Business news from Ukraine

“Укрзалізниця” експортувала рекордні з початку війни 2,25 млн. тонн зернових вантажів – Ткачов

АТ “Укрзалізниця” (УЗ) за період 1-21 вересня 2022 року експортувало рекордні з початку російської агресії 2,25 млн тонн зернових вантажів, що на 40,5% перевищує показники всього серпня (1,6 млн тонн), повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов.

“Ми поставили черговий рекорд перевезення вантажів на експорт – 2,25 млн тонн, і це тільки за 21 день вересня. Я думаю, що до кінця місяця ми зможе досягти показника в 2,5 млн тонн, можливо, постараємося перевезти до 3 млн тонн”, – заявив Ткачов під час онлайн-наради з учасниками галузі у четвер.

За його словами, такого зростання компанія досягла завдяки нарощуванню перевезень сільгосппродукції до трьох українських морпортів, розблокованих у рамках Стамбульських зернових домовленостей.

При цьому він уточнив, що до портів для подальших відвантажень до третіх країн доставлено 1,516 тис. тонн сільгосппродукції (за весь серпень майже вдвічі менше – 795 тис. тонн), тоді як через наземні прикордонні переходи на західному кордоні перевезено 732 тис. тонн зерна (у серпні – 805 тис. тонн, -9%).

За його даними, з початку вересня “Укрзалізниця” сумарно завантажила у вагони 1,89 млн. тонн зернових вантажів (за весь серпень – 1,74 млн. тонн), що становить 27,5% загального зануреного обсягу за цей місяць у 6,32 млн. тонн (у серпні на експорт було відвантажено 9,28 млн. тонн).

Представник УЗ також уточнив, що за 1-21 вересня середньодобове навантаження вагонів компанії склало близько 90 тис. тонн (у серпні – 56 тис. тонн), досягнувши рекордних з початку російської агресії показників. Так, 20 вересня у вагони було занурено рекордні за півроку 122 тис. тонн сільгосппродукції, 21 вересня – 101,4 тис. тонн, 19 вересня – 112,8 тис. тонн, 18 вересня – 83,2 тис. тонн.

“Зараз значно зросло і навантаження по мережі, в останні дні ми вантажимо понад 100 тис. тонн/добу. Тобто навантаження по мережі зростає, і це все завдяки відкриття нашого зернового коридору”, – наголосив заступник директора під час наради.

За 21 день вересня “Укрзалізниця” також експортувала через наземні прикордонні переходи та порти 89,7 тис. тонн соняшникової олії, а також 132,7 тис. тонн шротів усіх видів.

Ткачов уточнив, що за вказаний період середня добова обробка вагонів усіх видів на прикордонних переходах просіла на 6% – до 1,731 тис. вагонів порівняно з 1,848 тис. вагонів у середньому за серпень, тоді як передача вагонів-зерновозів становила 536 вагонів/добу, що на 14% більше за середні показники за серпень (469 вагонів-зерновозів на добу).

За його даними, найбільш інтенсивно рух вагонів відбувається через прикордонний перехід “Ізов” – 157 вагонів/добу, “Батєво” – 80 вагонів/добу, “Ягодин” – 48 вагонів/добу, “Вадул-Сірет” – 47 вагонів/добу.

Представник УЗ уточнив, що до 21 вересня сумарна черга вагонів усіх номенклатур на кордоні зменшилася, порівняно з 1 вересня, на 24% (або на 6,64 тис. вагонів) – до 18,96 тис. од. з 25,12 тис. од. При цьому до 21 вересня у черзі перебуває 4,78 тис. вагонів-зерновозів, тоді як 1 вересня ця цифра становила 8,48 тис. вагонів із зерном (-44%, або на 3,69 тис. вагонів).

Ткачов зазначив, що черга при доставці зернових вантажів, якщо підходити за наявності вагонів та добової здачі, приблизно на дев’ять діб очікування.

“При цьому зрозуміло, що у нас є переходи, де ситуація важча, де треба простояти 20 днів, а є місця, де черга відсутня. Загалом ми маємо чергу у 9 діб за наявністю вагонного парку”, – уточнив представник УЗ.

Також він наголосив, що після переорієнтації на початку вересня основного потоку зернових вантажів у напрямку українських морпортів у УЗ з’явилася можливість додатково приймати зернові вантажі для експорту через наземні прикордонні переходи на західних кордонах України.

, , ,

Україна зібрала 30 млн. тонн урожаю основних сільгоспкультур

Українські аграрії до 23 вересня зібрали 30,26 млн. тонн основних сільськогосподарських культур (+0,6 млн. тонн за тиждень) із загальної площі 9,1 млн. га (+0,1 млн. га), повідомляється на сайті Міністерства аграрної. політики та продовольства у п’ятницю.

Уточнюється, що за тиждень загальна площа сільгоспугідь, з яких зібрано врожай, збільшилася менш ніж на 1% і склала близько 61% від запланованих площ.

У розрізі культур завершено збирання ячменю та ріпаку. Пшениця зібрана з 99% площ, горох – з 98%, просо – з 64% (+6 процентних пунктів за тиждень), гречка – з 40% (+6 п.п), соняшник – з 14% (+4 п.п.). п), соя – з 6% (+1 п.п), цукрові буряки – 5% (+2 п.п.), кукурудза – до 1%.

За даними Мінагрополітики, остаточний обсяг урожаю ячменю в поточному сезоні становив 5,5 млн. тонн з 1,6 млн. га, ріпаку – 3,1 млн. тонн з 1,96 млн. га.

Крім того, до 23 вересня сумарно намолочено 19,2 млн. тонн пшениці (без змін за тиждень) з 4,7 млн. га, 1,29 млн. тонн соняшника (+370 тис. тонн) з 478 тис. га (+194 тис. га). га), 469 тис. тонн цукрових буряків (+135 тис. тонн) з 9,2 тис. га (+3 тис. га), 250,7 тис. тонн гороху (без змін) із 109,4 тис. га, 228 тис. тонн сої (+56 тис. тонн) із 97,7 тис. га (+26,2 тис. га), 68,1 тис. тонн проса (+9,5 тис. тонн) із 28,8 тис. тонн га (+2,9 тис. га), 66,1 тис. тонн гречки (+7,6 тис. тонн) з 47,2 тис. га (+6,7 тис. га), а також 92,2 тис. тонн кукурудзи (+28,5 тис. тонн) із 20,9 тис. га (+8,7 тис. га).

За даними міністерства, середня врожайність по всіх культурах у поточному сезоні склала 38,4 ц/га, у тому числі кукурудзи – 44,1 ц/га, пшениці – 41,0 ц/га, ячменю – 34,7 ц/га, ріпаку – 28,5 ц/га, гороху – 22,9 ц/га, сої – 23,3 ц/га, проса – 23,7 ц/га, соняшнику – 19,2 ц/га, гречки – 14,0 ц/га, цукрових буряків – 512 ц/га.

Як повідомлялося, Україна у 2021 році зібрала рекордний урожай зернових, зернобобових та олійних культур у 106 млн тонн: зернових та зернобобових – 84 млн грн, олійних – 22,6 млн тонн.

Загалом минулого року було зібрано 32,4 млн. тонн пшениці, 40 млн. тонн кукурудзи, 10 млн. тонн ячменю, 581,5 тис. тонн гороху, 191 тис. тонн проса, 110 тис. тонн гречки. Урожай соняшнику становив 16,3 млн. тонн, сої – 3,4 млн. тонн, ріпаку – 2,9 млн. тонн.

,

В Індію перевезли вісім гепардів з Африки для відновлення їхньої популяції

В індійський Гваліор привезли вісім гепардів із Намібії для відновлення їхньої популяції.

Прем’єр-міністр Індії Нарендра Моді випустив хижаків із клітки у вольєр у національному парку Куно. Індійський лідер заявив, що гепарди допоможуть у розвитку екотуризму у країні.

Тварин помістять на місячний карантин, після чого випустять у просторіший вольєр, щоб вони могли звикнути до нового будинку. Ще за місяць дикі кішки матимуть змогу вийти безпосередньо на територію національного парку.

Надалі до національного парку Куно планується завести ще 12 хижаків. Наразі вони знаходяться на карантині в Південній Африці.

Гепарди раніше були широко поширені в Індії, але вимерли там у 1952 році через полювання на них і зміни довкілля. У всьому світі в дикій природі залишилося менше 7000 дорослих особин цього виду, які мешкають на території близько 9% від початкового ареалу. При цьому в Південній Африці гепардам, навпаки, не вистачає місця для проживання.

, , ,

Ford Motor затримав постачання автомобілів через відсутність значків із логотипом компанії

Американський автовиробник Ford Motor затримав постачання деяких автомобілів через відсутність синіх овальних значків із логотипом компанії.

Як пише The Wall Street Journal з посиланням на джерела, компанія зіткнулася з нестачею шильдиків та табличок із зазначенням моделі, що кріпляться до кузова автомобіля та є важливими ідентифікаторами продукції автовиробника.

Представник компанії підтвердив виданню, що постачання низки автомобілів було затримано через відсутність значків. Це є ще одним прикладом того, наскільки сильно проблеми в ланцюжках постачання вдарили по автовиробникам, зазначає WSJ.

За словами джерел, Ford розглядав низку обхідних шляхів, таких як 3D-друк табличок до моменту відновлення постачання. Але подібні замінники не вселяють довіри, і можуть не відповідати високій планці якості автовиробника, вирішили у посібнику.

Раніше цього тижня компанія попередила інвесторів про те, що висока інфляція та відсутність запчастин призводять до зниження поставок. В результаті до кінця третього кварталу на складах компанії залишатиметься від 40 тис. до 45 тис. автомобілів через відсутність низки деталей.

Тим не менш, Ford підтвердив прогноз на 2022 рік, згідно з яким скоригований прибуток до податкових та процентних виплат може становити $11,5-12,5 млрд. У третьому кварталі цей показник очікується в районі $1,4-1,7 млрд.

Котирування акцій Ford падають на 5,4% під час торгів у п’ятницю. З початку поточного року ринкова вартість автовиробника впала майже на 42%, тоді як фондовий індекс Standard & Poor’s 500 знизився приблизно на 23%.

, , ,

В Італії спекли найдовший каннолі – традиційний італійський десерт

Група шеф-кухарів з усієї Італії спекла найдовший каннолі – традиційний італійський десерт. Завдяки цьому успіху вони потрапили до Книги рекордів Гіннеса.

Каннолі – це традиційний сицилійський десерт, він є вафельною хрумкою трубочкою з начинкою з сиру. Трубочку просочують сиропом (часто зі смаком ванілі чи шоколаду), місцевим десертним вином чи рожевою водою.

Кулінарний рекорд організувала гастрономічна асоціація Ristoworld Italy у провінції Кальтаніссетта на Сицилії. Ласощі вийшло в довжину приблизно 22,23 м, а всередину кухаря помістили близько 680 кг рикотти – одного з видів італійського сиру. Кулінарів очолював фахівець із випікання кондитерських виробів Лілло Дефрайя.

Попередній подібний рекорд поставили в 2016 році, тоді каннолі вийшло трохи більше ніж 6 м.

, ,

СК “Бусин” відновила дію договору перестрахування авіаційної відповідальності з лімітом $550 млн

Страхова компанія “Бусин” (Київ) відновила дію найбільшого за обсягом на українському страховому ринку облігаторного договору перестрахування авіаційної відповідальності з лімітом $550 млн та договору облігаторного перестрахування авіаційного КАСКО з ємністю $6 млн, повідомляється на сайті страховика.

Також зазначається, що до договорів перестрахування залучено відомих синдикатів Lloyds та провідних світових компаній з високим рейтингом фінансової надійності. Облігаторна програма у повному обсязі поширюється на ретроцесійні ризики, що гарантує оперативність розгляду пропозицій та надійне покриття ризиків від партнерів із перестрахування.

СК “Бусин” зареєстрована у лютому 1993 року. Спеціалізується на ризикових видах страхування. Є учасником низки професійних та галузевих об’єднань: Ліги страхових організацій України, Національного клубу страхових виплат, Міжнародного об’єднання авіаційних страховиків (UA), Ядерного страхового пулу, Американської палати в Україні, Британського бізнес-клубу.

, , , ,