Італія традиційно користується високим рівнем довіри серед українців, поєднуючи культурну близькість і прагматичну економічну співпрацю. Про це свідчать результати всеукраїнського опитування, проведеного компанією Active Group спільно з інформаційно-аналітичним центром Experts Club у серпні 2025 року.
Згідно з даними дослідження, 57,3% громадян України позитивно ставляться до Італії (41,7% — здебільшого позитивно, 15,7% — повністю позитивно). Лише 2,3% респондентів висловили негативне ставлення, тоді як 38,7% залишаються нейтральними. Ще 2,0% зазначили, що не достатньо обізнані про цю країну.
«Італія для українців асоціюється з теплою культурою, підтримкою в час війни та значними діаспорними контактами. Але ще більш важливим фактором є економічний: у першому півріччі 2025 року загальний обсяг торгівлі між Україною та Італією склав понад 2,38 млрд доларів, з яких експорт з України становив 1,17 млрд доларів, а імпорт з Італії — 1,21 млрд доларів. Від’ємне сальдо у 40 млн доларів є незначним і свідчить про відносну збалансованість економічних відносин», — наголосив засновник Experts Club Максим Уракін.
В свою чергу, співзасновник Active Group Олександр Позній підкреслив, що позитивне ставлення українців виходить за межі лише економічних розрахунків.
«Для більшості громадян Італія — це також країна, яка асоціюється з культурною відкритістю, історичними зв’язками та солідарністю у складні часи. Саме тому більше половини українців демонструють позитивне ставлення, а низький рівень негативних оцінок підтверджує дружній характер відносин. У майбутньому це створює передумови для ще тіснішої співпраці як у політичному, так і в економічному вимірі», — додав він.
Опитування стало частиною ширшого дослідження міжнародних симпатій та антипатій українців у сучасному геополітичному середовищі.
Повне відео можна переглянути за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=YgC9TPnMoMI&t
Підписатись на YouTube-канал Experts Club можна тут:
https://www.youtube.com/@ExpertsClub
ACTIVE GROUP, EXPERTS CLUB, URAKIN, дипломатія, ІТАЛІЯ, Позній, СОЦИОЛОГИЯ, ТОРГІВЛЯ