Business news from Ukraine

Укрзалізниця скасувала кілька поїздів до Перемишля

АТ “Укрзалізниця” (УЗ) у зв’язку з місяцем планових ремонтів залізничної інфраструктури в Перемишлі (Польща) у вересні, скасує низку поїздів у цьому напрямку, призначивши новий поїзд до Хелма і змінивши графіки кількох діючих поїздів, повідомила пресслужба УЗ у Telegram.

“Польська залізниця з 8 вересня розпочинає заплановані ремонти інфраструктури в Перемишлі. Це могло б означати скасування всіх рейсів у цьому напрямку, але спільно з польськими колегами ми мінімізували вплив ремонтних робіт”, – повідомили в УЗ.

На час проведення ремонтних робіт із 7 вересня до 6 жовтня скасовуються рейси поїздів №89/90 Київ-Перемишль і №73/74 Харків-Перемишль відправленням із Києва та Харкова, зазначено в повідомленні.

Водночас із 3 вересня буде призначено новий поїзд №119/120 Київ-Хелм, який стане третім щоденним поїздом до Хелма. Поїзд відправлятиметься з Києва о 6:28 та прибуватиме до Хелма о 17:27, зручно стикуючись із польським IC 21100, який вирушає з Хелма о 18:12 та прибуває на станцію Варшава Східня о 21:02. У зворотному напрямку, поїзд IC12100 прибуває до Хелма о 8:42, що дасть змогу здійснити пересадку на потяг о 10:23 із прибуттям до Києва о 22:45, уточнили у пресслужбі УЗ, зазначивши, що пасажири нового призначеного поїзда не проходитимуть перевірки на кордоні вночі.

“Цей рейс буде зручний для тих, у кого вильоти з варшавського аеропорту ім. Фредеріка Шопена після 23:00 або рано вранці (Каїр, Острава, Мюнхен, Париж, Франкфурт, Відень)”, – повідомили у прес-службі УЗ.

У “місяць ремонту” по п’ятницях і суботах продовжать курсувати два поїзди “Інтерсіті+” відправленням із Києва 7-8, 14-15, 21-22 вересня. Зокрема, чинного “Інтерсіті+” №705/706 Київ-Перемишль та нового поїзда №707/708 Київ-Перемишль, що відправлятиметься з Києва о 22:17 та прибуватиме до Перемишля о 6:23, а зворотно з Перемишля об 11:15 із прибуттям до Києва о 20:41.

Поїзди №53/54 Київ-Перемишль, №89/90 Київ-Перемишль, №31/32 Запоріжжя-Перемишль, №35/36 Одеса-Перемишль, №73/74 Харків-Перемишль, №715/716 Київ-Перемишль 7-8, 14-15, 21-22 вересня буде скасовано.

Через ремонти у вересні буде змінено і розклад поїздів №54 та №36. Поїзд №54 Перемишль-Київ відправлятиметься з Перемишля о 13:45 (замість 20:28) і прибуватиме до Києва о 5:34 (замість 9:00). Поїзд №36 Перемишль-Одеса відправлятиметься о 13:45 (замість 20:28) і прибуватиме до Одеси о 8:10 ранку.

Таким чином, незважаючи на ремонти біля Перемишля, кількість запропонованих УЗ місць на Польщу у вересні навіть зросте приблизно на 100 завдяки новому рейсу на Хелм (три пари поїздів у вихідні), наголосили в УЗ, зазначивши, що після завершення ремонтних робіт у жовтні, у разі популярності, додатковий рейс на Хелм збережеться. У цьому випадку, кількість квитків у напрямку Польщі збільшиться на 10%.

, ,

Відновлення України має відбуватися за принципами SMART – голова групи компаній DIM

Відновлення України має відбуватися за принципами SMART і бути людиноцентричним, вважає співзасновник і керуючий партнер групи компаній DIM Олександр Насіковський.

“Принципи SMART (мета має бути Specific – конкретною, Measurable – вимірюваною, Achievable – досяжною, Relevant – значущою, Time bound – своєчасною) припускають комплексний підхід до відновлення територій, зосереджуючись на інженерних комунікаціях, інфраструктурі, соціальних об’єктах і, звісно, житлі. Енергетична незалежність стає основоположною складовою цього підходу”, – наголосив Насіковський у коментарі агентству “Інтерфакс-Україна”.

За його словами, фахівці компанії DIM вивчили досвід багатьох країн, зокрема Швеції, і розробили системи геотермальних насосів для багатоквартирних будинків.

“Це дає змогу заощадити на опаленні до 40% і знизити споживання енергії на 35 кВт-год на квадратний метр”, – пояснив Насиковський, додавши, що елементами сталої енергетичної незалежності проєктів DIM стали також сонячні панелі на місцях загального використання і вуличному освітленні.

Ключову роль у проєктах відновлення, на думку Насіковського, відіграватиме інфраструктура, створена відповідно до реальних потреб і бажань жителів.

“Життя відновлених спільнот має бути насиченим, тому ми розробили концепцію ком’юніті-центрів, освітніх хабів, а також місць для комерційних ініціатив, які відповідають реальним запитам і потребам людей”, – додав співзасновник DIM.

Впровадження цих ідей, на його думку, потребує співпраці між державним і приватним сектором, аналізу та врахування поведінкових трендів і загального розуміння потреб сучасної спільноти.

“Відновлення – це виклик, але ми готові змінювати життя на краще, з урахуванням принципів SMART і зусилля всіх сфер суспільного життя”, – наголосив Насіковський.

Як повідомлялося, згідно з дослідженнями проєкту “росія заплатить” за підсумками червня, сума збитків, завданих житлу під час повномасштабної військової агресії РФ, становить $56 млрд.

Заснована 2014 року ГК DIM складається з шести компаній, що охоплюють усі стадії будівництва.

До теперішнього часу ГК ввела в експлуатацію 12 будинків у шести ЖК. На стадії будівництва – сім житлових комплексів категорії “комфорт+” і “бізнес-клас”: “Новий Автограф”, “Метрополіс”, Park Lake City, Lucky Land та ін.

52% роботодавців вважають, що психологічні проблеми заважають працевлаштуванню ветеранів з інвалідністю

52% роботодавців вважають, що психологічні проблеми та особливості поведінки заважають працевлаштуванню ветеранів з інвалідністю, свідчить дослідження благодійного фонду “Ти – з нами”.

Зокрема, на запитання, які особливості ветеранів з інвалідністю заважають їхньому працевлаштуванню, 24% роботодавців відповіли, що немає жодних особливостей, 52% зазначають психологічні проблеми, особливості поведінки, 19% – алкоголізм і вживання наркотиків, а 5% вважають, що ветерани з інвалідністю повинні отримувати допомогу від держави, щоб не було потреби працювати.

Також на запитання, які стимули необхідні роботодавцю від держави для працевлаштування ветерана з інвалідністю, респонденти найчастіше називали: компенсацію витрат на обладнання робочих місць для потреб співробітника з інвалідністю; пільги зі сплати ЄСВ; субсидії за кожного такого працевлаштованого співробітника.

Дослідження проводили у квітні-липні 2023 року. Під час дослідження було опитано 468 керівників і власників малих, середніх і великих підприємств у всіх регіонах країни та різних галузях економіки. Опитування проводилися в умовах анонімності шляхом телефонного анкетування. Зазначається, що 18% опитаних підприємств мають понад 100 співробітників, 28% – до 100 співробітників і 54% – до 20 співробітників.

, , , ,

Нафта перейшла до зростання, Brent біля $84,2 за барель

Ціни на нафту еталонних марок зростають вдень у четвер на тлі ослаблення долара США.

Ціна жовтневих ф’ючерсів на сорт Brent на лондонській біржі ICE Futures на 14:54 кв становить $84,18 за барель, що на 73 центи (0,87%) вище за показник на закриття попередньої сесії.

Котирування ф’ючерсів на нафту WTI на вересень на електронних торгах Нью-Йоркської товарної біржі (NYMEX) до зазначеного часу підвищилися на 72 центи (0,91%) і склали $80,1 за барель.

Індекс DXY, що відображає вартість американської валюти відносно шести інших основних світових валют, знижується на 0,2% під час торгів у четвер, що підвищує привабливість сировинних товарів, які торгуються в ній.

“Бики” на ринку нафти прагнуть перервати серію з трьох поспіль сесій у мінусі, пов’язану, зокрема, з побоюваннями щодо попиту з боку Китаю і зростаючої прибутковості US Treasuries, пише MarketWatch.

Після виходу сильних макроекономічних даних прибутковість 10-річних держоблігацій США досягла максимуму з 2008 року, зазначає мережеве видання. Тим часом слабка статистика з КНР і посилення стурбованості щодо китайського ринку нерухомості негативно вплинули на оцінку перспектив споживання з боку економіки цієї країни.

,

Харківський метрополітен оголосив тендер на ОСЦПВ

КП “Харківський метрополітен” 16 серпня оголосив тендер на закупівлю послуг обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ), повідомляється в системі електронних держзакупівель Prozorro.

Очікувана вартість – 137,175 тис. грн.

Документи на участь приймаються до 24 серпня 2023 року.

Як повідомлялося, переможцем аналогічного тендера роком раніше була СК “Українська пожежно-страхова компанія”.

, , ,

ТМ “Рута” за 7 міс.-2023 зберігає майже дворазовий приріст обсягу виробництва

Великий український виробник паперової продукції санітарно-гігієнічного призначення ТМ “Рута”, керуючою компанією якого є АТ “ВГП” (Луцьк), у січні-липні 2023 року випустив продукції на 950,34 млн грн, що на 96,7% більше, ніж за той самий період 2022 року.

Згідно зі статистичними даними асоціації “УкрПапір”, наданими агентству “Інтерфакс-Україна”, у такий спосіб компанія ще трохи прискорила темп приросту обсягів виробництва в грошовому вираженні до аналогічного періоду минулого року: за шість місяців цей показник становив 95,7%, за п’ять – 88,5%.

У натуральних показниках, зокрема, виробництво туалетного паперу в рулончиках зросло на 42%, становивши 77,55 млн шт., що поки що залишається третім результатом у галузі після Київського картонно-паперового комбінату (142,71 млн шт.) і Кохавинської бумфабрики (78,94 млн шт.), розрив з якою мінімальний.

У портфелі брендів “ВГП” – серветки, туалетний папір, паперові носові хустки, кухонні рушники під ТМ “Ruta”, “Ruta Selecta”, “Fesko”, “НосовичОк”, “Полотенечко”, “100% paper”, “Servetta”, “Ecolo”. Асортимент налічує понад 189 найменувань.

Як повідомлялося з посиланням на дані “Укрпапір”, 2022 року АТ “ВГП” випустило продукції на 977,61 млн грн – на 2,8% більше, ніж роком раніше. Водночас, за даними звіту компанії, у натуральному вираженні (в тоннах) обсяг виробництва скоротився на 27% через втрату частини ринків збуту в Україні з початком військової агресії РФ в Україні.

Чистий прибуток скоротився до 3,62 млн грн порівняно з 96,43 млн грн роком раніше за зростання чистого доходу на 14% – до 1 млрд 075 млн грн.

На експорт у 2022 році було поставлено понад чверть обсягу реалізації. Продукція представлена на ринках Бельгії, Великої Британії, Німеччини, Грузії, Данії, Польщі, Молдови, Казахстану, країн Балтії.

Папір-основу для виробництва продукції закуповували переважно у виробників із Туреччини та Румунії.

Власником 100% акцій АТ “ВГП” є Tissico Limited (Кіпр), бенефіціарами, за даними держреєстру, є гендиректор компанії Ілля Мирецький і громадянин Чехії Каміл Гоца.

,