Business news from Ukraine

БЕБ вилучило понад 330 тис. пачок контрафактних сигарет у Львівській області

Детективи територіального управління Бюро економічної безпеки (БЕБ) у Львівській області викрили масштабну схему реалізації нелегально виготовлених тютюнових виробів та їхньої контрабанди за кордон, повідомляється на сайті відомства в середу.

За його даними, детективи Бюро у Львівській області провели невідкладний огляд вантажного автомобіля з підакцизними товарами, а в Закарпатській обшукали складське приміщення. Під час обшуків виявлено та вилучено понад 330 тис. пачок тютюнових виробів без марок акцизного податку, приблизно 1,5 тонни тютюну для кальяну, транспортний засіб, а також чорнові записи та документацію, що свідчить про протиправну діяльність. Попередня загальна вартість вилученої з незаконного обігу підакцизної продукції становить майже 18 млн грн.

Наразі вживаються заходи щодо встановлення повного кола причетних до схеми осіб, проводяться першочергові слідчі дії.

БЕБ уточнило, що досудове розслідування у кримінальному провадженні за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 204 КК України (незаконне зберігання та транспортування з метою збуту підакцизних товарів), здійснюють детективи його територіального управління у Львівській області за процесуального керівництва прокурорів Львівської обласної прокуратури.

Як повідомлялося з посиланням на дослідження тютюнового ринку інститутом “Kantar Україна”, частка нелегальних тютюнових виробів на ринку України в серпні 2022 року зросла на 5 відсоткових пунктів (в.п.) порівняно із середньорічним показником за 2021 рік – до 21,9% із 16,9%, обсяг тіньового ринку став максимальним за час незалежності України.

Інститут уточнив, що 56% тютюнових виробів, які нелегально реалізували 2022 року як експортну або Duty Free-продукцію, мають позначку виробництва Винниківської тютюнової фабрики (Винники Львівської обл.) та марковані як такі, що не призначені для продажу в Україні. Частка невстановлених виробників становила 24% (2021 року – 23%), ТОВ “Юнайтед Тобако” (Жовті Води Дніпропетровської обл.) – 19% (2021 року – 15%).

, , ,

У “Auchan Україна” новий генеральний директор

Новим СЕО компанії “Auchan Україна” стала Марта Труш замість Вікторії Луценко, яка призначена генеральним директором “Auchan Угорщина”, повідомили в прес-службі компанії.

При цьому уточнюється, що Луценко керувала “Auchan Україна” 5 років. За цей час у компанії було запроваджено нову фіджитальну (фізична+цифрова) стратегію та план розвитку, зокрема було посилено електронну комерцію, а також відбулося відкриття інноваційних точок продажів – Auchan Pick up point.

Труш, яка очолить компанію вже з березня, працює в “Auchan Україна” понад 10 років і має різнобічний досвід у ритейлі, зокрема в операційній діяльності магазинів, продажах та управлінні комерцією.

За її словами, основними пріоритетами компанії залишаються допомога населенню країни та внесок у відновлення економіки України. Зокрема, планується відкриття нових магазинів і створення робочих місць.

Як повідомлялося, в “Auchan Україна” працює близько 5 тис. українців. За останній рік компанія сплатила до державного бюджету близько 1 млрд грн податків, спрямувала на допомогу українцям понад 60 млн грн.

Auchan Retail – міжнародна компанія роздрібної торгівлі. Перший магазин відкрито у Франції 1961 року.

ТОВ “Ашан Україна Гіпермаркет” працює в Україні з 2008 року. За даними сайту “Ашан”, до російського вторгнення в Україну мережа ритейлера налічувала понад 30 магазинів різних форматів (гіпермаркети, супермаркети, pick up point) у дев’яти містах, а також розвиває e-commerce.

,

СК “БУСІН” спрямує 13,6 млн грн на дивіденди, а 48,8 млн грн – на збільшення СК

Акціонери Страхової компанії “Бусін” (Київ) планують із 62,4 млн грн фінансового прибутку, отриманого за 2022 рік, спрямувати 13,6 млн грн на виплату дивідендів і 48,8 млн грн на збільшення статутного капіталу, повідомляють на порядку денному зборів акціонерів, запланованих на 31 березня.

Як повідомляється в інформації компанії, розміщеній у базі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР), емісію планується провести шляхом збільшення номінальної вартості акцій.

Прибуток, що залишився, у розмірі 21,935 тис. грн планується залишити нерозподіленим.

Крім того, акціонери компанії планують здійснити перехід на однорівневу структуру управління товариством, визначити кількісний склад Ради директорів, затвердити нову редакцію статуту товариства.

СК “Бусін” зареєстрована в лютому 1993 року. Спеціалізується на ризикових видах страхування. Є учасником низки професійних і галузевих об’єднань: Ліги страхових організацій України, Національного клубу страхових виплат, Міжнародного об’єднання авіаційних страховиків (UA), Ядерного страхового пулу, Американської палати в Україні, Британського бізнес-клубу.

Як повідомлялося, у березні 2021 року її акціонери Лариса Непочатова та Олексій Овчинников скоротили свої пакети акцій із 49,9% до 25%. Зі свого боку Денис Овчинніков та Іван Овчинніков збільшили свої пакети акцій з 0,009% до 12,495%, Олександр Непочатов – з 0,009% до 24,99%.

, ,

Долар США дешевшає до фунта і євро, але зміцнюється до ієни

Долар США помірно дешевшає в парах з фунтом і євро, проте трохи зміцнюється до японської ієни.

Розрахований ICE індекс, що показує динаміку долара США відносно шести валют (євро, швейцарський франк, єна, канадський долар, фунт стерлінгів і шведська крона), знижується менш ніж на 0,1% під час ранкової сесії.

Пара євро/долар на 8:18 кв торгується на рівні $1,0599 проти $1,0587 на закриття сесії у вівторок, євро додає близько 0,2%.

Інвестори продовжують оцінювати статдані та заяви представників Федеральної резервної системи (ФРС), щоб спробувати спрогнозувати майбутні зміни процентної ставки.

Судячи з ф’ючерсів на рівень ставки, учасники ринку бачать певну ймовірність, що на найближчому засіданні Федрезерву ставку підвищать одразу на 50 базисних пунктів, хоча раніше інвестори були впевнені, що тепер центробанк змінюватиме ставку кроками по 25 б.п.

Загалом ринок чекає підйому ставки до пікового рівня в 5,25-5,5% з поточних 4,5-4,75%.

Фунт стерлінгів дорожчає на 0,2% і торгується на позначці $1,2049 проти $1,2023 на закриття минулої сесії.

Курс долара піднімається до ієни на 0,1% і торгується на позначці 136,37 ієни.

Тим часом курс юаня, торги яким проходять на території материкового Китаю, підскочив до долара на 0,4% і становить 6,9035/$1.

Як повідомлялося, індекс менеджерів із закупівель (PMI) у переробній промисловості КНР піднявся в лютому до 52,6 пункту з 50,1 пункту місяцем раніше. Експерти в середньому очікували більш помірного підвищення, до 50,5 пункту.

PMI сфери послуг у лютому підвищився до 56,3 пункту з 54,4 пункту в січні. Індикатор оновив максимум із березня 2021 року.

Значення індексу вище позначки в 50 пунктів вказує на зростання ділової активності, нижче – на її скорочення.

, , ,

В Україні зростає попит на преміальні бренди нових легкових автомобілів

Продажі нових легкових автомобілів у лютому поточного року скоротилися більш ніж удвічі порівняно з тим самим місяцем 2022 року, становивши трохи більше ніж 2,7 тис. од., повідомив “Укравтопром” у Телеграм-каналі.

За даними асоціації, порівняно із січнем поточного року ринок нових легковиків зменшився на 8%.

Найкращий результат місяця (як і в лютому-2022) продемонструвала Toyota, наростивши продажі на 50% до лютого-2022 – до 351 авто, другим став Volkswagen із падінням продажів на 9% – до 255, але піднявшись із сьомого місця в торішньому лютому.

При цьому в трійку лідерів “увірвалася” преміальна марка BMW, додавши в продажах 65% – до 221 авто. У лютому 2022 року марка посідала 12-те місце в рейтингу з продажем 173 машин.

Четвертий результат продемонстрували одразу дві марки – Mercedes-Benz і Hyundai (по 211 авто), але якщо корейська марка відстала від торішнього показника на 38%, то Mercedes-Benz збільшив продажі на 17%, констатував “Укравтопром”.

У рейтингу лютого 2022 року, за даними “Укравтопрому”, ці марки посідали десяте (Mercedes-Benz) і п’яте (Hyundai) місце в рейтингу нових легкових авто.

Замикає ТОП-5 лютого-2023 Renault – 201 шт. (-69%), яка роком раніше була другою.

Водночас бестселером місяця на українському ринку нових легковиків залишається кросовер Renault Duster, у заліку якого 174 реєстрації.

“Укравтопром” зазначає, що загалом у січні-лютому 2023 року вітчизняний автопарк поповнили 5,7 тис. нових легкових автомобілів, що на 47% менше, ніж за аналогічний період 2022 року.

Як повідомлялося, 2022 року, за даними “Укравтопрому”, українці зареєстрували 37,9 тис. нових легкових автомобілів – на 63% менше, ніж 2021 року, і цей результат став найнижчим від початку століття.

, ,

Food&NonFoodMaster-2023 та CatMаnMaster-2023 зберуть разом провідних фахівців ритейлерів і постачальників

6-7 квітня 2023 року в Києві відбудуться XIV Міжнародна практична конференція

Food&NonFoodMaster-2023 та VI всеукраїнська практична конференція для керівників закупівель та категорійних менеджерів CatMаnMaster-2023,

які зберуть разом понад 400 топ менеджерів, ключових фахівців роздрібних мереж і компаній-постачальників. Організатор заходу – В2В-компанія TradeMasterGroup.

Аудиторія учасників конференції включатиме власників і топ-менеджерів роздрібних мереж України й Європи, провідних виробників та імпортерів FMCG товарів (від міжнародних компаній-лідерів до регіональних виробників продуктів харчування).

Партнерами конференції

IT Партнер – Спілка Автоматизаторів Бізнесу

Партнер конференції  – Компанія «НАТА ГРУП»

Трансформаційний Партнер – YouCoach 

Партнер кава-брейків – ONE LOVE 

У рамках конференції буде висвітлено:

– актуальні тренди FMCG галузі у 2023 році;

– як змінилася споживча поведінка, як адаптувати бізнес до нової реальності;;

– «Швидка комерція» (Q-Commerce): чому співпраця food- та non-food ритейлу зі службами експрес-доставки стає ще більш важливою;

– як оптимізувати торговий і виробничий бізнес у 2023 році: автоматизовані системи управління підприємством;

– Перебудова роботи продовольчих мереж у зв’язку з початком війни та у післявоєнний період. Зміни в умовах співпраці постачальників з мережами, їх спрощення. успішні приклади колаборацій на взаємовигідних умовах

– моделі категорійного менеджменту для мультиканального ритейлу;

– структура роздрібного ціноутворення: сучасні підходи та технології;

– управління простором торгового залу через викладення на основі ролі категорії;

Учасники заходу зможуть:

– обмінятися позитивним досвідом співпраці з іншими постачальниками та ритейлерами;

– познайомитися зі свіжою аналітикою ринку товарів Food і Nonfood, трендами у відповідних категоріях;

– на підставі виступів експертів проаналізувати діяльність своєї компанії, щоб йти у «ногу» із ринком;

– отримати нові ідеї й інсайти, які можна буде застосувати на практиці у своїй компанії;

– провести перемовини й укласти угоди про співпрацю в одному місці з понад 50 потенційними партнерами;

– неформальне спілкування дозволить повною мірою обмінятися досвідом із колегами, познайомитися з новими клієнтами, а також обговорити подальшу співпрацю з чинними партнерами;

– взяти участь у виставці виробників, а також рішень для оптимізації бізнесу ритейлерів і постачальників,

– представити свою компанію та новинки продукції на Галереї Новинок!

Спікери конференції:

  • Марина Забарило, Director Consumer Panel, FMCG & Retail Ukraine GfK.
  • Катерина Горева, керівниця ціноутворення й внесення даних комерційного департаменту Мережі супермаркетів «Варус». Аналітик ціноутворення Мережі аптек «Подорожник» — Ціноутворення в нових умовах. швидке реагування, впровадження змін. Онлайн та офлайн канали роздробу.
  • Євгенія Родіна, керівниця центру розвитку Ритейл ПрАТ «МХП» — Нові виклики для сфери FMCG у 2023 році. портрет нового покупця та як змінилась культура споживання українців.
  • Надія Гануліч-Манукян, маркетинг-директорка компанії UPG — Як змінилися потреби та патерни поведінки клієнта АЗК та адаптація бізнесу до нової реальності.

Конференція проходитиме паралельно у трьох тематичних залах: Food, NonFood і Catman. Учасники можуть вільно пересуватися залами, відповідно до власних інтересів.

У рамках події відбудуться спецроєкти:

  • Столи переговорів «МЕРЕЖА – ПОСТАЧАЛЬНИК». Це є унікальна можливість прямих переговорів. У столах переговорів TradeMasterGroup за 14 років взяли участь понад 5500 постачальників України та зарубіжжя.
  • Виставка й експозиція рішень та послуг для бізнесу. Це виставка рішень та послуг, а також зразків продукції від виробників України
  • Галерея Новинок провідних постачальників України. Кожен учасник-виробник може надати зразки кращих проєктів для представлення на полицях Галереї Новинок.
  • Нагородження національної премії «Made-in-Ukraine-2023: Кращий партнер року серед виробників» та «Retail-in-Ukraine2023: Найкращий партнер року серед роздрібних мереж».

ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦІЯ

Учасники Конференції, які не зможуть бути фізично присутніми на заході, матимуть доступ до онлайн-трансляції, в якій 3 окремі камери та виділений чат забезпечать повний ефект присутності.

БЕЗПЕКА

У випаду повітряної тривоги учасники Конференції будуть евакуйовані до підземного паркингу, яке пристосоване для подібних випадків. Укриття має надійне перекриття з монолітного бетону та обладнане приточно-витяжною вентиляцією й автономним дизель-генератором, санвузлом і кількома евакуаційними виходами.

Ознайомитись з детальною інформацією, програмою та зареєструватися на Конференцію можна за посиланням РЕЄСТРАЦІЯ або за тел. +380 67 851 10 65