Business news from Ukraine

Мер Києва Кличко: Один із чиновників департаменту транспорту КМДА затриманий за вимагання хабара

Співробітники Держбюро розслідувань (ДБР) спільно з прокуратурою Києва затримали за здирництво хабара одного із заступників директорату департаменту транспорту Київської міськадміністрації, повідомив мер столиці Віталій Кличко.

“Поки хабарником займаються правоохоронні органи і триватиме розслідування, його невідкладно відсторонять від виконання обов’язків”, – написав він у телеграм-каналі у вівторок увечері.

“Міська влада і надалі готова співпрацювати з правоохоронними органами для запобігання та боротьби з корупцією. Ми постійно передаємо матеріали внутрішніх аудитів КМДА та співпрацюємо з правоохоронцями”, – наголосив мер.

, , ,

Держмитниця у I півріччі видала 80 сертифікатів на експорт металобрухту до ЄС

Державна митна служба України у січні-червні поточного року видала підприємствам із операцій з брухтом чорних металів 80 сертифікатів на експорт металобрухту до країн ЄС, повідомляється у відповіді Міністерства фінансів на лист Української асоціації вторинних металів (“УАВтормет”), що датується 23 липня 2022 року.

При цьому Мінфін констатував, що від суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності запитів щодо проблем в отриманні сертифікатів до Держмитслужби не надходило.

У свою чергу “УАВтормет” 20 червня 2022 року направив листа до Мінфіну та Держмитслужби, копію якого має агентство “Інтерфакс-Україна”, в якому вказав на звернення учасників ринку щодо вибірковості при видачі дозвільних документів для оформленні експортних процедур, зокрема при видачі сертифікатів на постачання брухту до ЄС.

У зверненні “УАВтормет” наголошувалося, що Міністерство видало наказ від 2 березня 2021 року про затвердження порядку видачі сертифікатів. На думку Асоціації, процедура отримання сертифіката значно ускладнена, не містить повного переліку необхідних документів, а процедура повного чи часткового огляду транспортних засобів для ідентифікації товару використовується для затягування та затримки під час оформлення експортних партій.

В “УАВторметі” вважають, що це створює корупційні ризики і завдає фінансових збитків як державі, так і українському бізнесу.

Асоціація просила Мінфін провести оперативну нараду з проблемних питань при експорті металобрухту, із залученням фахівців міністерства, Держмитниці, Торгово-промислової палати (ТПП), “УАВтормет” та “УАВторметресурс”.

Як повідомлялося, українські підприємства у січні-червні поточного року знизили експорт брухту чорних металів увосьмеро порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 28,74 тис. тонн, у грошовому вираженні експорт металобрухту скоротився у 6,8 раза – до $12, 24 млн.

Експорт металобрухту в січні-червні 2022 р. здійснювався переважно до Туреччини (61,35%), Польщі (12,49%) та Німеччини (9,45%).

Україна у 2021 році збільшила експорт металобрухту у 17,2 раза порівняно з попереднім роком – до 615,69 тис. тонн. У грошовому вираженні експорт металобрухту зріс у 25,2 рази – до $238,90 млн.

В Україні діють Українська асоціація вторинних металів (“УАВтормет”), Українська асоціація експортерів металобрухту (УАЕМ) та “Українська асоціація вторинних металів та ресурсів” (“УАВторметресурс”).

, , , ,

“Кернел” скоротив продаж олії на 29%

“Кернел”, одна з найбільших українських агропромислових груп, за підсумками 2022 фінансового року (ФР, липень-2021 – червень-2022) знизила продаж олії (соняшникової та рапсової) на 29% порівняно з 2021 ФР 967 тис. тонн з 1,37 млн тонн, загальну переробку олійних культур – на 31%, до 2,19 млн тонн з 3,18 млн тонн.

Згідно з оприлюдненим на сайті компанії звітом, зниження обсягів виробництва та реалізації олійних культур та олії зумовлено блокадою українських морпортів військовими кораблями країни-агресора РФ, внаслідок чого зупинено активну заготівлю, переробку та експорт зернових та соняшникової олії.

Уточнено, що у четвертому кварталі 2022 ФР (березень-2022 – червень-2022) “Кернел” реалізував 60,8 тис. тонн соняшникової та рапсової олії (-78% до четвертого кварталу 2021 ФР) і переробив 156,6 тис. тонн олійних культур (-75%).

Загальний експорт сільгоспкультур компанії у четвертому кварталі 2022 ФР скоротився на 93% порівняно з аналогічним періодом минулого фінроку – до 123 тис. тонн, тоді як за підсумками 2022 ФР скорочення становило 1% – до 7,97 млн тонн.

Загалом у четвертому кварталі 2022 року ФР група компаній наростила обсяги поставленої на її елеватори сільгосппродукції на 12% порівняно з четвертим кварталом 2021 року ФР – до 65,5 тис. тонн, тоді як за весь 2022 ФР на елеватори доставлено 4,19 млн тонн сільгоспсировини – на 10% більше, ніж за 2021 рік.

“Ситуація з критичною інфраструктурою групи залишається незмінною. Дві олійноекстракційні установки групи в Харківській області, розташовані на тимчасово окупованих територіях, залишаються недоступними. Нові зерносховища не постраждали, крім двох силосів ємністю 74 тис. тонн, які були сильно пошкоджені навесні 2022 року”, – зазначається у повідомленні групи.

“З початку війни з Росією 1,15 тис. наших співробітників було мобілізовано до Збройних сил України або ж вони приєдналися до загонів тероборони. З них 460 було демобілізовано, вони повернулися до роботи”, – констатував агрохолдинг підсумки російського воєнного вторгнення.

“Кернел” також із жалем зазначив, що через військову агресію РФ в Україні загинули 11 його співробітників.

“Група продовжує працювати над створенням альтернативних експортних маршрутів автомобільним, залізничним транспортом та через українські річкові порти на Дунаї, але така логістика дуже ускладнена, що унеможливлює відновлення будь-яких значних обсягів експорту, а також необхідний величезний обсяг капітальних витрат для створення ефективної логістичної інфраструктури на нових експортних маршрутах”, – підсумувала аграрна група у повідомленні.

“Кернел” до війни посідав перше місце у світі з виробництва соняшникової олії (близько 7% світового виробництва) та її експорту (близько 12%), а також був найбільшим виробником та продавцем бутильованої соняшникової олії в Україні. Крім того, компанія займалася вирощуванням іншої агропродукції та її реалізацією.

Найбільшим співвласником “Кернела” через Namsen Ltd. є український бізнесмен Андрій Веревський із часткою 41,3%.

Агрохолдинг у 2021 фінансовому році (ФР, липень-2020 – червень-2021), збільшив чистий прибуток у 4,3 рази порівняно з 2020 ФР– до $513 млн, його EBITDA зросла у 2,1 рази – до $929 млн, виторг – на 38%, до $5,65 млрд.

, ,

Чистий збиток Ощадбанку через війну становив 4 млрд грн

Чистий збиток державного Ощадбанку (Київ) за підсумками січня-червня 2022 року становив 4,031 млрд грн, тоді як чистий прибуток за аналогічний період 2021 року становив 513 млн грн, повідомляється в обігово-сальдовій звітності банку.

Згідно з нею, чисті процентні доходи банку за шість місяців становили 1,05 млрд грн, що ушестеро менше порівняно з аналогічним періодом минулого року (6 млрд грн).

Чистий комісійний дохід становив 2,34 млрд грн, що на 22% менше, ніж за першу половину минулого року (3 млрд грн).

На фінрезультат банку також вплинули відрахування до резервів на рівні 5,4 млрд грн.

Ощадбанк засновано 1991 року. Його єдиним власником є держава.

Згідно зі статистикою Нацбанку, на 1 червня 2022 року за розміром загальних активів Ощадбанк посідає у рейтингу 2-е місце (257,06 млрд грн) серед 69 банків країни.

, ,

Страхові виплати австрійської “Уніка” в Україні в червні становили 74,7 млн грн

Страхові компанії “Уніка” та “Уніка Життя” (обидві – Київ), що входять до небанківської фінансової групи “Уніка Україна”, у червні цього року виплатили 74,7 млн грн страхових відшкодувань, повідомляється на сайті СК “Уніка”.

При цьому зазначається, що за договорами автострахування загальна сума страхових виплат становила 39,4 млн грн, з яких виплати за КАСКО – 30,8 млн грн, за ОСАЦВ та ДГО – 6 млн грн.

Загальна сума виплат за договорами добровільного медичного страхування становила 25,2 млн. грн. Сума виплат зі страхування життя – 8,2 млн. грн.

Найбільша виплата у червні була 821,6 тис. грн. за договором страхування КАСКО.

Медичний асистанс “Уніка” за вказаний звітний період опрацював понад 61,144 тис. звернень, технічний асистанс – понад 10,583 тис., зазначено у повідомленні.

UNIQA Group (Австрія) вийшла на ринок України у 2006 році. Її компанії в Україні – “Уніка” та “Уніка Життя” з центральними офісами, пропонують більшість видів ризикового страхування та страхування життя через загальнонаціональну мережу.

,

МТСБУ збільшило вартість полісів для тих, хто виїжджає за кордон, більш ніж на чверть

Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ) з 26 липня 2022 року запроваджує нові тарифи на поліси “Зелена карта” для тих, хто виїжджає за кордон, повідомляється на сайті Бюро.

Згідно з повідомленням на сайті бюро, МТСБУ перерахувало вартість страхових сертифікатів “Зелена картка”, які запроваджуються у бік підвищення на 26,3%.

Остання зміна тарифів була 18 липня 2022 року у бік зниження на 4,4%.

Поліси “Зелена мапа” реалізуються з 2009 року двох видів: вся Європа, Молдова. Також із 1 січня 2016 року українські поліси “Зелена карта” почали діяти на території Азербайджану.

За даними МТСБУ, вартість “Зеленої карти” в Україні на 15 днів для поїздок Європою для легкових автомобілів підвищується до 913 грн (раніше – 723 грн), для автобусів – до 3,429 тис. грн (2,715 тис. грн), для вантажних автомобілів – до 2,153 тис. грн. (1,705 тис. грн.).

Вартість “Зеленої карти” на один місяць для легкових автомобілів становить тепер 1,453 тис. грн (раніше 1,150 тис. грн), автобусів –4,763 тис. грн (3,772 тис. грн), вантажівок –2,858 тис. грн (2,263 тис. грн) .

Вартість піврічного та річного полісів “Зелена карта” для легкових автомобілів –6,451 тис. грн та 7,986 тис. грн відповідно, для автобусів –16,673 тис. грн та 30,964 тис. грн, для вантажних автомобілів –13,529 тис. грн та 25,534 тис. грн відповідно.

Вартість полісів для поїздок до Азербайджану та Молдови для легкових автомобілів на 15 днів становитиме 665 грн., на один місяць –978 грн., на півроку –2,242 тис. грн., на рік –3,193 тис. грн.

Розміри єдиних страхових платежів за договорами міжнародного страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів встановлені постановою Кабінету міністрів від 6 січня 2005 року та визначені в євро.

“Зелена карта” – система страхового захисту потерпілих у дорожньо-транспортній пригоді незалежно від країни їхнього місця проживання та країни реєстрації транспортного засобу. “Зелена карта” поширюється на територію 47 країн Європи, Азії та Африки.

Згідно з рішенням, прийнятим Генеральною асамблеєю Ради Бюро міжнародної системи автострахування “Зелена карта” у Люксембурзі у травні 2004 року, Україна з 1 січня 2005 року є повним членом цієї системи.

, ,