Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

“Укравтопром” фіксує зростання попиту на нові легкові авто на 60,6% за минулий рік

2 Січня , 2024  

Первинні реєстрації нових легкових автомобілів в Україні 2023 року зросли на 60,6% порівняно з 2022 роком – майже до 61 тис., повідомила асоціація “Укравтопром” у Телеграм-каналі у вівторок.

Лідерство у Toyota – 10197 авто (+47%), другу сходинку посів Renault – 5790 (+46%), третю Volkswagen – 5627 (у 2,5 раза більше).

До першої десятки також увійшли Skoda – 4938 авто (+75%); BMW – 4128 (+139%); Hyundai – 2945 (+29%); Mercedes-Benz – 2543 (+52%); Suzuki – 2396 (+192%); Mazda – 2252 (+237%) і Nissan – 1975 (+75%).

За інформацією асоціації, бестселером року став компактний кросовер Renault Duster – 5445 авто цієї моделі поповнили автопарк.

При цьому в грудні українці придбали 5,9 тис. нових легкових авто, що на 53% більше, ніж за той самий місяць 2022 року і на 9% більше за показник листопада-2023. У трійці лідерів Toyota (972), Renault (678) і Skoda (600).

Зі свого боку інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting на своєму сайті повідомляє, що 2023 року в Україні продано понад 65 тис. нових легкових авто, що перевищило результат 2022 року на 62,4%.

При цьому лідерство також у Toyota з приростом продажів на 54% – до 10,74 тис. авто і часткою ринку 16,5% (проти 17,4% роком раніше), а на другу позицію (проти третьої 2022 року) вийшов Volkswagen зі зростанням продажів у 2,3 раза – до 7,09 тис. і збільшенням частки ринку на 2,2 в.п. – до 10,9%.

Третім став Renault з результатом 5,83 тис. проданих авто (на 45,2% більше).

За даними експертів, у грудні було реалізовано 6 тис. нових автомобілів, що трохи (на 0,5%) менше, ніж у листопаді.

“Позначилися наслідки блокування кордонів, але все одно порівняно з груднем ринок зріс на 45%”, – констатується в повідомленні.

При цьому безумовно лідирувала Toyota з продажем понад 1 тис. нових авто і 17% українського авторинку, другим фінішував Volkswagen, але, як зазначає AUTO-Consulting, на цей результат працювали і офіційні дилери, і постачальники електромобілів з китайського ринку.

Найпопулярнішою моделлю грудня став Renault Duster, якому вдалося обійти електромобіль Volkswagen ID.4, що лідирував усю осінь.

У результаті Renault загалом наростив продажі на 40%, посівши третю сходинку рейтингу місяця.

Експерти також відзначають успіх бренду Audi, дилерам якого вдалося випередити конкурентів серед преміальних брендів і посісти 7-ме місце на ринку (проти 12-го в листопаді-2023).

Загалом AUTO-Consulting вважає, що, незважаючи на складнощі на польському кордоні, які ускладнили постачання автомобілів у запланованих обсягах, 2023 рік став “роком оновлення українського авторинку та зростання його потенціалу”.

“Відновлення авторинку відбувалося навіть краще за тренд 2014-2016 років. Результат схожий з 2016 роком, коли було реалізовано 64,5 тис. авто. Але щоб досягти 103,6 тис. авто (як у довоєнному 2021 році), тоді знадобилося довгих сім років”, – констатує директор AUTO-Consulting Олег Омельницький на своїй сторінці у Facebook.

Він зазначив, що останні два місяці минулого року фіксувалася дуже висока частка електромобілів на ринку – майже 20% (проти 10% у 2022 році та 1,5% у 2021-му).

“Крім того, значно зросла частка так званих “сірих” дилерів – 21%. Востаннє таке пам’ятаю в 90-х і на початку 2000-х”, – написав він.

Як повідомлялося, за даними “Укравтопрому” 2022 року українці зареєстрували 37,9 тис. нових легкових автомобілів – на 63% менше, ніж роком раніше, а за даними AUTO-Consulting продажі скоротилися на 61,5% – до 40,08 тис. од.

, ,