Business news from Ukraine

ГЛАВА “МХП” КОСЮК ПРОДАВ СВОЇ ЯХТИ ЗА €143 МЛН

Глава агрохолдингу “МХП” Юрій Косюк продав свою 85-метрову яхту Асе за €119 млн і допоміжну 67-метрову яхту Garcon невідомому покупцеві на початку 2021 року, повідомило видання Forbes у четвер.

Судно Асе – плавучу п’ятипалубну віллу з загальним тоннажем 2,73 тис. тонн і максимальною швидкістю 31 км/год – побудовано в 2012 році на німецькій верфі Lurssen, що спеціалізується на створенні дорогих яхт за індивідуальними проектами. Яхта з вертолітним майданчиком, зонами для відпочинку, кінотеатром, нічною дискотекою, чайною кімнатою, баром, тренажерним залом може прийняти на борт десятьох гостей і 30 членів екіпажу.

За даними засновника порталу Yacht Harbour Дмитра Семенихіна, 80-85-метрові човни Lurssen – це оптимальне співвідношення розміру та якості, оскільки на таких яхтах є всі необхідні опції, а її утримання на рівні €8-9 млн на рік обходиться дешевше, ніж у 100-метрових яхт. Він уточнив, що здати в оренду таке судно можна за €750-800 тис. на тиждень.

Видання уточнило, що яхта Асе завжди ходила в супроводі Garсon, побудованої на голландській верфі Damen Shipyards за €25-30 млн. На 67-метровому судні, розрахованому на 21 пасажира та екіпаж із дев’ятьох осіб, можна припаркувати вертоліт і зберігати “іграшки” – водні мотоцикли, надувні човни, мотоцикли, каяки та байдарки. Завданням Garсon було діставатися раніше за основне судно до місць стоянки та бухт.

“Ми поважаємо особисте та сімейне життя Юрія Косюка й усіх співробітників. Нам невідомі подробиці приватного життя, і ми не отримували дозволу на поширення такої інформації у ЗМІ”, – прокоментувала речник агрохолдингу Ірина Ванникова продаж яхт Косюком.

Forbes зазначило, що ця угода допоможе Косюку погасити борг перед власною компанією. У 2019 рада директорів “МХП” видала кредитну лінію до $80 млн компанії Косюка WTI Trading Limited, що володіє 59,7% акцій “МХП”. За даними видання, Косюк протягом двох років брав різні суми в борг і частково погашав кредит, сумарно виплативши “МХП” $27,3 млн, а решту $67,4 млн засновник “МХП” має повернути до грудня 2021-го.

Як повідомлялося, агрохолдинг “МХП” у 2020 році отримав чистий збиток розміром $133 млн проти чистого прибутку $215 млн у 2019 році, переважно через курсові збитки розміром $204 млн, зумовлені річним ослабленням гривні на 16%.

Виручка компанії у 2020 році скоротилася на 7% – до $1,91 млрд. Його скоригована EBITDA і операційний прибуток знизилися на 7%, відповідно до $395 млн і $201 млн, а рентабельність продажу (EBITDA margin) збереглася на рівні 2019 року – 21%.

, ,

“VODAFONE УКРАЇНА” ЗАПУСКАЄ СЕРВІС ЗАХИСТУ АВТОМОБІЛЯ ВІД ВИКРАДЕННЯ VODAFONE GUARDIAN

Мобільний оператор “Vodafone Україна” запускає на українському ринку систему автобезпеки Vodafone Guardian із диспетчерською підтримкою клієнтів у режимі 24/7.

Як повідомила прес-служба оператора у четвер, система розроблена Vоdafone Group і на сьогодні вже працює у понад 60 країнах світу – без додаткових витрат у роумінгу.

Vodafone Guardian забезпечує виклик патруля протягом п’яти хвилин після отримання повідомлення про позаштатну ситуацію, виклик екстрених служб 24/7, дистанційне блокування руху за допомогою диспетчерського центру та online-контроль стану автомобіля: моніторинг поїздок, заряд акумулятора, спроби ввімкнення автомобіля тощо, а також обслуговування за межами України.

У разі викрадення автомобіля диспетчерський центр самостійно зв’язується з правоохоронними органами та передає інформацію про його місцеперебування, аж до моменту повернення автомобіля власнику.

За даними компанії, щорічно в Україні викрадають понад 3 тис. автомобілів, велику частину яких не знаходять. Відповідно до прес-релізу, на сьогодні супутникові системи автобезпеки вважаються найнадійнішим захистом автомобіля від викрадення. Вони відстежують сигнали тривоги від автомобіля, забезпечують зв’язок між авто та диспетчерським центром у режимі реального часу і в екстрених ситуаціях миттєво реагують на тривоги – відбувається блокування двигуна автомобіля або виклик Національної поліції.

, ,

АЕРОПОРТ “ДНІПРОПЕТРОВСЬК” ОФІЦІЙНО ПЕРЕЙМЕНУВАЛИ НА “ДНІПРО”

Міжнародний аеропорт “Дніпропетровськ” офіційно перейменували на “Дніпро”, написав на своїй сторінці у Facebook міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

“Немає більше аеропорту “Дніпропетровськ”, є “Дніпро”. Стара назва аеропорту “Дніпропетровськ” залишилася остаточно в минулому. У сертифікатах аеродрому, збірнику аеронавігаційної інформації, в інформаційних матеріалах, а також у реєстрах нинішній аеропорт вже називається “Дніпро”, – зазначив він.

За словами Криклія, цієї весни жителі Дніпра і Дніпропетровської області зможуть проголосувати, на честь якого знакового історичного діяча буде названо новий аеропорт.

За словами Криклія, вже до кінця наступного року почне функціонувати новий термінал, до якого будуть перенаправлені й всі літаки, а до кінця 2023 року у Дніпрі буде і нова злітно-посадкова смуга.

, ,

ЕКСПЕРТИ PWC В УКРАЇНІ РОЗРОБИЛИ БЕЗКОШТОВНИЙ ДОВІДНИК ІЗ ПОДАТКОВИХ ТА ЮРИДИЧНИХ ПИТАНЬ ДЛЯ ІНОЗЕМЦІВ

Експерти PwC в Україні розробили безкоштовний довідник – Expats’ Handbook, аби допомогти іноземцям, які приїздять в Україну для бізнесу чи з особистими цілями.

Довідник містить огляд ключових податкових та юридичних правил і вимог, про які необхідно знати іноземним громадянам в Україні, що дозволить їм почуватись комфортно та уникнути переобтяження формальностями.

Expats’ Handbook доступний онлайн багатьма мовами, зокрема, англійською , китайською, німецькою, французькою та польською.

«Наша країна працює над створенням сприятливого бізнес-клімату та відкриває нові можливості для інвесторів із усього світу. На нас ще чекає певний шлях у цій подорожі, адже правове середовище в Україні – це незавершена робота, в яку вносяться зміни, що погодять її із найкращою міжнародною практикою. Однак поки у вас є надійний путівник, який допоможе орієнтуватися у складних податкових питаннях чи імміграційних вимогах, ви будете відчувати себе безпечно», – прокоментував В’ячеслав Власов, партнер, керівник практики оподаткування та юридичних послуг PwC в Україні.

,

РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ ТА VISA ЗАПУСТИЛИ ПЛАТІЖНУ КАРТКУ АТБ-PAY

Райффайзен Банк Аваль (Київ) та платіжна система Visa розпочали випуск платіжних карток АТБ-Pay, повідомив генеральний директор корпорації “АТБ” Борис Марков.

“Тепер можна публічно заявити про старт нашого кобренд-проекту спільно з Райффайзен Банк Аваль та Visa – платіжної картки АТБ-Pay. (…) Понад 2 млрд грн на рік ми плануємо спільно спрямовувати на додаткові вигоди для наших покупців – власників карток”, – написав він у Facebook.

Марков додав, що картка АТБ-Pay дає всі переваги банківської картки Visa Gold і є безкоштовною для поповнення готівкою в терміналах у магазинах АТБ, зняття готівки у банкоматах будь-якого банку України та регулярного переведення коштів із карток будь-яких банків.

За його словами, з 6 квітня оформити картку можна в кожному магазині АТБ міста Запоріжжя та у будь-якому відділенні Райффайзен Банку Аваль України.

Корпорація “АТБ” – об’єднання компаній у сфері роздрібної торгівлі, виробництва та продажу продуктів харчування. До складу корпорації входить роздрібна компанія “АТБ-маркет”, кондитерська фабрика “Квітень” (ТМ Bravissimo, “Квітень”, Biscuits Collection), м’ясна фабрика “Фаворит Плюс” (ТМ “Добров”, “М’ясна лавка”, “Ковбасний ряд”), спорткомплекс “Схід” у Дніпрі. У корпорації налічується понад 64 тис. співробітників.

, , ,

ОБОВ’ЯЗКОВЕ МЕДСТРАХУВАННЯ МАЄ З’ЯВИТЬСЯ В УКРАЇНІ ВЖЕ У 2023 РОЦІ – РАДУЦЬКИЙ

Запровадження обов’язкового медичного страхування має з’явитися в Україні вже у 2023 році, медстрахування має розвиватися в рамках Національної служби здоров’я України (НСЗУ), вважає голова парламентського комітету здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький.

“У 2023 році в Україні має бути обов’язкове медичне страхування. Сьогодні ми працюємо над вибором моделі. Щойно визначимо модель, почнемо писати закон”, – сказав він в інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна”.

“Моє бачення: медичне страхування має розвиватися у рамках НСЗУ. НСЗУ – це не медики, це фінансисти, вони рахують гроші, відповідають за стандарти якості, виконують контрольні функції”, – сказав він.

Як зазначив Радуцький, з об’єктивних причин медичне страхування не можна впровадити раніше через дуже високий відсоток “чорної” зарплати у країні.