ПАТ “Сумихімпром”, єдиний виробник двоокису титану в Україні, що належить державі та перебуває в управлінні Фонду державного майна України (ФДМ), після тривалої паузи відновило роботу, повідомило галузеве інформаційно-аналітичне агентство “Інфоіндустрія”.
“Навесні 2024 року було закуплено сировину і розпочато виробництво першої продукції. Першу товарну продукцію – сульфат амонію було отримано вже цього тижня, 21-22 квітня 2024 року. Товар уже відвантажується покупцям за ціною 13800 грн/тонна, бег-бег, зі складу заводу”, – уточнило агентство.
За його інформацією, завод має намір виробляти азотно-фосфорні та комплексні трикомпонентні добрива. Виробник уже закупив аміак і сірку і перебуває на стадії закупівлі фосфоритів і калійних руд для виробництва добрив. Нове керівництво ПАТ “Сумихімпром” відкрите для співпраці з дистриб’юторами та партнерами заради відродження титанового гіганта, наголошується в повідомленні.
“Сумихімпром” – одне з найбільших вітчизняних підприємств з випуску складних мінеральних добрив, двоокису титану, сірчаної кислоти та інших видів неорганічної хімії. Підприємство входить до трійки бюджетоутворюючих підприємств міста Суми та області і виробляє понад 30 марок NPK-добрив із різним співвідношенням поживних речовин для різних ґрунтових і кліматичних зон.
Завод понад 10 років перебував в управлінні групи компаній, пов’язаних із Group DF підприємця Дмитра Фірташа. Господарський суд Сумської області в листопаді 2023 року задовольнив клопотання ФДМ і Міністерства юстиції та закрив провадження у справі про банкрутство і санацію ПАТ “Сумихімпром”, що належить державі.
Інвестиційна компанія Concorde Capital реалізує проєкт реконструкції автостанції “Київ”, розташованої біля Центрального залізничного вокзалу (станція метро “Вокзальна”), більш відомої як “Яма”, повідомив засновник Concorde Capital Ігор Мазепа в середу.
“Мені і моїм колегам спала на думку ідея, а чому б нам не зайти … не подивитися уважніше на ринок перевезень із погляду інвестиційної… Ми в Concorde ухвалили рішення зайти в цей ринок і саме через інфраструктурні проєкти… (почати) з реконструкції всім відомої автостанції Києва, яка розташована в центрі міста біля залізничного вокзалу”, – розповів Мазепа під час включення по відео на конференції “Реформування пасажирських автобусних перевезень в Україні”.
За оцінкою інвесткомпанії, пасажиропотік цієї станції – близько 10 тис. осіб на добу плюс-мінус 400 авторейсів.
Мазепа зазначив, що центральна, по суті, автостанція до останнього часу перебувала “в жахливому стані”.
“Зараз наше завдання, наша місія – виконати людську реконструкцію за європейськими нормами. Можу вас запевнити: найближчим часом ви побачите зміни, які там відбудуться”, – сказав Мазепа.
Водночас засновник інвесткомпанії зазначив, що реконструкція потребуватиме суттєвих капітальних вкладень.
“Ми цього не боїмося і зі свого боку можемо гарантувати, що найближчим часом наші клієнти і пасажири отримають сервіс найвищої якості. Звичайно, ми попросимо, щоб такі послуги були по-чесному оплачені”, – сказав Мазепа.
За словами директора інвестиційно-банківського департаменту Concorde Capital Ігоря Сотника, реконструкцію автостанції планують у два етапи. Перший етап, під час якого було розділено рух автобусів і автомобілів, уже відбувся. Другий етап передбачає роботи з облагороджування будівлі автостанції відповідно до концепції, яка зараз формується.
“Зараз ми фіналізуємо мікс орендарів, які будуть там присутні відповідно до потреб пасажирів. Там буде зона очікування, фудкорт, зона підвищеного комфорту, дитяча кімната, медпункт, комерційні приміщення”, – розповів Сотник, уточнивши, що після фіналізації концепції буде підготовлено робочий проєкт.
Крім того, розглядається можливість створення сервісів для перевізників – СТО та мийки. Вивчаються технічні можливості для їх розміщення.
Сотник також сказав, що точні строки початку робіт будуть відомі після готовності робочої документації, однак висловив сподівання, що це може статися на початку 2025 року.
Мазепа оцінив ринок легальних автоперевезень в Україні майже в 7 млрд грн. За його словами, з урахуванням нелегальних перевезень і таких, з яких не сплачуються податки, реальні розміри ринку “в рази більші”.
Державний Ощадбанк (Київ) сплатив станом на поточний момент до бюджету 4,2 млрд грн податку на прибуток і 0,7 млрд грн дивідендів за підсумками діяльності у 2023 році та планує провести ще один останній платіж у розмірі 1,1 млрд грн, повідомила прес-служба Ощадбанку на запит агентства “Інтерфакс-Україна” в середу.
“Бюджет загалом отримає 6 млрд грн із податку на прибуток і дивідендів, 0,5 млрд враховано в розрахунках за минулі періоди”, – зазначили в прес-службі фінустанови.
Згідно з остаточно затвердженими фінрезультатами, банк за минулий рік заробив 6 млрд грн чистого прибутку, що, за його даними, є другим показником на ринку після ПриватБанку.
Ощад посідав друге місце за загальними активами (376,4 млрд грн) серед 63 банків країни станом на 1 березня 2024 року.
Котирування міжбанківського валютного ринку України (грн за €1, період з 01.01.24 по 31.01.24)
Джерело: Open4Business.com.ua та experts.news
Керівник Офісу президента України Андрій Єрмак зустрівся з делегацією міжнародної групи компаній CRH, яка є найбільшим виробником будівельних матеріалів у Північній Америці та Європі, повідомила пресслужба Офісу президента у вівторок увечері.
Зазначається, що делегацію очолив головний операційний директор групи Ренді Лейк, до її складу ввійшли також президент CRH у Європі Пітер Баклі та директор CRH у Південній і Східній Європі Гійом Кавальє.
Під час зустрічі Єрмак наголосив, що Україна готова всіляко сприяти інвестиціям з боку таких потужних глобальних гравців і обговорювати всі необхідні питання з іноземним і вітчизняним бізнесом. За його словами, сьогодні важливо розуміти, що точно необхідно змінювати для поліпшення бізнес-клімату. Потрібні сильні інституції, і Україна навіть під час війни продовжує реформи, прямує до повноправного членства в ЄС.
«Зі свого боку – президента, Офісу, уряду України – готові повністю вас підтримувати. Ми зацікавлені, щоб такі великі інвестори працювали в нашій країні та мали комфортні умови. Дуже важливо, що незважаючи на всі обставини, війну, ви тут і готові й надалі працювати”, – сказав Єрмак.
Як повідомлялося, Антимонопольний комітет України АМКУ 23 січня повідомив про початок розгляду справи про узгоджені дії у вигляді виконання положень щодо утримання від конкуренції, закріплених у договорі про концентрацію між ірландською групою CRH і Dyckerhoff GmbH, які володіють активами в Україні.
У червні 2023 року італійський виробник цементу Buzzi, внесений Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК) до переліку міжнародних спонсорів війни, через дочірню компанію Dyckerhoff GmbH досяг угоди про продаж частини свого бізнесу у Східній Європі ірландській групі CRH, включно з українськими активами у вигляді двох цементних заводів. Угоду планується закрити 2024 року.
Пізніше, у вересні 2023 року, АМКУ повернув без розгляду заяву CRH про концентрацію через невідповідність вимогам, а також зазначив, що група займає близько третини українського ринку цементу. У жовтні того ж року відомство знову почало розгляд справи.
CRH працює в Україні з 1999 року. З листопада 2021 року його цементні підприємства в Україні ведуть діяльність під брендом Cemark: АТ «Подільський цемент» (Хмельницька обл.), ТОВ «Цемент» (м. Одеса) і ПрАТ «Миколаївцемент» (Львівська обл.).
Окремий напрямок бізнесу CRH в Україні – виробництво бетону та залізобетонних виробів. Білоцерківський завод ЗБК PoliBeton Energo є спеціалізованим підприємством, що виробляє опори для ліній електропередачі. Бетонний вузол PoliBeton на півночі Одеси увійшов до CRH у 2020 році.
CRH є провідним виробником будівельних матеріалів у світі. На 3200 підприємствах компанії у 28 країнах зайнято близько 71 тис. осіб. Це найбільший виробник будівельних матеріалів у Північній Америці та Європі. Компанія також представлена в Азії. Американські депозитарні акції CRH котируються на Нью-Йоркській фондовій біржі.