Аналіз перших результатів роботи ринку азартних ігор виявив низку проблемних питань, що стримують подальший розвиток індустрії. Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей розпочала роботу над розробкою рекомендацій з удосконалення положень Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор». Про це повідомив Олексій Ботезат, член КРАІЛ, під час проведення публічного громадського обговорення.
Очікується, що зміни торкнуться чотирьох напрямків, зокрема: удосконалення ліцензування у сфері організації та проведення азартних ігор, підвищення ефективності державного нагляду за ринком азартних ігор, упорядкування питань сертифікації грального обладнання та посилення правових механізмів щодо мінімізації проявів ігрової залежності.
Легальні букмекери також докладають зусиль, аби змінити ставлення до гемблінгу та допомогти гравцям приймати виважені та обґрунтовані рішення. «Для нас важливо мінімізувати всі можливі ризики, та вберегти кожного гравця від необдуманих рішень та вчинків. Статус першого ліцензованого букмекера в Україні вимагає від Parimatch Ukraine відповідальності передусім перед тисячами наших гравців. Головним досягненням компанії за минулий рік стало впровадження принципів відповідальної гри – не словом, а ділом. У поточному році ми продовжимо формувати відповідальне ставлення до гри», – зазначив Михайло Коваль, Head of Legal Parimatch Ukraine.
Експерти погодилися, що поточний рік стане роком активного розвитку індустрії гемблінгу. І хоча прогноз виглядає більш ніж оптимістично, позитивний ефект для економічної системи країни може дати лише легальний ринок азартних ігор.
Нагадаємо, майже рік тому першим легальним букмекером в Україні стала компанія Parimatch Ukraine. Також вона є першою компанією, яка заявила про необхідність дотримання принципів та цінностей відповідальної гри.
У 2021 році приріст кредитного портфелю АТ «МЕГАБАНК» збільшився на 881 млн гривень.
Станом на 1.01.2022 року загальний обсяг кредитного портфелю банку складає 8 132 млн грн.
За рік його приріст сягнув 881 млн гривень. У порівнянні з приростом 2020 року цей показник збільшився на 509%.
Зокрема, у 2021 році 961 млн грн. було спрямовано на кредитування представників малого та середнього бізнесу. Зростання кредитного портфелю відбулося й у сегменті мікробізнесу.У порівнянні з 2020 роком приріст сягнув 97 млн грн (214%).
– Відповідно до Стратегії на 2021-2025 роки, банк фінансував насамперед мікробізнес та МСБ. Серед них – підприємства агросектору, торгівлі та промисловості. Слід зазначити, що фінансування мікробізнесу – одне із пріоритетних завдань банку, яке успішно виконується, – зазначила в.о Голови Правління АТ «МЕГАБАНК» Олена Пономаренко.
Окрім класичного кредитування, клієнти малого та середнього бізнесу можуть отримати в «МЕГАБАНКУ» доступні короткі беззаставні кредити у вигляді кредитного ліміту на поточний рахунок, кредитування під інвестиційні цілі, кредитування у рамках державних програм підтримки, пов’язаних із пандемією COVID-19.
Також представникам МСБ доступний також весь спектр документарних операцій, акредитиви, авалювання векселів, обслуговування зовнішньоекономічних контрактів та інше.
За підсумками роботи у 2021 році приріст продемонстрував й роздрібний кредитний портфель. Так, у порівнянні з приростом 2020 року він збільшився на 160%.
ПрАТ “НЕК “Укренерго” ініціює підвищення тарифу на послуги з передачі електроенергії з 1 квітня 2022 року на 29,1% – до 446,24 грн/МВт-год, з метою забезпечення в повному обсязі компенсаційних виплат виробникам “зеленої” е/е з відновлюваних джерел у рамках ПСО.
Водночас, як випливає з інформаційної довідки до проєкту зміни структури тарифу, публічне обговорення якого відбудеться 7 лютого, тариф на послуги з передачі е/е для підприємств “зеленої” металургії, включно з ТОВ “Металургійний завод “Дніпросталь”, становитиме 190,65 грн /МВт-год.
Як пояснили в “Укренерго”, необхідність підвищення тарифу на передачу е/е виникла через відсутність у державному бюджеті на 2022 рік коштів на оплату “зеленої” е/е з відновлюваних джерел у розмірі 20% їхньої прогнозної товарної продукції на рік.
“З огляду на відсутність зазначених витрат (10 528 663 тис. грн) у структурі тарифу на послуги з передачі електричної енергії на 2022 рік та у державному бюджеті на 2022 рік НЕК “Укренерго”… ініціюватиме перегляд структури тарифу на 2022 рік, починаючи з 01.04.2022”, – йдеться в інформаційній довідці.
За інформацією компанії, загальний обсяг витрат на ПСО, який необхідно передбачити у тарифі на передачу е/е, становить 38,442 млрд грн (у розрахунку на рік – 33,178 млрд грн). Отже, пропонується збільшити витрати з ПСО на 14,038 млрд грн (у розрахунку на рік – 10,529 млрд грн).
Крім того, ще однією причиною збільшення тарифу є запропоноване “Укренерго” збільшення витрат на оплату праці в 2022 році на 13% порівняно з минулим роком. Витрати на оплату праці в компанії в разі затвердження запропонованого розміру тарифу збільшаться на 236 672 тис. грн (у розрахунку на рік – на 177 504 тис. грн, або на 7,4%).
У зв’язку зі змінами чинного законодавства в “Укренерго” також було перераховано в бік збільшення статті витрат на охорону праці та технічну безпеку, відрахування профспілкам та відрахування на соціальні витрати.
Як повідомлялося, Нацкомісія, яка здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунпослуг (НКРЕКП), на засіданні 1 грудня 2021 року затвердила тариф НЕК “Укренерго” на передачу електроенергії у 2022 році на рівні 345,64 грн/МВт-год (без ПДВ), що на 17,6% вище за тариф на 2021 рік (293,93 грн/МВт-год).
Водночас регулятор не врахував оплату 20% обсягу “зеленої” електроенергії у тарифі на передачу, незважаючи на те, що на цьому категорично наполягали МФО, народні депутати, бізнес, профільні асоціації і торговельні палати.
Як повідомлялося, згідно зі змінами від 2019 року до закону про альтернативні джерела енергії, 20% вартості “зеленої” е/е мають оплачуватись із держбюджету, але ні законом про держбюджет на 2021 рік, ні його проектом на 2022 рік такі видатки не передбачені.