Попит на нафту у світі 2024 року порівняно з минулим роком зросте на 962 тис. б/д, повідомляється в щомісячному звіті Міжнародного енергетичного агентства (МЕА).
Місяцем раніше агентство прогнозувало цей показник на рівні 1,062 млн б/д. Таким чином, аналітики знизили оцінку зростання попиту на 100 тис. б/д.
Коригування зумовлене зміною оцінки попиту в 2023 році в бік збільшення: на 145 тис. б/д, до 102,24 млн б/д. Також аналітики агентства підвищили прогноз на 2024 рік: на 45 тис. б/д, до 103,2 млн б/д.
У 2025 році МЕА очікує, що попит на нафту збільшиться до 104,23 млн б/д за зростання цього показника до попереднього року на 1,03 млн б/д. Цю оцінку було знижено щодо прогнозу, зробленого минулого місяця, на 150 тис. б/д.
Спостережувані світові запаси нафти у квітні зросли третій місяць поспіль – на 19,3 млн барелів, в основному за рахунок зростання запасів на суші – на 83,5 млн барелів. Водночас запаси нафти в танкерах скоротилися на 64,2 млн барелів.
Довідковий курс гривні до долара США на міжбанківському валютному ринку станом на 12:00 кв 12 червня 2024 року.
Показник 11.06.2024 12.06.2024 12.06.2024 Зміна, %
Довідковий курс гривні до долара США (UAH/$) 40.5638 40.4186 -0.36
Дані: НБУ.
Комунальне підприємство “Київпастранс” у межах реалізації програми “Міський громадський транспорт України”, що фінансується Європейським інвестиційним банком, оголосило новий тендер на придбання тролейбусів довжиною 12 м і 18 м на загальну суму до EUR50 млн.
Згідно з оприлюдненим в Офіційному віснику ЄС оголошенням, на яке посилається портал AllTransUA, планується закупівля низькопідлогових тролейбусів, а також необхідних запчастин, інструментів та обладнання.
Розкриття пропозицій заплановано на 31 липня. Першу партію тролейбусів має бути поставлено за 24 тижні після отримання авансового платежу постачальником, а весь контракт розрахований на 78 тижнів.
Як повідомлялося, у межах цієї кредитної угоди з ЄІБ Київ намагався вже двічі закупити тролейбуси – оголошений у листопаді 2022 року тендер не відбувся, а оголошений у серпні 2023 року, заявки на участь у якому подали чеська Škoda і турецька Bozankay, за інформацією AllTransUA, нещодавно було остаточно скасовано.
“На жаль, як і минулого разу, одиночні та двосекційні тролейбуси мають бути поставлені в рамках одного лоту, а співвідношення кількості в оголошені не вказано. Це створює абсолютно ті самі проблеми, як і минулого разу, коли українські виробники не змогли прийняти участь, а іноземні запропонували суто формальну кількість двосекційних тролейбусів (1 та 3 шт.)”, – зазначає AllTransUA.
Як повідомлялося, ЄІБ і мер Києва Віталій Кличко 10 грудня 2021 року уклали кредитну угоду на суму EUR100 млн на проєкт оновлення тролейбусного парку, а також вагонного парку метрополітену столиці. Це був перший кредит від ЄІБ в Україні, запропонований місту безпосередньо без держгарантій.
Унаслідок грози з сильним дощем і вітром до 25 м/с на ранок 12 червня на Київщині знеструмлено 36 ліній і 611 трансформаторних підстанцій, повідомляють на сайті Київської обласної військової адміністрації в середу вранці.
“Грозовий фронт зачепив усі регіони Київщини… Фахівці вже ліквідовують наслідки негоди. Завдання – максимально оперативно відновити роботу всіх ліній вищої напруги – 10 кВ і перейти на заявки клієнтів мережами нижчого класу напруги 0,4 кВ, щоб повернути світло в усі будинки. Сильний вітер із дощем ускладнює роботу, що може спровокувати нові аварії в мережах”, – ідеться в повідомленні.
Водночас в обладміністрації нагадують, що 12 червня обмеження електроспоживання в Київській області діятиме з 15:00 до 23:00.
Зміна експорту у % до попереднього періоду у 2023-2024 році
Джерело: Open4Business.com.ua та experts.news