Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

“Каметсталь” виготовив 2957 вагонних осей на замовлення вітчизняних заводів

Завод “Каметсталь” гірничо-металургійної групи “Метінвест”, створений на потужностях Дніпровського металургійного комбінату (ДМК, Кам’янське Дніпропетровської обл.), у березні виготовив перші у 2024 році 2957 вагонних осей на замовлення вагонобудівних підприємств України.

Згідно з пресрелізом, осепрокатний стан “Каметсталі” продовжує працювати в умовах воєнного стану і виконувати оперативні завдання з виробництва осей на замовлення вітчизняних споживачів. Минулого року було вироблено і відвантажено понад 3500 тонн вагонних осей.

Перспективні плани збільшення обсягів виробництва на цьому унікальному обладнанні були зруйновані у 2022 році через повномасштабне російське вторгнення. Зараз фахівці комбінату використовують альтернативні можливості отримання сталевої заготовки для виробництва осей, яка раніше надходила з “Азовсталі”.

Наприкінці березня прокатники завершили перший етап програми з виробництва осей для замовників. Виготовили понад 1600 тонн цієї продукції для будівництва вітчизняних вагонів і піввагонів, для українських залізниць. Ця рентабельна продукція важлива для ефективної роботи підприємства і водночас необхідна для відновлення українського залізничного парку.

“Нагадаємо, осепрокатний стан “Каметсталі” – це єдиний у світі стан, на якому осі виробляють методом поперечно-гвинтової прокатки. За довоєнних часів осі “Каметсталі” постачалися замовникам з України, Європи та Північної Америки”, – констатується в прес-релізі.

“Каметсталь” створено на базі ПрАТ “Дніпровський коксохімічний завод” (ДКХЗ) і ЦМК ПАТ “Дніпровський металургійний комбінат” (ДМК).

Згідно зі звітом материнської компанії групи “Метінвест” за 2020 рік, Metinvest B.V. (Нідерланди) належало 100% акцій ДКХЗ.

, , ,

Україна відновила контейнерні перевезення Чорним морем

Україна відновила контейнерні перевезення Чорним морем: в один із портів Великої Одеси “Чорноморськ” 3 квітня зайшло судно з контейнерами, повідомило одеське видання “Думская”.

Згідно з повідомленням, першопрохідцем стало судно T Mare, яке ходить під прапором Панами. Воно класифікується не як контейнеровоз, а судно для перевезень генеральних вантажів.

Видання зазначило, що це ще не повноцінне спеціалізоване судно, а так званий фідер, який завантажать контейнерами, а потім відправлять у закордонний хаб для подальшого перевантаження на океанські контейнеровози світових контейнерних ліній.

За даними постачальника послуг з відстеження суден і морської аналітики MarineTraffic, судно з “Чорноморська” вирушило в румунський порт Констанца.

T MARE є вантажним судном для перевезення контейнерних вантажів, ходить під прапором Панами. Його загальна довжина (LOA) – 105 метрів, а ширина – 17 метрів.

Як повідомлялося, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури в березні анонсувало, що на початку квітня одеські порти мають прийняти перше з початку війни судно з контейнерами.

,

Динаміка імпорту товарів у 2023 році за найважливішими позиціями та відносно 2022 року

Динаміка імпорту товарів у 2023 році за найважливішими позиціями та відносно 2022 року

Джерело: Open4Business.com.ua та experts.news

Укрзалізниця планує запустити “сімейні вагони”

АТ “Укрзалізниця” (УЗ) спільно з UNICEF планує реалізувати проєкт “сімейних вагонів” на внутрішніх пасажирських перевезеннях, повідомив голова правління УЗ Євген Лященко на брифінгу.

“Сімейні вагони” будуть мінімум на трьох внутрішніх маршрутах, це – шість вагонів. Можливо, таких вагонів буде більше”, – сказав Лященко.

За його словами, проект буде реалізовано до кінця року.

Глава УЗ також уточнив, що концепцію проєкту розробила UNICEF, яка профінансує переобладнання вагонів.

 

, , ,

Обсяг виконаних будівельних робіт в Україні у 2023 році виріс більш ніж на 40%

Обсяг виконаних будівельних робіт в Україні у 2023 році збільшився на 41,5% порівняно з 2022 роком – до 162,7 млрд грн, свідчать дані Державної служби статистики (Держстат).

За даними статвідомства, обсяг будівельних робіт у житловому будівництві за підсумками 2023 року збільшився на 11,1% порівняно з попереднім роком, до 22,3 млрд грн; у нежитловому – зріс на 38,1%, до 41,5 млрд грн; в інженерному – на 52,6%, до 98,8 млрд грн.

У грудні-2023 обсяг будівельних робіт перевищив показник грудня-2022 на 35,1%, а попереднього місяця – на 85,8%, зазначає Держстат.

Як повідомило статвідомство, у січні-грудні 2023 року до аналогічного періоду 2022-го скорочення обсягів будівництва спостерігалося в сегменті житла – на 4,6%. Водночас у нежитловому та інженерному будівництві зафіксовано зростання обсягів – на 20% і 32,9% відповідно.

За сезонно скоригованими даними відомства, індекси будівельної продукції в грудні-2023 року в житловому будівництві становили 49,4%, у нежитловому – 88,3%, в інженерному – 112,7%, а з урахуванням ефекту календарних днів показники становлять 71,5%, 188% і 273% відповідно.

Частка нового будівництва до загального обсягу виконаних будівельних робіт становила 36,3%, ремонту – 42,9%, реконструкції та технічного переоснащення – 20,8%.

Держстат зазначає, що публікація даних була відкладена через воєнний стан. Статдані наведено без урахування тимчасово окупованих територій і частини територій, де ведуться (велися) бойові дії.

Як повідомлялося, обсяг виконаних будівельних робіт в Україні 2022 року скоротився у 2,2 раза порівняно з 2021 роком – до 113,8 млрд грн.

, , ,

Поголів’я свиней в Україні збільшилося на 3%, птиці – на 2,2%

Поголів’я свиней в Україні 2024 року в усіх категоріях господарств збільшилося на 3%, а птиці – на 2,2%, повідомила начальниця управління тваринництва та племінної справи департаменту аграрного розвитку Мінагрополітики Олена Дадус на галузевій конференції MeatForum.

“Вітчизняні виробники тваринницької продукції практично повністю забезпечують внутрішній ринок продовольства та їхню переробну складову. Минулого року споживання м’яса в Україні на одну людину становило 54,7 кг за мінімальної норми 52 кг. Прогноз споживання на 2024 рік становить 53,9 кг, це за рахунок зменшення споживання яловичини. Однак відбудеться зростання попиту населення на свинину та м’ясо птиці як найдоступніші види м’яса”, – наводяться її слова в повідомленні пресслужби Міністерства аграрної політики та продовольства.

При цьому наголошується, що 2023 року виробництво м’яса птиці в Україні зросло на 5,8% порівняно з минулим роком, і що саме цей сегмент забезпечує експортний попит на українську продукцію. Виробництво свинини та яловичини дещо знизилося, а його темп значно сповільнився.

Як вказало відомство, за рахунок нарощування власного виробництва м’яса загальний обсяг імпорту м’яса зменшився. М’ясну продукцію Україна імпортувала з Польщі, Іспанії, Франції, Нідерландів, Данії, Угорщини, Канади.

Водночас спостерігається збільшення експорту м’яса. Найчастіше українську продукцію купували Нідерланди, Саудівська Аравія, Словаччина, Китай, Азербайджан, Велика Британія, Грузія.

,