Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

Країни ЄС поки що не змогли домовитися про верхню межу безмитного імпорту українського зерна

Країни ЄС поки не змогли домовитися про верхню межу безмитного імпорту українського зерна, а також про необхідність поширити обмеження на іншу продукцію з України, повідомляє німецьке видання n-tv. “У дебатах щодо верхньої межі безмитного імпорту українського зерна 27 країн ЄС продовжують розходитися в думках”, – зазначає видання.

Німецькі ЗМІ посилаються на інформацію європейських дипломатів, які стверджують, що серед країн-членів також немає однозначної більшості щодо пропозиції Європарламенту поширити запропоновані Єврокомісією в січні обмеження на м’ясо птиці, яйця і цукор з України.

Кореспондентка “Польського радіо” в Брюсселі Беата Пломецька також підтвердила, що Європейський парламент під впливом протестів фермерів по всій Європі минулого тижня підтримав поправку до регламенту про Автономні торговельні заходи, представлену євродепутатом від Польщі Анджеєм Галицьким.

Депутати Європарламенту погодилися запровадити обмеження на імпорт чутливих товарів, зокрема мед, низку зернових культур, м’ясо птиці, курячі яйця та цукор.

Польща також лобіює посилення вимог до квотування обсягів імпорту українських чутливих агротоварів завдяки використанню даних щодо українського імпорту не лише за 2022-2023 роки, а й 2021 рік, до повномасштабного вторгнення Росії, коли не було масових поставок сільгосппродукції з України.

“Однак ця підтримка відсутня серед держав-членів. Тільки Польща і “прифронтові” країни вимагають, щоб вимоги Європарламенту були враховані. У кращому разі більшість країн хочуть скоротити з трьох тижнів до двох термін повноважень Комісії щодо запровадження заборони на ввезення до ЄС продукції, імпорт якої дестабілізує ринкову ситуацію”, – підкреслило “Польське радіо”. Переговори щодо можливого обмеження імпорту української агропродукції в Європейській Раді заплановані на вечір вівторка.

Як повідомлялося, у багатьох країнах ЄС із січня 2024 року відбуваються масові акції протестів фермерів, які висловлюють невдоволення “зеленим” курсом Єврокомісії та подорожчанням матеріально-технічних ресурсів. Одна з їхніх вимог – посилення контролю за нібито недобросовісною конкуренцією з боку України. Фермери стверджують, що українська продукція, яка колись прямувала в Африку або на Близький Схід, тепер залишається в Європі, підриваючи позиції місцевих виробників. Вони також вказують, що українські виробники не підпадають під вищі екологічні та соціальні стандарти ЄС.

, , , ,

ПАТ “Укргазвидобування” оголосило тендер на страхування

ПАТ “Укргазвидобування” (Київ) 19 березня оголосило тендер на обов’язкове страхування майнових ризиків під час розроблення родовищ нафти і газу, повідомляють у системі електронних держзакупівель Prozorro. Очікувана вартість закупівлі послуг становить 952 тис. грн.

Згідно з даними системи, останній день подання тендерних пропозицій – 27 березня.

Як повідомлялося, переможцем аналогічного тендера роком раніше була СК “Гардіан”.

“Укргазвидобування”, 100% акцій якого належить НАК “Нафтогаз України”, є найбільшою газовидобувною компанією країни, що забезпечує близько 75% загального видобутку газу. Також експлуатує Шебелинський ГПЗ.

, , , , , ,

2023 рік став найспекотнішим роком за всю історію спостережень

Минулий рік став найспекотнішим за всю історію спостережень ООН, йдеться в опублікованій у вівторок доповіді Всесвітньої метеорологічної організації (ВМО).

“Доповідь ВМО підтверджує, що 2023 рік був найтеплішим роком за час спостережень”, – ідеться в прес-релізі.

Генсек ООН Антоніу Гутерріш, коментуючи доповідь, зазначив, що “деякі показники не просто найвищі, вони надто високі, зміни клімату відбуваються дедалі швидше”.

За його словами, наслідки глобального потепління – “різкі, жорстокі і наростаючі зі смертельною силою”.

Згідно з доповіддю ВМО, 2023 року побито рекорди за рівнем викидів вуглекислого газу, температурою поверхні Землі, показником зростання температури води у світовому океані та таненням льодовиків.

У ВМО додали, що спека, повені, посуха, неконтрольовані лісові пожежі та посилення тропічних циклонів “сіють страждання і хаос”, зачіпаючи життя мільйонів людей і призводячи до економічних збитків на мільярди доларів.

При цьому, за словами генсека ООН, “як і раніше, можна уникнути найгіршого кліматичного хаосу”. Для цього він закликав, зокрема, прискорити процес відмови від викопного палива і розробити національні плани по боротьбі зі зміною клімату, які зачіпатимуть усю економічну систему країн і не допускатимуть перевищення цільового показника в 1,5 градуси за Цельсієм.

Українська компанія “Автомагістраль-Південь” будуватиме аеропорт у Румунії

Румунія підписала договір із консорціумом концесіонерів Avant Airports і “Автомагістраль-Південь” на будівництво нового аеропорту поруч із Бухарестом, повідомили агентству “Інтерфакс-Україна” у прес-службі компанії.

Новий аеропорт може виникнути на місці виведеного з експлуатації військового аеродрому в місті Алексене за 66 км від Бухареста і стати альтернативою аеропорту в Отопені. Він зможе працювати з усіма категоріями вантажу, приймати широкофюзеляжні, далекомагістральні літаки типу Boeing 777 або Airbus A330, створить умови для залучення лоукостерів, спеціалізуватиметься на технічному обслуговуванні літаків.

“Ми бачимо аеропорт “Алексене” як найсучасніший авіаційний хаб і драйвер економічного зростання як для регіону Яломіца, так і загалом для Румунії. В Україні наша компанія брала участь у реконструкції аеропортів Миколаєва, Херсона, Одеси. У Румунії ми завершуємо реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту “Сату-Маре”, тепер у нас є можливість взяти участь, напевно, у наймасштабнішому й найамбітнішому інфраструктурному проєкті Румунії. Наша перемога в тендері – свідчення довіри до компанії з боку румунських партнерів. Якщо вдасться залучити інвестиції та реалізувати проєкт, це допоможе нам відкрити ринок ЄС”, – повідомив генеральний директор “Автомагістраль-Південь” Микола Тимофєєв.

Концепція майбутнього аеропорту передбачатиме пасажирський термінал площею 30 тис. кв. м, здатний обслуговувати 6,5 млн пасажирів щорічно, а також вантажний термінал 20 тис. кв. м для обробки понад 10 тис. тонн вантажів на рік. Об’єкти проєкту також охоплюють майданчик для ремонту та обслуговування літаків площею 30 тис. кв. м, авіаційну академію, заправні пункти, митницю і фотоелектричний парк, покликаний забезпечити енергетичну незалежність аеропорту.

Девелопер проєкту, Avant Airports, зазначають, що для розроблення проєкту залучила команду найкращих експертів із цивільної авіації з понад 15 країн світу. “Автомагістраль-Південь” відповідатиме за виконання робіт.

Співзасновник Avant Airports Мірча Тудор під час підписання концесійного договору з місцевою громадою, регіоном Яломіца, зазначив, що компанія планує побудувати перший у світі пасивний аеропорт і сертифікувати його за BREEAM.

Аеропорт “Алексене” стане першим у Румунії приватним аеропортом. Пройдено лише перший етап, укладено концесійний договір із місцевою громадою. Тепер девелопер може починати процес залучення інвестицій, який оцінюють у EUR400 млн. Термін реалізації проєкту становитиме чотири роки.

ТОВ “Автомагістраль-Південь” на ринку з 2004 року. Проектує і будує швидкісні магістралі, мости, розв’язки, аеродромні комплекси, гідротехнічні споруди. Власником компанії в інформації Opendatabot вказано Олександра Бойка. Згідно з фінрезультатами за 2023 рік, чистий прибуток компанії становив 624,9 млн грн, дохід – 8,215 млрд грн.

, ,

Страхова компанія “ІнтерЕкспрес” збільшила збір премій на 21,5% у 2023 році

ПрАТ Страхова компанія “ІнтерЕкспрес” (Київ) у 2023 році зібрала страхові платежі на суму 58,616 млн грн, що на 21,15% більше, ніж роком раніше.

Про це повідомляє рейтингове агентство “Стандарт-Рейтинг” про оновлення компанії кредитного рейтингу/рейтингу фінансової стійкості (надійності) страховика за національною шкалою на рівні “uaАА”.

Надходження від фізосіб за рік зменшилися на 5,20% до 23,223 млн грн, а надходження від перестраховиків у аналізованому періоді становили лише 132 тис грн. Незважаючи на приріст премій від фізичних осіб, у клієнтському портфелі страховика переважають юридичні особи, на що вказує їхня частка в брутто-преміях, яка за підсумками 12 місяців 2023 року склала 60,15%.

Страхові платежі, відправлені перестраховикам, скоротилися на 37,35% – до 4,649 млн грн. Таким чином, коефіцієнт участі перестраховиків у страхових преміях знизився на 7,41 п.п. – до 7,93%.

Чисті премії компанії збільшилися на 31,75% – до 53,967 млн грн, а зароблені премії – на 22,13% до 53,111 млн грн.

Обсяг виплат і відшкодувань, здійснених страховиком, за 2023 рік знизився на 1,35%, порівняно з 2022 роком – до 17,065 млн грн. Таким чином, рівень виплат скоротився на 6,64 п.п. до 29,11%.

Діяльність СК “ІнтерЕкспрес” в аналізованому періоді була прибутковою, при цьому фінансові результати страховика продемонстрували істотний приріст. Так операційний прибуток СК “ІнтерЕкспрес” зріс на 23,408 млн грн до 24,340 млн грн, а чистий прибуток – на 19,153 млн грн, до 20,005 млн грн.

Активи страховика на 1 січня 2024 року зросли на 53,88% – до 73,695 млн грн, власний капітал – на 56,31%, до 58,721 млн грн, зобов’язання збільшилися на 45,07% – до 14,974 млн грн, грошові кошти та їхні еквіваленти – на 56,09%, до 10,088 млн грн.

РА також зазначає, що станом на звітну дату компанія сформувала портфель поточних інвестицій в ОВДП в обсязі 5,828 млн грн.

СК “ІнтерЕкспрес”, зареєстрована в 2004 році, спеціалізується на ризикових видах страхування.

, ,

Кількість новобудов у США підскочила майже на 11%

Кількість будинків, будівництво яких було розпочато у США в лютому, збільшилася на 10,7% порівняно з попереднім місяцем і становила 1,521 млн у перерахунку на річні темпи, ідеться в прес-релізі міністерства торгівлі країни. Це найзначніший приріст за останні дев’ять місяців.

Згідно з переглянутими даними, у січні кількість новобудов дорівнювала 1,374 млн (зниження на 12,3%), а не 1,331 млн (падіння на 14,8%), як повідомлялося раніше.

Аналітики в середньому прогнозували скорочення на 7,1% з раніше оголошеного січневого рівня, повідомляє Trading Economics.

Будівництво будинків, розрахованих на одну сім’ю, минулого місяця підскочило на 11,6% і становило 1,129 млн. Кількість нових багатоквартирних будинків (включно з апартаментами і кондомініумами), більш волатильний сегмент ринку, збільшилася на 8,6% – до 377 тис.

Тим часом кількість дозволів на будівництво нових будинків у лютому зросла на 1,9% – до 1,518 млн у перерахунку на річні темпи. Це максимальний показник із серпня минулого року. Аналітики припускали підйом лише на 0,4%.

При цьому кількість дозволів на будівництво будинків на одну сім’ю підвищилася на 1%, багатоквартирних будинків – на 4,1%.

,