Продажі автомобілів у США за підсумками 2022 року скоротилися на 8% і склали 13,7 млн, свідчать дані дослідницької фірми Wards Intelligence.
Це найгірший показник із 2011 року, пише The Wall Street Journal. Продажі перевищували позначку в 17 млн машин п’ять років поспіль до початку пандемії COVID-19 у 2020 році.
Низка керівників автокомпаній були натхнені відносно високими обсягами реалізації в четвертому кварталі на тлі поліпшення ситуації з поставками запчастин. Однак тепер деякі експерти побоюються, що можуть виникнути проблеми з попитом на тлі підвищення відсоткових ставок і високої інфляції, що чинять негативний тиск на потенційних покупців.
“У 2023 році ситуація стане набагато складнішою”, – заявив глава Hyundai в США Ренді Паркер, маючи на увазі зростання ставок. Його компанія повідомила про невелике зниження продажів минулого року.
“На початку минулого року галузь загалом планувала продати понад 16 млн автомобілів”, – зазначає директор з продажу Toyota Motor у Північній Америці Джек Голліс. Але компанії швидко відмовилися від своїх прогнозів, оскільки підприємства змушені були призупиняти або зменшувати виробництво через дефіцит запчастин, і насамперед чипів.
“Це не кінець світу”, – вважає Голліс. За його словами, є перші ознаки того, що нестача комплектуючих і зростання цін на сировину слабшають. Багато автовиробників повідомили про поліпшення продажів ближче до кінця минулого року, оскільки поставки мікросхем почали поліпшуватися.
Голліс із Toyota прогнозує, що у 2023 році в США буде продано 15 млн автомобілів. За оцінкою аналітиків Edmunds, показник становитиме 14,8 млн.
Продажі Nissan Motor впали приблизно на 25% торік, але в четвертому кварталі зниження становило лише 2% на тлі підвищення доступності напівпровідників. “Ситуація, безумовно, стала кращою”, – сказала Джуді Вілер, яка курирує продажі Nissan у США.
На частку електромобілів у країні у 2022 році припало близько 6% ринку порівняно з приблизно 3% роком раніше, за даними J.D. Power.
Зокрема Tesla у 2022 році збільшила виробництво електромобілів на 47% – до 1,37 млн. Поставки компанії зросли на 40% і досягли 1,31 млн.
Як повідомлялося, General Motors повернула собі лідерство на ринку США минулого року, обігнавши за продажами японську Toyota.
Продажі GM зросли на 3% і досягли 2 млн 274,088 тис. автомобілів. Реалізація електромобілів підскочила на 58% – до 39,179 тис., повідомила компанія.
Toyota за минулий рік реалізувала в Штатах 2 млн 108,458 тис. автомобілів, що на 10% менше за показник 2021 року. Водночас продажі машин з електродвигунами, включно з гібридами, зменшилися на 14% – до 504,016 тис., за даними автовиробника.
У 2021 році Toyota вперше стала лідером з продажу на ринку США, обійшовши GM, яка зберігала першу позицію з 1931 року.