АТ “Укрзалізниця” (УЗ) планує наростити пасажирські перевезення на 10% до 27,5 млн пасажирів у 2024 році, зазначено в презентації, представленій під час спілкування з журналістами голови правління компанії Євгена Лященка в четвер.
При цьому, як очікується, дохід від пасажирських перевезень зросте до 10,6 млрд грн у 2024 році проти 9,3 млрд грн минулого року і 5,3 млрд грн роком раніше.
Зростанню пасажирських перевезень сприяє запуск поїздів на міжнародних напрямках, випливає з презентації “Укрзалізниці”. Зокрема, доходи від перевезення пасажирських у міжнародному напрямку у 2023 році становили 2,6 млрд грн проти 1 млрд грн у 2022 році. Фактично було перевезено 2,1 млн пасажирів проти 1,1 млн у 2022 році та 0,04 млн у 2021 році. У 2024 році УЗ розраховує перевезти 2,3 млн пасажирів, отримавши 3,5 млрд грн доходів.
“Напрямок міжнародних перевезень, на відміну від внутрішніх – прибутковий. Ми працюємо в нуль тільки на маршруті Львів – Рава-Руська – Варшава (виконує польська компанія SKPL, яка отримує плату від УЗ за послуги – ІФ-У)”, – сказав Лященко.
Внутрішні перевезення у 2024 році УЗ розраховує також наростити до 25,2 млн пасажирів проти 22,8 млн минулого року. Дохід від їхнього перевезення, як очікується, збільшиться з 6,7 млрд грн у 2023 році до 7,2 млрд грн.
У компанії нагадали, що 2023 року призначили 15 нових пасажирських поїздів, збільшивши кількість внутрішніх маршрутів до 66. Крім того, було запущено три нові маршрути в міжнародному сполученні Відень-Будапешт-Чоп, Львів-Рава-Руська-Варшава, Чоп-Прага (виконує чеський залізничний оператор RegioJet – ІФ-У). Кількість міжнародних маршрутів у 2023 році сягала 25.
У планах УЗ на 2024 рік – капітально-відновлювальний ремонт 63 пасажирських вагонів, що дасть змогу збільшити ємність пасажирського напрямку. Також капремонт пральні в Києві, що дасть змогу підвищити якість прання та обсяги обробки білизни.
Можливість моніторингу вільних місць, яка зараз тестується в застосунку УЗ, буде запущена в повноцінному режимі. Також планується інтеграція онлайн-табло з GPS-системою, доопрацювання програм лояльності, оновлення класифікації вагонів залежно від їхньої фірмовості, що спростить пасажирам пошук відповідної для них категорії залежно від набору сервісів.