Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

Чилі: образ стабільності й прогресу в тіні інформаційного дефіциту

Результати соціологічного дослідження Active Group спільно з Experts Club свідчать, що 65,2% українців мають нейтральне ставлення до Чилі, ще 9,2% не змогли відповісти на запитання. Це означає, що країна для багатьох залишається на периферії інформаційного простору.

Водночас позитивно до Чилі ставляться 19,4% респондентів (15,1% — здебільшого позитивно, 4,3% — повністю позитивно). Негативне сприйняття висловили 6,2% (5,6% — здебільшого негативне, 0,6% — повністю негативне).

«Чилі асоціюється з економічною реформованістю, демократичністю та привабливим туризмом. Але через географічну віддаленість і відсутність регулярної згадки в українських медіа, вона не формує сталого емоційного фону серед населення», — зазначає Максим Уракін, кандидат економічних наук та засновник інформаційно-аналітичного центру Experts Club.

Чилі переважно сприймається українцями нейтрально, але позитивні асоціації з реформами та стабільністю дають їй потенціал для більш чіткого формування іміджу в українській свідомості.

З презентацією дослідження можна ознайомитись за посиланням.

 

, , , , ,

Уругвай: доброзичливий імідж на тлі інформаційного вакууму

За результатами опитування Active Group та Experts Club, більшість українців утримуються від активного оцінювання Уругваю. 71% опитаних назвали своє ставлення нейтральним, ще 12,1% не змогли визначитися із відповіддю.

Втім, позитивне ставлення виявили 12,4% респондентів (9,2% — здебільшого позитивне, 3,2% — повністю позитивне). Негатив оцінює лише 4,4% (3,7% — здебільшого негативне, 0,7% — повністю негативне).

«Позитив у бік Уругваю пов’язаний із його стабільним демократичним іміджем в Латинській Америці. Однак загалом країна залишається маловідомою для більшості українців, що і пояснює високий рівень нейтральності», — коментує Максим Уракін, кандидат економічних наук та засновник інформаційно-аналітичного центру Experts Club.

Уругвай сприймається українцями нейтрально або помірно позитивно. Показники свідчать про відсутність стереотипів, але й про низький рівень інформованості щодо країни.

З презентацією дослідження можна ознайомитись за посиланням.

 

, , , , ,

«Київзеленбуд» шукає страховика для ОСАГО

Київське комунальне об’єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста “Київзеленбуд” 9 травня оголосило тендер на обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСАГО), повідомляється в системі електронних держзакупівель «Прозорро».
Як зазначається, очікувана вартість закупівлі послуг страхування становить 339,077 тис. грн.
Кінцевий термін подання тендерних пропозицій – 17 травня.

 

, ,

Vodafone Україна наростив дохід до 6,6 млрд грн, але прибуток знизився через інвестиції та борги

Другий за величиною український оператор мобільного зв’язку “ВФ Україна” (“Vodafone Україна”, VFU) у січні-березні 2025 року збільшив дохід на 14% порівняно з аналогічним періодом 2024 року – до 6,59 млрд грн, скоротивши чистий прибуток на 24% – до 697 млн грн.

Зниження показника чистого прибутку на 24% порівняно з аналогічним періодом минулого року відбулося внаслідок реструктуризації єврооблігацій, збільшення інвестицій та зростання податкових платежів, йдеться у повідомленні на офіційному сайті “ВФ Україна” у п’ятницю.

Основними драйверами зростання доходу компанії стали збільшення обсягів використання даних, зростання кількості інтернет-користувачів і, як наслідок, зростання доходів як від мобільного, так і від фіксованого зв’язку. Це також сприяло збільшенню показника OIBDA на 5% – до 3,34 млрд грн, сказано у повідомленні.

Показник ARPU (середній дохід на одного користувача) у першому кварталі 2025 року зріс на 15% у порівнянні з показником першому кварталу торік до 128,1 грн/міс. Водночас абонентська база у вказаний період незначно скоротилась на 0,6% – до 15,7 млн користувачів.

Маржа OIBDA залишилася на високому рівні – 50,7%. Вона знизилась на 4,6 п.п. порівняно з першим кварталом 2024 року, переважно через зростання вартості електроенергії, збільшення витрат на забезпечення енергетичної стійкості мережі та підвищення плати за користування радіочастотним ресурсом.

“Vodafone Україна” у січні-березні 2025 року майже подвоїв інвестиції в інфраструктуру – вони зросли на 95% у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року – до 1,59 млрд грн.

Серед пріоритетних напрямків, в які інвестувала компанія, енергонезалежність. За перші три місяці 2025 року “Vodafone Україна” значно підвищила енергетичну стійкість мережі, зокрема, збільшивши у 1,5 раза кількість точок мобільного зв’язку, здатних працювати під час тривалих відключень електроенергії, йдеться у повідомленні.

Компанія інвестувала у розширення покриття і збільшення ємності мережі, процеси підготовки до технологій наступного покоління. “Vodafone Україна” запустила 1,171 новий мережевий стандарт для покращення покриття та якості зв’язку. Оператор також розпочав підключення мобільних базових станцій за допомогою пасивних оптичних мереж xPON, що дозволить здійснити більш плавний перехід до мобільних технологій наступного покоління – 5G, а в майбутньому, можливо, і 6G.

Впродовж першого кварталу тривала робота у напрямку розвитку і модернізації мереж фіксованого зв’язку. “Vodafone Україна” розпочала модернізацію телекомунікаційної інфраструктури оператора фіксованого зв’язку Frinet і продовжив розбудову фіксованих широкосмугових мереж з використанням сучасної технології GPON.

У січні-березні “Домашній інтернет” від “Vodafone Україна”, що залишається працездатним навіть під час відключень електроенергії, з’явився у ще 124 тис. домогосподарств. Загальне покриття фіксованого зв’язку компанії за всіма технологіями вже перевищує 1,9 млн домогосподарств. Компанія активно розширює присутність у нових регіонах – в Києві, Одесі, Дніпрі, Харкові, Львові, Запоріжжі, Миколаєві, Івано-Франківську, Полтаві, Чернігові, Житомирі, Луцьку, Рівному та Тернополі, йдеться у повідомленні.

“Vodafone Україна” також запустив свою першу тарифну лінійку “3 в 1” – GigaCombo, яка об’єднує мобільний зв’язок, фіксований інтернет і телебачення в одному тарифному пакеті.

Загалом з початку повномасштабної війни, “Vodafone Україна” інвестував у розвиток телекомунікаційної інфраструктури в Україні понад 17 млрд грн.

У лютому 2025 року група “Vodafone Україна” успішно завершила реструктуризацію своїх єврооблігацій, викупивши облігації на суму майже $100 млн. Залишок зобов’язань тепер становить $300 млн, сказано у повідомленні компанії.

, ,

Суринам: маловідома, але нейтрально сприйнята країна

Згідно з результатами опитування компанії Active Group спільно з Experts Club, абсолютна більшість українців не мають чіткого ставлення до Суринаму — 74,4% респондентів обрали нейтральну позицію, а ще 14,4% не змогли відповісти на запитання про своє ставлення до цієї країни.

Позитивна думка зустрічається рідко — 7,1% (4,3% — здебільшого позитивне, 2,8% — повністю позитивне). Частка з негативним сприйняттям становить 4,2%, при цьому критика помірна.

«Такі результати — класичний приклад ситуації, коли країна є “терра інкогніта” для українців. Вона не представлена в інформаційному полі, не має значних історичних чи політичних контактів із Україною, тому й формується здебільшого індиферентне ставлення», — коментує Олександр Позній, співзасновник компанії Active Group.

Суринам залишається практично невідомим для широкого загалу українців. Високий рівень нейтральності та низькі емоційні оцінки свідчать про потребу в інформаційному наповненні для розширення міждержавного діалогу.

З презентацією дослідження можна ознайомитись за посиланням.

 

, , , , ,

Українське безглютенове печиво Smakuli з’явилося в супермаркетах Rewe в Німеччині

Український бренд Smakuli (Львів) – безглютенове печиво та снеки – відтепер представлено у німецьких супермаркетах Rewe, повідомив портал “Амаль Берлін”.

“Спочатку ми будували своє портфоліо в Україні й уже впровадили міжнародні стандарти контролю якості та безпечності FSSC 22000, а також сертифікацію AOECS, котра засвідчує, що на виробництві ретельно контролюються алергени. Але цього було замало – процес виходу на німецький ринок тривав майже 11 місяців”, – цитує видання засновницю бренду Smakuli, голову Альянсу українських виробників харчових продуктів (UFMA) Руслану Римарську.

Можливість бути представленими в мережі Rewe українська компанія отримала у рамках проєкту Startup Lounge, що пропонує введення продуктів у мережу для малого бізнесу і стартапів.

Як повідомила Римарська, наразі триває робота над виходом на ринки Нідерландів і Швеції.

, , ,