Згідно з даними Державної митної служби, у січні-березні 2025 року Україна різко збільшила імпорт електрогенераторних установок і перетворювачів, що обертаються (УКТ ЗЕД 8502), – до $432,9 млн, що в 7,7 раза більше, ніж за аналогічний період 2024 року.
У березні імпорт склав $88,2 млн: це в 6,3 раза вище, ніж у березні 2024-го, але на 47% менше, ніж у лютому 2025-го.
Основні постачальники:
– Чехія – $85,7 млн (19,8%)
– США – $77,3 млн (17,85%)
– Австрія – $58,7 млн (15,87%)
Для порівняння: у 2024 році імпорт генераторів зріс на 3,7% і досяг $732,5 млн. Нагадаємо, з липня 2024 року Україна звільнила ввезення генераторів від ПДВ і мита.
Основні виробники і бренди генераторів, чия продукція активно представлена в українському імпорті:
– Honda Power (Японія)
– Kohler (США)
– SDMO (Франція)
– Geko (Німеччина)
– Endress (Німеччина)
– FG Wilson (Великобританія)
– Tedom (Чехія)
Україна наростила випуск загального прокату в січні-березні 2025 року на 3,3% порівняно з тим самим періодом минулого року – до 1,435 млн тонн, згідно з даними «Укрметалургпрому».
У березні вироблено 478,4 тис. тонн прокату, що трохи вище, ніж у лютому (476,9 тис. тонн).
За підсумками 2024 року було випущено 6,222 млн тонн прокату (+15,8% до 2023 року), у 2023-му – 5,372 млн тонн (+0,4%), а 2021 року – 19,079 млн тонн. У 2022 році виробництво скоротилося більш ніж на 70%.
Інформаційно-аналітичний центр Experts Club нещодавно представив відео аналіз про ТОП-20 країн виробників сталі – https://youtube.com/shorts/j7Yev2HCS4o?si=lfmGJ5jrx8036z1U
Обсяг імпорту в Україну легкових автомобілів, враховуючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та авто для перегонів (код УКТ ЗЕД 8703), у січні-березні 2025 року в грошовому вираженні перевищив $1,131 млрд, що майже дорівнює показникові за перший квартал торік ($1,134 млрд).
Згідно зі статистикою, оприлюдненою Державною митною службою (ДМС) України, в березні цьогоріч в Україну ввезено легкових авто на $411,23 млн, що на 16,6% перевищило показник березня-2024, тоді як у січні спостерігалося падіння на 17,8% порівняно з січнем-2024, а в лютому приріст становив 3% до лютого минулого року.
До трійки найбільших постачальників авто в Україну в січні-березні цьогоріч увійшли Німеччина, США і Японія, тоді як торік це були США, Німеччина та Китай.
Зокрема, поставки авто з Німеччини зросли на 35,7% – до $228,94 млн, а їхня частка в структурі імпорту автомобілів становила 20,24% проти 14,88% роком раніше.
Із США в Україну ввезено автомобілів на $181,39 млн (на 14% менше). Японія, яка торік не входила до трійки країн з найбільшим автоімпортом, цьогоріч постачила їх за три місяці на $108,35 млн.
Що примітно, до трійки лідерів не увійшов Китай, імпорт легкових авто з якого до України рік тому становив $138,18 млн.
З інших країн весь імпорт легкових авто за вказаний період становив $612,58 млн супроти $615,58 млн за торішній перший квартал.
Водночас в першому кварталі цього року Україна експортувала такі транспортні засоби лише на $2,51 млн, зокрема в ОАЕ (51,6% експорту), Чехію і Словаччину, тоді як рік тому в аналогічний період країна постачила їх на зовнішні ринки на $5,5 млн, здебільшого Канаді, OАЕ і США.
За даними ДМС, в загальній структурі імпорту товарів в Україну в січні-березні частка легкових авто становила 6,13%, в структурі експорту – 0,03%.
Як повідомлялося, 2024 року в Україну ввезено легкових авто на $4,385 млрд – на 8% більше, ніж роком раніше, експортовано на $10,1 млн (у 2,7 раза менше).
Влада Китаю ухвалила рішення підняти мита на продукцію США з 34% до 84%, повідомляє в середу The Global Times з посиланням на Комісію з митних тарифів при Держраді КНР. Нові тарифи мають набути чинності 10 квітня з 12:01 за місцевим часом (7:01 кв).
Своєю чергою китайські державні ЗМІ повідомили, що влада КНР додала 6 фірм США до списку неблагонадійних організацій і 12 американських структур до переліку юросіб, щодо яких діє експортний контроль.
Раніше президент США Дональд Трамп, не отримавши сигналів про поступки від Пекіна, підписав указ про підвищення мит на товари з Китаю. Згідно з указом, раніше оголошені Трампом додаткові 34% мита змінюються на 84%. Таким чином, з урахуванням мит у 20%, які Трамп ввів на товари з Китаю в перший термін його президентства, тепер мита становлять 104%.
Минулого тижня влада Китаю ухвалила рішення з 10 квітня запровадити додаткові мита в розмірі 34% на товари зі США.
Телеканал CNBC зазначав, що США були готові переглянути свою позицію щодо підвищення мит на китайські товари, якби Китай відмовився від відповідних мит на американські товари. Однак у Пекіні заявляли, що не збираються йти на поступки.
Україна в I кварталі 2025 року наростила імпорт акумуляторів і сепараторів до них до $217,82 млн, що в 2,5 раза більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Про це свідчать дані ДМС.
У березні імпорт склав $63,6 млн, що більш ніж удвічі перевищує показник березня-2024 і на 7% більше, ніж у лютому-2025.
Основні постачальники:
– Китай – 79,2%
– Болгарія – 5,3%
– Тайвань – 3,8%
Експорт акумуляторів з України в I кварталі – $11 млн, ключові напрямки: Польща (33,7%), Франція (19%), Німеччина (13,9%).
За підсумками 2024 року імпорт акумуляторів в Україну становив $950,6 млн, збільшившись більш ніж удвічі порівняно з 2023 роком.
Основні виробники та бренди акумуляторів, чия продукція активно представлена в українському імпорті:
– CATL, BYD, Gotion (Китай)
– Varta (Німеччина)
– Fiamm (Італія)
– Bosch (Німеччина)
– Yuasa (Японія)
За оперативними даними «Укрметалургпрому», у I кварталі 2025 року українські металурги виплавили 1,733 млн тонн сталі, що на 2,7% більше, ніж за аналогічний період 2024 року.
У березні виплавка склала 550,5 тис. тонн, що трохи нижче за лютневий показник (571,8 тис. тонн).
Загалом 2024 року Україна виплавила 7,575 млн тонн сталі (+21,6% до 2023 року), а 2023-го – 6,228 млн тонн (-0,6%). У 2021 році показник сягав 21,366 млн тонн.
Інформаційно-аналітичний центр Experts Club нещодавно представив відео аналіз про ТОП-20 країн виробників сталі – https://youtube.com/shorts/j7Yev2HCS4o?si=lfmGJ5jrx8036z1U