ТОВ “ТАС Дніпровагонмаш” (ТАС ДВМ, Кам’янське Дніпропетровської обл.), контрольоване фінансово-промисловою групою “ТАС” Сергія Тігіпка, 7 серпня зареєструвало в Нацкомісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) випуск корпоративних облігацій на $1 млн.
Згідно з інформацією в проспекті емісії, випускають 1 тис. облігацій номіналом $1 тис. Строк обігу облігацій – п’ять років, із 8 серпня 2024 року до 26 серпня 2029 року зі щоквартальною виплатою купона.
Відсоткову ставку в перший рік обігу визначено на рівні 6% річних, в інші роки обігу встановлюватимуть за рішенням дирекції товариства, з огляду на ринкову кон’юнктуру, але вона не може бути нижчою за 1% і вищою за 15% річних.
Дострокове погашення облігацій на вимогу їхніх власників не передбачено, як і дострокове погашення товариством усього випуску за власною ініціативою.
Термін погашення облігацій – з 27 серпня по 29 вересня 2029 року.
Як повідомлялося, рішення про розміщення іменних відсоткових звичайних корпоративних облігацій серії “Е” було ухвалено наглядовою радою товариства 28 травня.
Андеррайтером виступить ТАСкомбанк.
Залучені фінансові ресурси планується спрямувати на технічне переоснащення та розвиток потужностей для реалізації проєкту виходу компанії на європейський ринок.
Як повідомлялося, в липні 2020 року “Дніпровагонмаш” розмістив п’ятирічні облігації серій “А”-“D” на загальну суму 200 млн грн (по 50 млн грн кожної серії) в рамках рішення про випуск підприємствами “Групи ТАС” корпоративних облігацій на загальну суму 1 млрд 885 млн грн і EUR3 млн.
На початку 2023 року група “ТАС” стала стратегічним інвестором вагонобудівного СП TransAnt GmbH австрійських voestalpine і ÖBB Rail Cargo з часткою 40%, а навесні поточного року стала мажоритарієм TransAnt, збільшивши частку до 61%.
У рамках проекту завод спочатку відвантажував полегшені модульні вантажні вагони (MultiBOX) для експлуатації на залізницях Євросоюзу, а потім вагони-платформи.
Минулого тижня підприємство на сайті повідомило про акцепт 1500 різних вагонів міжнародною компанією,
“Проєкт спрямований на відновлення логістичних ланцюгів поставок і забезпечення стійкості експорту української продукції (агро-, металургійної, хімічної, переробної та ін.) і розрахований не на один рік роботи”, – зазначається в повідомленні.
Насамперед будуть випущені вагони-зерновози з об’ємом кузова 126 кубометрів і масою тари 22,5 т, що дає змогу перевозити 71,5 тонн зерна у вагоні.
Зазначається, що наразі всі компоненти вагона випускаються в Україні, тоді як до 2022 року комплектуючі імпортувалися. Зокрема, “ТАС Дніпровагонмаш” освоїв випуск і сертифікував поглинаючий апарат одного класу, на завершальній стадії сертифікація та випробування апаратів ще двох класів.
Агентству “Інтерфакс-Україна” на підприємстві не надали інформацію щодо терміну проєкту і компанії-покупця, зазначивши, що подробиці буде оголошено пізніше.
У поточному році компанія планує інвестувати 100,2 млн грн у розвиток європейського напрямку (придбання обладнання).
“ТАС Дніпровагонмаш” завершив січень-червень 2024 року з чистим прибутком 18,85 млн грн, що втричі менше, ніж за той самий період 2023 року за умови зростання виручки на 37,8% – до 796,47 млн грн.
За півріччя випущено 317 вантажних вагонів.