Уночі 3 січня в західних областях, а вдень по всій Україні очікується сніг і дощ, повідомляє Укргідрометцентр.
Також у середу по всій Україні, крім більшості західних і південних областей, на дорогах місцями ожеледиця.
Вітер переважно південно-східний, 5-10 м/с, на високогір’ї Карпат пориви 20-25 м/с.
Температура в західних і південних областях уночі від 2° морозу до 3° тепла, вдень 4-9° тепла, на решті території вночі 3-8° морозу, вдень 0-5° морозу, у Чернігівській і Сумській областях уночі 10-15°, місцями до 18° морозу, вдень 5-10° морозу.
У Києві 3 січня вночі без опадів, удень сніг. На дорогах місцями ожеледиця. Вітер переважно південно-східний, 5-10 м/с. Температура вночі 5-7° морозу, вдень 1-3° морозу.
За даними Центральної геофізичної обсерваторії ім. Бориса Срезневського в Києві з початку метеорологічних спостережень у день 3 січня найвища температура була +10,7° у 2023 р., найнижча вночі -27,7° у 1908 р.
У четвер, 4 січня, вночі по всій Україні помірний, вдень невеликий мокрий сніг, у центральних областях із дощем, на Прикарпатті, Закарпатті та в південній частині країни переважно дощ.
Вітер південно-західний із переходом на північно-західний, 5-10 м/с.
Температура в північній частині вночі та вдень (вночі 4 січня і в східних областях) 0-5° морозу; на решті території вночі та вдень 1-6° тепла, у південній частині вдень до 10° тепла.
У Карпатах мокрий сніг; температура вночі 1-6° морозу, вдень близько 0°.
У Києві 4 січня вночі помірний, вдень невеликий мокрий сніг. Температура вночі та вдень 1-3° морозу.
ПАТ “Запорізький металургійний комбінат “Запоріжсталь” у січні-вересні поточного року скоротило чистий збиток на 91,8% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 236,623 млн грн з 2 млрд 883,850 млн грн.
Згідно з проміжним звітом компанії в системі розкриття інформації НКЦПФР, її чистий дохід за цей період зріс на 9,2%, до 41 млрд 329,014 млн грн.
Нерозподілений прибуток на кінець вересня-2023 становив 28 млрд 961,786 млн грн.
Як повідомлялося, “Запоріжсталь” завершила 2022 р. з чистим збитком у розмірі 4 млрд 864 млн 684,828 тис. грн, тоді як у 2021 році отримала чистий прибуток 16 млрд 809 млн 158,412 тис. грн.
“Запоріжсталь” – одне з великих промислових підприємств України, продукція якого широко відома і має попит на внутрішньому ринку та в багатьох країнах світу.
За даними НДУ на третій квартал 2023 року, у власності компанії ТОВ “Київ сек’юрітіз груп” – 24,5003% акцій “Запоріжсталі”, ТОВ “Мідланд Кепітал Менеджмент” (обидва – Київ, зареєстровані за однією адресою) – 11,2224%, Global Steel Investments Limited (Велика Британія) – 12,3466%, Metinvest B.V. (Нідерланди) – 47,0032%.
Раніше повідомлялося, що ефективна частка володіння групою “Метінвест” акціями меткомбінату “Запоріжсталь” залишається на рівні 49,9%.
“Запоріжсталь” перебуває в процесі інтеграції в групу “Метінвест”, основними акціонерами якої є ПрАТ “Систем Кепітал Менеджмент” (71,24%) і група компаній “Смарт-холдинг” (23,76%).
ТОВ “Метінвест Холдинг” – керуюча компанія групи “Метінвест”.
Підвищення відсоткових ставок в останні два роки надало змогу європейським банкам істотно збільшити чистий відсотковий дохід: у 2023 році, за оцінками UBS, він був більш ніж на EUR100 млрд вищим за показник 2021 року.
Зібрані UBS дані показують, що чистий процентний дохід (net interest income, NII) європейських банків у поточному році становив EUR378 млрд порівняно з EUR270 млрд двома роками раніше.
Обсяги кредитування при цьому зросли за той самий час лише на 2%. Таким чином, підвищення NII зумовлено переважно збільшенням різниці між ставками, під які банки видають кредити і за якими платять за депозитами, зазначає газета Financial Times.
Зростання доходів надало змогу європейським банкам збільшити відрахування на користь акціонерів у вигляді дивідендів і зворотного викупу акцій до EUR121 млрд у 2023 році з EUR90 млрд у 2021 році, зазначає UBS. Завдяки цьому котирування акцій багатьох банків упевнено зросли, але співвідношення цін до балансової вартості майже всіх європейських фінкомпаній значно нижче за аналогічні показники зіставних американських банків.
Головним приводом для занепокоєння керівників банків тепер є очікуване зниження ключових відсоткових ставок провідними світовими ЦБ наступного року, що, ймовірно, негативно позначиться на чистій відсотковій маржі, яка нещодавно відновилася після десятиліття негативних або близьких до нуля ставок.
Побоювання рецесії, ослаблення попиту на кредити і посилення вимог до капіталу банків обмежують зростання котирувань акцій представників сектора, пише FT.
Додатковим фактором, що турбує інвесторів, є можливе зростання кількості дефолтів за кредитами.
Згідно з прогнозом UBS, відрахування європейських банків у резерви на можливі втрати за позиками в 2024 році досягнуть EUR63 млрд порівняно з EUR31 млрд у 2021 році.
Уряд України зберіг на 2024 рік нульові квоти на експорт природного газу українського походження, харчової солі, антрациту, кам’яного вугілля та отриманих із нього брикетів, золота, срібла, а також відходів і брухту дорогоцінних металів.
Відповідну постанову №1402 від 27 грудня про перелік товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, Кабінет міністрів оприлюднив на своєму сайті.
Згідно з нею, збережено квоти на експорт рідкого палива (мазуту), що діяли у 2023 році, – 540 тис. тонн (не більше ніж 60 тис. тонн на місяць) і коксівного вугілля – 900 тис. тонн.
Крім того, уряд продовжив на січень-лютий 2023 року заборону на експорт паливної деревини, деревної тріски або стружки, після чого експорт цих товарів виводиться зі списку ліцензованих.
Збережено також ліцензування пшениці, жита, ячменю, вівса, кукурудзи, соєвих бобів, насіння ріпаку та соняшнику, соєвої, ріпакової, соняшникової та гірчичної олії, а також макухи.
Первинні реєстрації нових легкових автомобілів в Україні 2023 року зросли на 60,6% порівняно з 2022 роком – майже до 61 тис., повідомила асоціація “Укравтопром” у Телеграм-каналі у вівторок.
Лідерство у Toyota – 10197 авто (+47%), другу сходинку посів Renault – 5790 (+46%), третю Volkswagen – 5627 (у 2,5 раза більше).
До першої десятки також увійшли Skoda – 4938 авто (+75%); BMW – 4128 (+139%); Hyundai – 2945 (+29%); Mercedes-Benz – 2543 (+52%); Suzuki – 2396 (+192%); Mazda – 2252 (+237%) і Nissan – 1975 (+75%).
За інформацією асоціації, бестселером року став компактний кросовер Renault Duster – 5445 авто цієї моделі поповнили автопарк.
При цьому в грудні українці придбали 5,9 тис. нових легкових авто, що на 53% більше, ніж за той самий місяць 2022 року і на 9% більше за показник листопада-2023. У трійці лідерів Toyota (972), Renault (678) і Skoda (600).
Зі свого боку інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting на своєму сайті повідомляє, що 2023 року в Україні продано понад 65 тис. нових легкових авто, що перевищило результат 2022 року на 62,4%.
При цьому лідерство також у Toyota з приростом продажів на 54% – до 10,74 тис. авто і часткою ринку 16,5% (проти 17,4% роком раніше), а на другу позицію (проти третьої 2022 року) вийшов Volkswagen зі зростанням продажів у 2,3 раза – до 7,09 тис. і збільшенням частки ринку на 2,2 в.п. – до 10,9%.
Третім став Renault з результатом 5,83 тис. проданих авто (на 45,2% більше).
За даними експертів, у грудні було реалізовано 6 тис. нових автомобілів, що трохи (на 0,5%) менше, ніж у листопаді.
“Позначилися наслідки блокування кордонів, але все одно порівняно з груднем ринок зріс на 45%”, – констатується в повідомленні.
При цьому безумовно лідирувала Toyota з продажем понад 1 тис. нових авто і 17% українського авторинку, другим фінішував Volkswagen, але, як зазначає AUTO-Consulting, на цей результат працювали і офіційні дилери, і постачальники електромобілів з китайського ринку.
Найпопулярнішою моделлю грудня став Renault Duster, якому вдалося обійти електромобіль Volkswagen ID.4, що лідирував усю осінь.
У результаті Renault загалом наростив продажі на 40%, посівши третю сходинку рейтингу місяця.
Експерти також відзначають успіх бренду Audi, дилерам якого вдалося випередити конкурентів серед преміальних брендів і посісти 7-ме місце на ринку (проти 12-го в листопаді-2023).
Загалом AUTO-Consulting вважає, що, незважаючи на складнощі на польському кордоні, які ускладнили постачання автомобілів у запланованих обсягах, 2023 рік став “роком оновлення українського авторинку та зростання його потенціалу”.
“Відновлення авторинку відбувалося навіть краще за тренд 2014-2016 років. Результат схожий з 2016 роком, коли було реалізовано 64,5 тис. авто. Але щоб досягти 103,6 тис. авто (як у довоєнному 2021 році), тоді знадобилося довгих сім років”, – констатує директор AUTO-Consulting Олег Омельницький на своїй сторінці у Facebook.
Він зазначив, що останні два місяці минулого року фіксувалася дуже висока частка електромобілів на ринку – майже 20% (проти 10% у 2022 році та 1,5% у 2021-му).
“Крім того, значно зросла частка так званих “сірих” дилерів – 21%. Востаннє таке пам’ятаю в 90-х і на початку 2000-х”, – написав він.
Як повідомлялося, за даними “Укравтопрому” 2022 року українці зареєстрували 37,9 тис. нових легкових автомобілів – на 63% менше, ніж роком раніше, а за даними AUTO-Consulting продажі скоротилися на 61,5% – до 40,08 тис. од.