяк не позначиться на вартості бітуму з цих напрямків, а значить, не вплине на цінову картину в цілому», – заявив Сергій Куюн.
Єдиним напрямком, який підпадає під мито, є Росія, у зв’язку з чим бітуму цього виробництва практично немає на ринку. Обнулення мита означатиме допуск цього продукту на український ринок.
«Окрім дуже суперечливої політичної доцільності, імпорт російського продукту, по-перше, не буде масовим через обмеженість вільного обсягу в Росії, по-друге, він не здатний вплинути на ціни, які все одно будуть орієнтовані на паритет зі світовими», – вважає глава «А-95».
Експерт також зазначає, що нестачі чи дефіциту продукту на ринку немає. За його оцінками, потенційний обсяг російських постачань оцінюється у 80-120 тис. т на рік, тоді як аналогічний запас потужності з випуску бітуму має Кременчуцький НПЗ «Укртатнафта». Крім того, фактично необмежений потенціал мають морські постачання бітуму. Крім двох наявних комплексів з морської перевалки імпортного бітуму (обидва в Миколаєві), 2022 року планується створення ще двох – у порту «Південний» (Wexler Group) і Херсоні (ОККО).
Таким чином, резюмує С.Куюн, запропонований законопроєкт не матиме жодного конструктивного впливу ні на ціни на бітум, ні на забезпеченість ринку, який навіть за рекордного фінансування 2021 року не відчував дефіциту.
На думку експерта, суттєво вплинути на вартість бітуму можна лише шляхом зниження ставки ПДВ як єдиного податку, що стягується із цього товару. Такий підхід нещодавно було застосовано у Польщі, де через зростання світових цін на нафту ПДВ на моторні палива було знижено з 23% до 8%.
«Ринок чекає від законодавців ініціатив, спрямованих на зниження імпортозалежності в енергетиці, й насамперед від Росії. На жаль, за останні два з половиною року у сфері нафтопродуктозабезпечення ми не побачили жодного такого рішення», – каже Сергій Куюн.

, ,