Business news from Ukraine

Перевалка вантажів у морських портах України скоротилася у 2,6 раза

Морські порти 2022 року перевалили 59 млн тонн вантажів, забезпечивши 54% експорту з країни, порівняно з показником 2021 року – 153,7 млн тонн – падіння становило 2,6 раза, йдеться в повідомленні Адміністрації морських портів України (АМПУ) у Facebook.

Згідно з ним, на експорт було відвантажено 47,8 млн тонн вантажів, що майже в 2,5 раза менше, ніж у довоєнному 2021 році, тоді як імпортовано майже в 4 рази менше – 6,2 млн тонн.

Уточнюється, що вантажообіг Одеського порту, як порівняти з показниками 2021 року, скоротився з 22,56 млн тонн до 7,69 млн тонн, порту “Південний” – з 53,47 млн тонн до 15,28 млн тонн, “Чорноморськ” – з 25,63 млн тонн до 11,76 млн тонн.

Головним чином українські порти перевалювали зернові вантажі, які забезпечили майже половину в загальному обсязі – 28,8 млн тонн, наливні вантажі склали 4,8 млн тонн.

В АМПУ наголосили на великому значенні угоди про “зернову ініціативу”, яка дала змогу розблокувати роботу портів “Великої Одеси”, і якби не дії Росії, що блокує роботу “зернового коридору”, то показники роботи в рамках угоди могли б бути вищими, зазначається в повідомленні.

Адміністрація уточнила, що з 1 серпня в рамках “зернової ініціативи” на експорт було відправлено 614 суден із 16 млн тонн агропродукції для 40 країн. З Одеського порту – 188 суден із 4,2 млн тонн, із порту “Чорноморськ” – 261 судно з 6,4 млн тонн, з порту “Південний” – 165 суден з 5,5 млн тонн.

Третина суден – 281 з 7,2 млн тонн вантажів прямувала в Азію і трохи менше – 246 суден з 6,8 млн тонн – в Європу, тоді як 87 суден з 2,1 млн тонн вирушили в Африку.

В АМПУ зазначили, що 2022 рік планувався як рік розвитку портової інфраструктури, але війна кардинально змінила плани, і в умовах блокування більшості українських портів, адміністрація сфокусувалася на розвитку транспортної логістики Дунайського регіону.

Як наслідок, обсяги вантажообробки в порту Рені зросли до 6,82 млн тонн із 1,37 млн тонн 2021 року, порту Ізмаїл – до 8,89 млн тонн із 4 млн тонн, Усть-Дунайська – до 785 тис. тонн із 64 тис. тонн, що стало найкращими результатами роботи за всі роки Незалежності.

Домогтися поліпшення результатів вдалося за рахунок розвитку державно-приватного партнерства та максимальної дерегуляції бізнесу, наголошується в повідомленні, а також за рахунок донопоглиблювальних робіт, які були проведені вперше за багато років біля глибоководних причалів Ізмаїл і Рені. Загальний обсяг експлуатаційного допоглиблення в порту Ізмаїл становив – 710 тис. куб. м, порту Рені – 130 тис. куб. м при загальному обсязі 280 тис. куб. м, який планується виконати до кінця II кварталу 2023 року. Донпоглиблювальні роботи виконувалися власними силами АМПУ за участю філії “Днопоглиблювальний флот”.

АМПУ зазначила, що незважаючи на те, що дунайські порти залучили всі наявні потужності для перевалки вантажів, потенціал для розвитку у 2023 році є. Він буде реалізований шляхом модернізації портової інфраструктури, будівництва нових терміналів, продовження донопоглиблювальних робіт і залучення інвестицій.

, ,

10 лютого відбудеться конференція Big Trade-Marketing Show-2023: Моменти істини сьогодення

На щорічній конференції Big Trade-Marketing Show-2023: Моменти істини сьогодення зберуться понад 300 учасників, щоб обговорити тренди та тенденції розвитку трейд-маркетингу у 2023 році

Організатор заходу – В2В-компанія TradeMasterGroup.
Місце проведення: м. Київ, UBI Конференц Хол, вул. Дорогожицька, 8

Партнери конференції

Партнер з лояльності Art Nation Loyalty

Партнер з стимулювання продажівPepsell

Партнер з мерчендайзингових рішень – OUTFORZ

Партнер з автоматизації та консалтингу – Consulting for Retail

Трансформаційний Партнер – YouCoach 

Партнер кава-брейків – ONE LOVE 

Спікери конференції:

Модератор конференції Сергій Цимбал, Керівник департаменту навчання і розвитку персоналу, ТОВ «Епіцентр К»

  • Катерина Калюжна, Senior Research Executive, Brand Guidance Kantar Ukraine, – Емоційна складова комунікації. що зараз чекає клієнт?
  • Марина Забарило, директорка Consumer Panel & Services, GfK Ukraine, – Як змінилася поведінка покупців та як це впливає на ринок?
  • В’ячеслав Сауц, директор з маркетингу мережі аптек “Подорожник”, – Діджиталізація… на часі.
  • Ольга Момчилович, директорка з маркетингу “ЛотОК”, – Підвищення лояльності споживача через персоналізацію клієнтського досвіду.
  • Ірина Громова, Директорка з маркетингу Art Nation Loyalty, – Практики фіджитал для покращення клієнтського досвіду у ритейлі
  • Андрій Боровський, керівник відділу маркетингу Хенкель Баутехник (Украина), – Виклики для маркетингу в умовах воєнної економіки.
  • Максим Незвієцький, віце-директор з маркетингу мережі мультимаркетів Аврора, – Акції лояльності у воєнний період.
  • Дмитро Тимохін, Керівник управління трейд-маркетингу МХП, –Як використовувати BIG DATA-рішення при розробці трейд маркетингової стратегії, що працює зараз?
  • Леся Нікуліна, Начальник відділу торгового маркетингу мережі Фокстрот, – Емоційна складова комунікації в умовах воєнної економіки. Як задовольнити очікування клієнта на тор. Майданчику
  • Ростислав Прядко, Партнер, керівник з розвитку та маркетингу в Pepsell – Нові підходи до стимулювання продажів
  • Марина Вознесенська, Директор з маркетингу мережі магазинів «Експрес Маркет box» – ЕФЕКТИВНІ НЕЦІНОВІ ПРОМО ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ПРОДАЖ ТА ЛОЯЛЬНОСТІ ПОКУПЦІВ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ
  • Столярук Іван Ігорович, Провідний фахівець з просування та розробки програмного забезпечення OUTFORZ, – PICSELL: ефективне рішення задач по управлінню полицею та командою мерчендайзерів.
  • Євген Чорний, керівник з продуктів Big Data, Kyivstar, – Big Data-аналітика: як залишатися актуальним для клієнта?
  • Василь Яцишин, Керівник служби торгового маркетингу Кормотех, – Розробляємо ефективну а гнучку програму лояльності. Нові підходи у персональній комунікації. Чому виробник також може мати програму лояльності.

У рамках конференції відбудеться виставка товарів – експозиція рішень та послуг для трейд-маркетингу

ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦІЯ

Учасники Конференції, які не зможуть бути фізично присутніми на заході, матимуть доступ

Ознайомитись з детальною інформацією, програмою та зареєструватися на Конференцію можна за посиланням РЕЄСТРАЦІЯ або за тел. +380 67 851 10 65.

 

БЕБ та СБУ викрили схеми привласнення 40 млрд гривень колишнім менеджментом «Укрнафти» та «Укртатнафти»

Детективи Бюро економічної безпеки разом зі Службою безпеки України викрили масштабні схеми привласнення 40 млрд гривень колишнім менеджментом двох найбільших нафтових підприємств країни – «Укрнафта» та «Укртатнафта».

По одному з епізодів злочинної діяльності уже оголошено про підозру екс-директору АТ Укртатнафта та обрано запобіжний захід у вигляді застави майже 200 млн грн.

У рамках слідчих дій проведено низку обшуків. У тому числі, за місцем проживання фактичних власників підприємств і топ-менеджменту фінансово-промислової групи, яка контролювала згадані підприємства.

Загалом, у рамках кримінальних проваджень документуються 10 епізодів злочинної діяльності. Зокрема це виведення великих партій нафтопродуктів на афілійовані компанії, ухилення ними від сплати податків, створення безнадійної заборгованості нафтопереробних заводів, що призвело до знецінення та зниження вартості їхніх активів.

Детективи БЕБ здійснюють досудове розслідування махінацій на нафтових підприємствах за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора.

Нагадаємо, у листопаді 2022 року була забезпечена передача «Укрнафти» та «Укртатнафти» до державної власності у робочому стані.

Це було зроблено за результатами засідання Ставки Верховного Головнокомандувача, після якого Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку прийняла рішення про примусове відчуження у власність держави акцій, емітентом яких є АТ «Укрнафта» та «Укртатнафта».

Примітка: відповідно до ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

, , ,

“Добробут” побудує реабілітаційний центр за підтримки Корпорації міжнародного фінансування США

Медична мережа “Добробут” побудує реабілітаційний центр за підтримки Корпорації міжнародного фінансування США (U.S. International Development Finance Corporation, DFC).

Як повідомляють у прес-релізі мережі, лист про наміри з “Добробутом” підписав глава DFC Скотт Натан на зустрічі представників українського бізнесу з послом США Бріджит Брінк в Американській торговельній палаті.

“Добробут” став першою приватною медичною компанією в Україні, яка отримала фінансову підтримку від DFC”, – повідомили в медомережі, не уточнивши обсягів інвестицій і термінів реалізації проєкту.

Як повідомлялося, головний операційний директор медичної мережі “Добробут” Вадим Шекман 2021 року повідомив агентству “Інтерфакс-Україна” про плани будівництва крпуного реабілітаційного центру.

“Добробут” – одна з найбільших в Україні приватних медичних мереж. У портфелі компанії 17 медичних центрів у Києві та в Київській області, служба невідкладної допомоги, стоматологія та аптеки. Медцентри мережі надають послуги для дітей і дорослих за більш ніж 75 напрямками. Щорічно фахівці “Добробуту” проводять понад 7 тис. операцій. У мережі працює понад 2800 співробітників.

Від початку війни завдяки співпраці з міжнародними благодійними організаціями Direct Relief International, Children of War Foundation, International Medical Corps та University of Miami Global Institute, а також завдяки роботі благодійного фонду “Фонд Добробут” клініки мережі, які продовжили свою роботу навіть під час воєнних дій, протягом місяців значну частину медичних послуг надавали безоплатно.

,

A.G.R. Group збереже наземну логістику зерна через ЄС після війни та відкриття портів

Агрохолдінг A.G.R. Group та компанія-зернотрейдер MK Merchants S. A. бізнесмена Місака Хідіряна з початком повномасштабного російського вторгнення переорієнтували логістику сільгосппродукції з українських морських портів на автомобільні та залізничні перевезення через кордон з ЄС, а також на українські річкові порти Рені та Ізмаїла.

Однак навіть після війни, деокупації території України та повного зняття торгової блокади з її морпортів компанії продовжать експорт частини зерна в європейському напрямку, розповів їхній власник Місак Хідірян в інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна”.

Він також уточнив, що його холдинг шукає можливостей для скорочення плеча логістики та зручнішого експорту сільгосппродукції до ЄС, у зв’язку з чим цікавиться покупкою зерносховищ та сільгосппідприємств на заході України. Хідірян наголосив, що наразі логістику продукції АПК з України стримує недостатня пропускна спроможність європейської залізничної інфраструктури та штучні затримки роботи морського “зернового коридору” з боку російських інспекторів.

“Зрештою, європейська залізниця не здатна перевезти потрібні Україні обсяги зерна, та й не лише зерна. Щоб повноцінно використовувати європейську інфраструктуру для експорту, потрібно відркивати додаткові залізничні та автомобільні прикордонні переходи на кордоні з Україною, і, звісно, будувати у нас європейську колію”, – наголосив власник A.G.R. Group.

“Ми також активно експортуємо “зерновим” коридором. Відверто кажучи, це ризикований варіант через великі черги, затримки інспекцій зерновозів з російського боку, і взагалі дуже повільної його роботи. Але, враховуючи поточну ситуацію з вартістю логістики під час війни, вважаю, зерновий коридор є гарною можливістю”, – констатував він.

Хідірян також відзначив сумнівну економічну доцільність експорту сільгосппродукції до країн Азії та Африки через морпорти ЄС, до яких вона довозиться з України наземним автомобільним та залізничним транспортом. За його даними, вартість перевалки та перевантаження продукції таким маршрутом сягає 50-60% від загальної вартості зерна, що робить такий спосіб експорту збитковим для аграрія. Таким чином, експорт сільгосппродукції до ЄС може бути вигідним лише для експорту кінцевим споживачам до ЄС.

У свою чергу генеральний директор A.G.R Group, Ігор Шестопалов, який також брав участь у розмові. зазначив, що його холдинг з початку війни експортував майже 55 тис. тонн сільгосппродукції, тоді як зернотрейдер MK Merchants щомісяця відвантажує через речпорти Ізмаїла та Рені у середньому 8-10 суден із продукцією АПК.

“Соя, ріпак, ячмінь, пшениця, кукурудза, соняшник, гречка – розглядаємо всі можливі ринки збуту продукції до країн ЄС, Туреччини, Єгипту, Непалу. З початку повномасштабного вторгнення ми вивезли майже 55 тис. тонн. Наші партнери з MK Merchants везуть зерно через річпорти Ізмаїла та Рені, відвантажуючи в середньому 8-10 суден на місяць.

До холдингу A.G.R. Group входять понад 20 компаній. Основний напрям його діяльності – торгівля сільгосппродукцією, вирощування та зберігання зернових культур, а також тваринництво.

A.G.R. Group обробляє землі у Полтавській, Київській, Чернігівській, Миколаївській та Сумській областях. Вся вирощена продукція реалізується зовнішніх ринках.

Президент холдингу та голова його наглядової ради – бізнесмен Місак Хідірян.

, , , ,

Продажі ліків минулого року становили 46 млрд грн

Продажі лікарських засобів у 2022 році склали 46 млрд грн.

Як повідомляють у компанії SMD, згідно з даними проведеного нею дослідження, зокрема, в роздрібному сегменті в категорії лікарських засобів падіння ринку становило 37% у натуральному і 28% у грошовому вимірі.

При цьому в державних закупівлях падіння продажів ліків становило 26% у натуральному і 21% у грошовому вираженні.

“Незважаючи на складну ситуацію, держава навіть збільшила бюджетну підтримку і вже третина всього ринку лікарських засобів має державне фінансування. Також значно збільшилася частка реімбурсаційних виплат завдяки розширенню програми “Доступні ліки” такими категоріями, як цукровий діабет (інсуліни), розлади психіки та поведінки”, – зазначають у компанії.

Як повідомлялося, фармринок України 2022 року скоротився на 42% у натуральному та на 23% у грошовому виразі, кумулятивні продажі на фармринку 2022 року становили близько 61 млрд грн у цінах входу в аптеку.

,