Криворізький гірничо-металургійний комбінат ПАТ “ArcelorMittal Кривий Ріг” (АМКР) в рамках реалізації програми з модернізації систем освітлення в період з травня 2020 року до липня 2024рр заощадив понад 200 млн грн.
Згідно з інформацією компанії в корпоративному виданні “Металург”, реалізація програми триває досі.
При цьому уточнено, що програма дала змогу значно поліпшити освітлення в основних приміщеннях десяти цехів.
Як повідомив начальник відділу енергоменеджменту Олександр Єфремов, з усіх енергоресурсів, що закуповуються, найбільше коштів підприємство витрачає на природний газ та електроенергію, ціни на які різко зросли. І зазначив, що е/е витрачається не лише на роботу виробничого обладнання, а й на освітлення цехових корпусів та інших приміщень. Для освітлення численних будівель і споруд використовуються тисячі різноманітних освітлювачів із різними типами ламп. Серед них застарілі неефективні та неекономні лампи розжарювання, натрієві лампи та інші.
“Сучасні досягнення в цьому напрямі довели, що світлодіодні освітлювачі працюють у рази потужніші й економніші: 10-ватна лампа-економка дає стільки ж світла, скільки 100-ватна лампа розжарювання. А ще в багатьох цехових будівлях і спорудах рівень освітлення – від 30 до 70 люкс, тоді як норми вимагають не менше 200. Тож потреба у змінах назріла”, – пояснив Єфремов.
За його словами, модернізація потребує значних коштів, тому фахівці вирішили застосувати енергосервісні контракти – коли підрядна енергокомпанія замінює систему освітлення власним коштом, а потім отримує гроші від економії е/е разом із підприємством.
“Якість наданих українськими енергетиками послуг та обладнання виявилися на дуже високому рівні. Пілотний проєкт програми розпочався наприкінці 2020 року в прокатному цеху №3. Модернізація завершилася в травні 2021 року. Ми виконали заміри й отримали щонайменше 200 люкс, а перші місяці використання нового освітлення показали надійність та економію, на яку ми розраховували. Наступними учасниками програми стали перша рудо-збагачувальна та дробильна фабрики гірничого департаменту. Ми отримали чималу економію”, – констатував начальник відділу.
Програма продовжилася і після повномасштабного вторгнення. Нове потужне економне світло отримали основні корпуси низки цехів, а також РОФ-2, СПЦ-1, конвертерного цеху, блюмінгу та інших цехів. У деяких підрозділах модернізовано системи на додаткових об’єктах. В аглоцеху-2 впровадження триває. На черзі ще кілька цехів.
“Ми підписуємо з підрядником довгостроковий контракт, разом заміряємо і фіксуємо поточний рівень освітлення і споживання е/е. Далі наші партнери повністю змінюють обладнання – вимикачі, електропроводи, світильники з лампами. Далі щомісяця ми фіксуємо витрати е/е, вираховуємо економію порівняно з домодернізаційними витратами. У ці контрактні роки підрядник обслуговує і ремонтує обладнання”, – пояснив Єфремов.
“ArcelorMittal Кривий Ріг” – найбільший виробник сталевого прокату в Україні. Спеціалізується на випуску довгомірного прокату, зокрема, арматури і катанки.
ArcelorMittal володіє в Україні найбільшим гірничо-металургійним комбінатом “ArcelorMittal Кривий Ріг” і низкою малих компаній, зокрема, ПАТ “ArcelorMittal Берислав”.
Основні види промпродукції за обсягом реалізації у 2023 році (млн грн)
Джерело: Open4Business.com.ua
ПАТ “Укрнафта” залучить в Укргазбанку 4 млрд грн кредитних коштів на буріння нових свердловин, а також будівництво і введення в експлуатацію газопоршневих установок, повідомила пресслужба компанії в п’ятницю.
“За рахунок залучених коштів планується фінансування програм буріння та інтенсифікації видобутку, будівництво сучасних газопоршневих станцій”, – уточнив директор “Укрнафти” Сергій Корецький.
Як повідомлялося, “Укрнафта” оголосила 16 тендерів на закупівлю газопоршневих електростанцій сумарною потужністю 63,59 МВт-76,4 МВт. Це установки потужністю 1-1,3 МВт (два комплекти), 1,6-2,1 МВт (один), 1,95-2,5 МВт (два), 2,4-3,1 МВт (три), 2,94-3,7 МВт (один), 3,9-4,5 МВт (три), 4,4-5,2 МВт (один), 5,85-6,8 МВт (один), 12-14,1 МВт (два). Початок аукціонів продовжено на два тижні – 9-10 вересня 2024 року.
“Укрнафта” у 2023 році збільшила видобуток нафти з конденсатом на 3% (на 39,9 тис. тонн) порівняно з 2022 роком – до 1,4 млн тонн. Видобуток природного і супутнього нафтового газу торік становив 1,097 млрд куб. м, що на 5,8% (на 60,4 млн куб. м) більше, ніж у 2022-му.
“Укрнафта” – найбільша нафтовидобувна компанія України, є оператором національної мережі АЗС. У березні 2024 р. компанія вступила в управління активами Glusco і загалом оперує 545 АЗК – 460 власних і 85 в управлінні.
Компанія реалізує комплексну програму відновлення діяльності та оновлення формату автозаправних станцій своєї мережі. З лютого 2023 року “Укрнафта” випускає власні паливні талони та картки “NAFTAКартка”, що реалізуються юридичним і фізичним особам через ТОВ “Укрнафта-Постач”.
Найбільшим акціонером “Укрнафти” є НАК “Нафтогаз України” з часткою 50%+1 акція. У листопаді 2022 року Ставка верховного головнокомандувача ЗСУ ухвалила рішення про передачу державі частки корпоративних прав компанії, яка належала приватним власникам і якою наразі управляє Міноборони.
Хорватія восени прийме на оздоровлення 100 дітей поранених і загиблих українських військовослужбовців.
Як повідомив почесний консул України в Спліті (Хорватія) Івіца Піріч, Хорватія організовує відпочинок українських дітей біля моря з 2015 року за організаційної підтримки Посольства України в Хорватії та прем’єр-міністра Хорватії. За 9 років дії програми, яку фінансує фонд Івіци Піріча, у приморському Спліті в Хорватії побували 3,5 тисячі українських дітей і 400 учасників бойових дій.
«Хорватія в 1991-1995 роках пережила війну, в якій загинули понад 20 тисяч осіб, тисячі військовослужбовців стали інвалідами. Значна частина території Хорватії була замінована, міста і селища сильно постраждали. Багатьом вимушеним переселенцям потрібно було пройти непростий період реінтеграції. Хорватія має великий досвід у лікуванні та реабілітації військовослужбовців і лікуванні посттравматичних стресових розладів у дітей. Нинішнє поколінню хорватів, зокрема представники влади – це діти війни, їм дуже близькі проблеми, які сьогодні вирішує Україна, тому ми хочемо допомогти. Найменше, що ми можемо зробити – подарувати свято біля моря дітям українських героїв, які захищають незалежність України», – розповів Піріч.
У жовтні 2023 року Україна та Хорватія підписали угоду про співпрацю у сфері розмінування, яка передбачає навчання фахівців, проведення обстеження територій, їхнє розмінування та очищення, обмін досвідом у виробництві обладнання для розмінування. За даними Міністерства економіки України, в Україні працюють хорватські машини для розмінування, у середині 2023 року українські та хорватські виробники домовилися про локалізацію в Україні виробництва таких машин.
Піріч – хорватський футболіст, після завершення кар’єри працює агентом ФІФА. З 2016 року – почесний консул України в Хорватії. Піріч допомагає пораненим українським солдатам і дітям, які постраждали внаслідок військових дій.
Ціни на нафту еталонних марок зростають вранці в останній робочий день літа.
Вартість жовтневих ф’ючерсів на сорт Brent на лондонській біржі ICE Futures за даними на 8:08 кч п’ятниці становить $80,18 за барель, що на $0,24 (0,3%) вище, ніж на закриття попередніх торгів. Напередодні ці контракти підвищилися в ціні на $1,29 (1,6%), до $79,94 за барель.
Термін біржового обігу жовтневих ф’ючерсів на Brent закінчується із завершенням сесії в п’ятницю. Листопадові контракти, які активніше торгуються, дорожчають під час торгів на $0,22 (0,28%), до $79,04 за барель.
Ф’ючерси на нафту WTI на жовтень на електронних торгах Нью-Йоркської товарної біржі (NYMEX) збільшилися в ціні на $0,18 (0,24%), до $76,09 за барель. У четвер контракт подорожчав на $1,39 (1,9%), до $75,91 за барель.
Підтримку котируванням надає напруженість на Близькому Сході. Зокрема, винищувачі ізраїльських ВПС завдали ударів по декількох ракетних установках руху “Хезболла” на півдні Лівану, які становили загрозу Ізраїлю, повідомила пресслужба Армії оборони Ізраїлю (ЦАХАЛ) у телеграм-каналі.
Іншим позитивним для нафтового ринку фактором стали оприлюднені напередодні статдані, що підтвердили стійкість економіки США. Оцінка зростання ВВП країни в другому кварталі була переглянута з підвищенням – до 3% у перерахунку на річні темпи з попередньо оголошених 2,8%.
ТОВ “ТАС Дніпровагонмаш” (ДВМ, Кам’янське Дніпропетровської обл.), контрольоване фінансово-промисловою групою “ТАС” бізнесмена Сергія Тігіпка, у січні-червні отримало консолідований чистий прибуток у розмірі 40,37 млн грн, що майже у 2,4 рази менше, ніж за той самий період 2023 року.
Згідно з проміжною звітністю компанії, оприлюдненою в четвер у системі розкриття інформації Нацкомісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР), її консолідований чистий дохід зріс на 35% – до 1,01 млрд грн.
У звіті зазначається, що консолідована звітність містить показники діяльності вагонобудівного ТОВ “ТАС «Дніпровагонмаш»” і дочірнього підприємства – виробника лиття ТОВ “Стальзавод ТАС”
Як повідомлялося, у першому півріччі неконсолідований чистий прибуток ТОВ “ТАС Дніпровагонмаш” становив 18,85 млн грн – утричі менший, ніж роком раніше, за зростання неконсолідованої виручки на 37,8% – до 796,47 млн грн.
За інформацією у звіті, консолідований чистий дохід компанії охоплює дохід від реалізації вагонів – 773,87 млн грн (на 56% більше, ніж у січні-червні 2023 року), дохід від продажу литва і дробу – 213,7 млн грн (на 25,7% більше), дохід від продажу запчастин – 21,2 млн грн (на 35% більше) і від наданих послуг (майже 1 млн грн), зокрема ремонт вагонів.
Як повідомлялося, на початку 2023 року група “ТАС” стала стратегічним інвестором вагонобудівного СП TransAnt GmbH австрійських voestalpine і ÖBB Rail Cargo з часткою 40%, а навесні 2024 року стала мажоритарієм TransAnt, збільшивши частку до 61%.
За інформацією компанії, у другому кварталі 2024 року в рамках проєкту вона відвантажувала вагони-платформи для ринку ЄС.
Цього року компанія планує інвестувати 100,2 млн грн у розвиток європейського напряму (на придбання обладнання).
На початку серпня-2024 підприємство на сайті повідомило про акцепт 1,5 тис. різних вагонів міжнародною компанією, не розголошуючи подробиць, а 20 серпня повідомило про контракт із логістичною компанією “Балк Транс” на поставку 100 вагонів-зерновозів.
Як повідомлялося, “ТАС Дніпровагонмаш” 2023 року випустив 378 вантажних вагонів (зокрема, для ринку ЄС), що на 34,8% менше, ніж 2022 року, реалізація скоротилася на 40,6% – до 370 од. Неконсолідований виторг знизився на 2,8% – до 1 млрд 77 млн грн, чистий прибуток зріс несуттєво- до 49,2 млн грн.
Група “ТАС” заснована 1998 року бізнесменом Сергієм Тігіпком. Сфера її бізнес-інтересів охоплює фінансовий сектор (банківський і страховий сегменти) та аптечний, а також промисловість, нерухомість, венчурні проєкти.