Business news from Ukraine

«Укрфінжитло» планує збільшити частку кредитів на майнові права на житло, що будується, до 20-30%

ПрАТ «Українська фінансова житлова компанія» («Укрфінжитло») планує збільшити частку кредитів на придбання майнових прав на житло, що будується, до 20-30% 2024 року, і до 80% і більше до 2028 року, випливає зі стратегічних цілей компанії, зазначених у річному фінансовому звіті за підсумками 2023 року.

Згідно зі звітом на сайті «Укрфінжитла», фінансовий план на 2024 рік передбачає збільшення обсягу доходів від господарської діяльності ПрАТ на 16,5% порівняно з плановим показником 2023 року. До кінця 2024 року заплановано сформувати кредитний портфель (залишок заборгованості за договорами програми «еОселя» та договорами фінансового лізингу) у розмірі 29,9 млрд грн (близько 20 тис. кредитів).

Крім того, у другому півріччі 2024 року держбюджетом передбачено додаткову капіталізацію «Укрфінжитла» на суму 20 млрд грн, зазначається в документі. Капітальні інвестиції компанії на 2024 рік заплановано в розмірі 44,3 млн грн за рахунок власних коштів.

Серед стратегічних цілей «Укрфінжитла» на 2024-2028 рік – забезпечення житлом 50 тис. сімей, розвиток субпрограм із центральними та місцевими органами влади, розробка та запуск прозорої схеми фінансування будівництва житла для забезпечення захисту прав інвесторів, забезпечення детінізації ринку оренди житла та ін.

Згідно з підсумками минулого року, за час роботи програми «еОселя» і до кінця 2023 року було видано 6325 іпотечних кредитів на загальну суму 9,5 млрд грн. 83,6% або 5289 кредитів було видано пільговим категоріям громадян під 3% річних, 16,4% або 1036 кредитів – іншим категоріям під 7%. Лідером став Ощадбанк, який прокредитував 43% клієнтів програми, а найбільше квартир за програмою придбали в Києві, Київській, Рівненській, Волинській та Чернігівській областях, зазначається в документі.

Раніше голова правління «Укрфінжитла» Євген Мецгер повідомив про плани компанії поступово повністю покинути вторинний ринок нерухомості і сфокусуватися на первинному ринку.

Як повідомлялося, програма доступного іпотечного кредитування «еОселя» запрацювала в Україні з жовтня 2022 року. На пільгову іпотеку під 3% річних строком до 20 років із початковим внеском від 20% вартості житла можуть претендувати військовослужбовці-контрактники ЗСУ, працівники сектору безпеки та оборони, медпрацівники, педагоги, наукові співробітники.

З 1 серпня 2023 року подати заявку на участь у програмі «еОселя» під 7% можуть ветерани війни, учасники бойових дій, внутрішньо переміщені особи (ВПО) і громадяни, які не мають власного житла більшого за нормативну площу.

У цю програму інтегровано вісім банків-партнерів: Ощадбанк, ПриватБанк, Укргазбанк, Глобус банк, Sky Bank, Укрексімбанк, СЕНС і «Банк Кредит Дніпро». Подати заявку на участь у програмі можна в мобільному застосунку «Дія».

На 30 квітня обсяг виданих кредитів за «еОселяе» сягнув 14,9 млрд грн, позики було видано для 9613 сімей. При цьому 2,9% квартир придбано на первинному ринку, 71,7% – на вторинному, 25,4% – у забудовників.

, ,

Учасники ринку критикують законопроєкт Заблоцького про розмитнення авто

Народний депутат Мар’ян Заблоцький пропонує додати до законопроєкту про розмитнення авто через Дію дозвіл на масове ввезення в Україну автомобільного мотлоху без будь-яких перевірок технічного стану.

Народний депутат Мар’ян Заблоцький намагається дозволити ввозити в Україну без будь-яких перевірок автомобільний мотлох, який заборонений до руху в ЄС і США через незадовільний технічний стан і небезпеку для водіїв і пасажирів. Як стало відомо, відповідні поправки Заблоцький пропонує додати в ухвалений за основу законопроєкт 10380 про розмитнення авто через Дію. Нагадаємо, суть ідеї колег депутата по фракції та Мінцифри полягала у спрощенні процедури саме розмитнення авто, а не у скасуванні перевірок технічного стану.

Раніше спроби нардепа запровадити безконтрольне ввезення автівок шляхом внесення ним законопроєктів 9460 та 9210 вчасно зупинили в комітетах з питань економічної політики та з питань правоохоронної діяльності, а в Уряді дали висновок, що такі ідеї Мар’яна Заблоцького зашкодять як європейській інтеграції України, економіці, так і безпеці дорожнього руху.

Зокрема Мінекономіки у висновку на законопроєкт Заблоцького 9460 наголосило, що його ухвалення негативно вплине на виконання Україною зобов’язань у рамках Угоди про асоціацію, оскільки запровадження одностороннього визнання результатів оцінки відповідності, проведених у державах-членах ЄС, знівелює досягнуті результати в рамках переговорного процесу щодо укладення Угоди про «промисловий безвіз» у перших пріоритетних секторах промислової продукції – машин. Щодо наслідків для громадян і бізнесу, то їх Мінекономіки констатувало дуже просто – підвищення цін на авто. Також Міністерство зазначало, що реєстрація транспортного засобу в країнах, де застосовуються мінімальні вимоги безпеки, не може бути прирівняна до здійснення оцінки відповідності вимогам, що діють в Україні. Тобто, проєкт 9460 міг призвести до зростання ДТП на дорогах.

Утім, Заблоцький знову намагається проштовхнути ті самі пропозиції – тепер уже до законопроєкту 10380.

Як відомо, у країнах ЄС та США основними причинами зняття з обліку та продажу автомобіля є те, що вони мають великий пробіг або потрапили в ДТП. Часто через великий пробіг у цих автомобілях ще до того, як вони потрапляють до України, замінюють двигуни, вирізають каталітичні нейтралізатори та сажові фільтри у зв’язку з виходом їх з ладу. Отже, автомобіль, який свого часу стояв на обліку в ЄС або США, і автомобіль, який потім потрапив в Україну – це абсолютно різні автомобілі за параметрами безпеки та екології.

Таким чином, у разі ухвалення поправок Заблоцького, в Україну масово ввозитимуться транспортні засоби, які не відповідають вимогам технічного регламенту, та які без проходження процедури сертифікації або будь-якої перевірки технічного стану транспортного засобу, ставитимуться на облік і допускатимуться до участі в дорожньому русі, що спричинить збільшення кількості ДТП на дорогах України, адже фактично технічний стан не контролюватиметься.

,

ArcelorMittal збільшив EBITDA до $2 млрд

ArcelorMittal у першому кварталі 2024 року збільшила EBITDA на 35% порівняно з четвертим кварталом 2023 року – до $1,96 млрд, йдеться в повідомленні компанії.

Основний приріст EBITDA забезпечило поліпшення результатів активів у Північній Америці, Бразилії, Європі та Індії.

Операційний прибуток у минулому кварталі становив $1 млрд порівняно зі збитком у $1,98 млрд у попередньому періоді.

Чистий прибуток у січні-березні становив $938 млн проти збитку майже в $3 млрд кварталом раніше.

Виручка збільшилася в минулому кварталі на 12% до четвертого кварталу, склавши $16,28 млрд.

Capex ArcelorMittal у січні-березні в оборотний капітал становив $1,7 млрд. Орієнтир capex на цей рік – $4,5-5 млрд.

У першому кварталі компанія наростила на 5% випуск сталі порівняно з попереднім кварталом, до 14,4 млн тонн. Відвантаження металу в минулому кварталі збільшилося на 1,5%, склавши 13,5 млн тонн. Видобуток компанією жовруди за квартал зріс на 4,8% і залишив 6,5 млн тонн.

Згідно з прогнозами ArcelorMittal, світове споживання сталі за винятком Китаю збільшиться у 2024 році на 3-4%. При цьому попит у США підвищиться на 1,5-3,5%, в Європі – на 2-4%, Бразилії – на 0,5-2,5%, Індії – на 6,5-8,5%.

,

«Запоріжкокс» наростив випуск продукції на 1,5%

ПрАТ «Запоріжкокс», один з найбільших в Україні виробників коксохімічної продукції, що входить до групи «Метінвест», у січні-квітні поточного року збільшило виробництво доменного коксу на 1,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 286,98 тис. тонн з 282,6 тис. тонн.

За даними компанії, у квітні було вироблено 72,1 тис. тонн коксу.

Як повідомлялося, «Запоріжкокс» у 2023 році збільшив випуск доменного коксу на 16% порівняно з 2022 роком – до 856,8 тис. тонн із 737,4 тис. тонн.

«Запоріжкокс» виробляє близько 10% коксу, що випускається в Україні, володіє повним технологічним циклом переробки коксохімічних продуктів. Крім того, випускає коксовий газ і пековий кокс.

«Метінвест» є вертикально інтегрованою гірничодобувною групою компаній. Його основні акціонери – група СКМ (71,24%) і «Смарт-холдинг» (23,76%), які спільно керують компанією.

ТОВ «Метінвест Холдинг» – керуюча компанія групи «Метінвест».

,

У посольстві Італії відбулася церемонія передачі трьох автомобілів швидкої допомоги для Харкова та Києва асоціацією “La Memoria Viva”

Відбулася церемонія передачі в посольстві Італії в Україні трьох автомобілів швидкої допомоги з гуманітарною допомогою, яка стала результатом місії асоціації «La Memoria Viva».

Як повідомляє прес-служба посольства, співробітники дипломатичної установи зустріли італійських волонтерів, які привезли три автомобілі для їх символічної передачі українцям.

У церемонії взяли участь народний депутат Олексій Красов, заступник голови Харківської області Євген Іванов та двоє представників місцевої влади з цієї ж області – голова Богодухівського району Анатолій Рисцов та міський голова Краснокутська Ірина Карабут.

«»La Memoria Viva« розпочала свою 45-ту гуманітарну місію в Україні, яка не припиняється після понад двох років вторгнення, і яка викликає у нас гордість», – сказав посол П’єр Франческо Дзадзо.

Ця допомога, яка стала можливою завдяки громаді міста Озенья (Турин) та Lions Club Turati del Canavese, присвячена пам’яті сенатора Еудженіо Боццелло. Дві медичні машини швидкої допомоги будуть передані Харківській області, а ветеринарна швидка допомога – притулку для тварин «Italia KJ2», яким опікується італієць Андреа Чістерніно.

140 млн літрів палива було продано через картки і талони

За перший квартал 2024 року «Укрнафта» реалізувала 52,6 млн літрів пального в картках і талонах NAFTAКартка. Зокрема, 18,7 млн літрів – у березні.

Повідомляє прес-служба компанії.

Всього з початку 2023 року, коли компанія запустила власну B2B програму, продано 140,4 млн л пального.

Кількість клієнтів – державних та приватних підприємств – перевищує 3 тисячі.

Регіональні офіси з продажу відкриті у Івано-Франківську, Одесі, Дніпрі, Луцьку, Хмельницькому, Вінниця, Кам’янці-Подільському, Харкові, Запоріжжі, Полтаві, Львові, Черкасах, Мукачеві.

Талони «Укрнафти» приймають на 866 АЗК, картки – на 1003 АЗК по всій країні, зокрема у таких мережах, як SOCAR, Ovis, VST та інших.

, ,