Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

Війна скоротила в’їзний туризм на 85%, втрати перевищать $1 млрд у 2024 році – UHRA

30 Вересня , 2024  

Війна призвела до падіння в’їзного туризму на 85%, що призведе до зниження доходів більш ніж на $1 млрд за підсумками 2024-го і більш ніж на $12,7 млрд до 2030 року, повідомили у пресслужбі Асоціації готелів і курортів України (Ukrainian Hotel&Resort Association, UHRA).
Такі дані випливають із дослідження “Економічний вплив війни на сектор туризму та гостинності України: Втрати, інновації та стійкість”, проведеного за підтримки Державної агенції розвитку туризму України (ДАРТ) у партнерстві UHRA з Асоціацією в’їзних туроператорів України (АІТОU), Всеукраїнською асоціацією гідів (ВАГ), Українською ресторанною асоціацією (УРА) та Українською кулінарною асоціацією (УКА).
“До початку повномасштабної війни туристичний сектор України перебував на шляху стабільного зростання, робив внесок у національну економіку в розмірі $1,6 млрд і забезпечував 1,2 млн робочих місць. Війна підірвала цей прогрес, але завдяки скоординованим зусиллям із відновлення та цільовим міжнародним інвестиціям сектор може відновитися і знову стати життєво важливим двигуном економічного відновлення України”, – цитується в релізі президент UHRA Ірина Сідлецька.
Згідно з дослідженням, очікується, що за підсумками 2024 року доходи від туризму в Україні будуть нижчими за довоєнні прогнози більш ніж на $1 млрд. Сукупні втрати доходів до 2030 року оцінюють у $12,7 млрд.
Водночас кількість робочих місць до кінця 2024 року скоротиться більш ніж на 60% порівняно з довоєнними. Експерти очікують, що до 2034 року загальна кількість робочих місць у галузі зросте до 1 млн, що, однак, на 540 тис. робочих місць менше довоєнного сценарію.
Туристична галузь змушена розвиватися в умовах дефіциту інвестицій. Обсяг призупинених іноземних і вітчизняних приватних інвестицій оцінюється в десятки мільярдів доларів.
Голова ГАРТ Мар’яна Олеськів наголосила, що попри тривалу війну, туристична галузь України демонструє стійкість.
“Ми вдячні нашим партнерам за аналіз макроекономічних показників туристичної галузі України, який підтвердив, що обраний Агентством пріоритет – розвиток внутрішнього туризму – є правильним, особливо в умовах, коли ми майже втратили виїзний туризм, а в’їзний туризм, за даними цього дослідження, скоротився на 85%. Результатом наших зусиль є стабільне зростання податкових надходжень у туристичному секторі та збільшення кількості заповнюваності готелів у регіонах, які є відносно безпечними та популярними серед туристів”, – повідомила Олеськів.
У звіті наголошується величезний потенціал туристичної галузі України у сприянні післявоєнному економічному відродженню та досягненню ключової ролі генератора національного ВВП. Серед рекомендацій експертів – інвестиції у відновлення пошкоджених унаслідок війни пам’яток та об’єктів гостинності; фокус на енергоефективні та “зелені” проєкти; підтримка перекваліфікації переміщених працівників, ветеранів та людей з інвалідністю; посилення просування внутрішнього та регіонального туризму для стабілізації місцевої економіки.
Попри величезні виклики, автори звіту наголошують, що за належної підтримки туристичний сектор України може поступово відновитися і стати потужним символом стійкості, миру та економічної сили.
Повний звіт буде доступний для завантаження в жовтні 2024 року на ресурсах партнерів, які взяли участь у цьому дослідженні.

,