Верховна Рада ратифікувала Рамкову угоду між урядами України та Республіки Корея про кредити від Фонду економічного розвитку та співробітництва на 2024-2029 рр., що відкриває «Укрзалізниці» (УЗ) можливість закупівлі ще 20 електропоїздів класу «Інтерсіті+».
«Це рішення відкриває шлях до фінальної частини погоджень щодо фінансування критично важливих для української економіки проєктів, зокрема програми з розширення рухомого складу «Укрзалізниці» – закупівлі 20 електропоїздів класу «Інтерсіті+». Програма вже отримала схвальну оцінку експертів, залучених корейським Фондом», – повідомила “Укрзалізниця” на фейсбук-сторінці в четвер.
Ратифікацію угоди підтримали 336 народних депутатів на засіданні парламенту в середу.
Згідно з повідомленням, наступні кроки включатимуть узгодження деталей проєкту та угоди на рівні Кабінету міністрів і фінальне підписання угоди.
За попередніми домовленостями, загальна вартість програми становитиме близько $450 млн, включно із сервісним обслуговуванням поїздів протягом п’яти років. Постачання поїздів можливе в термін 18-24 місяців після підписання угоди.
При цьому підкреслюється, що попередньо корейські виробники зацікавлені розглянути варіанти часткової локалізації в Україні.
За даними УЗ, умови кредитування – пільгові, з огляду на критичність соціальної складової проєкту: загальний термін до 40 років, виплата тіла кредиту почнеться після перших 10 років.
«Це стратегічна програма розширення парку поїздів «Інтерсіті+», завдяки чому ми зможемо збільшити інтенсивність руху на наявних і відкрити нові швидкісні маршрути. Це додаткова можливість для подорожей 6 млн пасажирів на рік, що закриє сьогоднішню потребу в денному швидкісному русі», – цитується в повідомленні голова правління УЗ Євген Лященко.
Зі свого боку спікер пасажирського напрямку УЗ Олександр Шевченко на своїй фейсбук-сторінці зазначив, що цього літа залізниця обслуговує 100 тис. осіб на день, і багато хто стикається з дефіцитом квитків.
«Так, ми даємо моніторинг, автовикуп, пересадки, хабові сполучення, обертаємо вагони двічі на добу з максимальним коефіцієнтом ефективності, але це не усуває фундаментальної проблеми – дефіциту вагонів», – написав він, перерахувавши низку об’єктивних причин ситуації.
Шевченко зазначає, що за наявних темпів вибуття/старіння/знищення вагонів їхній дефіцит до 2028 року ризикує стати критичним.
«Тобто шанс знайти квиток на Львів у вас буде умовно 30%, моделювання такої собі оптимістичності», – зазначає він, додаючи, що одне з рішень проблеми – закупівля додатково 20 од. корейських поїздів Hyundai Rotem.
Шевченко також нагадав, що УЗ паралельно проводить модернізацію вагонів власними силами, а Крюківський вагонзавод (Полтавська обл.) активно будує ще 66 нових спальних вагонів, зокрема інклюзивних.
Металургійні підприємства України в липні поточного року збільшили виробництво сталі на 17,9% до аналогічного періоду минулого року – до 709 тис. тонн з 602 тис. тонн, але знизили на 3,5% до попереднього місяця, коли було вироблено 735 тис. тонн.
При цьому Україна посіла 20-те місце в рейтингу 71 країни – світових виробників цієї продукції, складеному Всесвітньою асоціацією виробників сталі (Worldsteel).
За даними Worldsteel, у липні зафіксовано збільшення виплавки сталі до липня-2023 у більшості країн першої десятки, окрім Китаю, Японії, РФ і Південної Кореї.
Перша десятка країн-виробників сталі за підсумками липня є такою: Китай (82,940 млн тонн, зниження на 9% до липня-2023), Індія (12,285 млн тонн, більше на 6,8%), Японія (7,1 млн тонн, менше на 3,8%), США (6,931 млн тонн, зростання на 2,1%), РФ (6,250 млн тонн, менше на 3,1%), Південна Корея (5,522 млн тонн, менше на 3,4%), Німеччина (3,1 млн тонн, більше на 4,8%), Туреччина (3,055 млн тонн, більше на 4%), Бразилія (також 3,055 млн тонн, більше на 11,6%) і В’єтнам (1,927 млн тонн, зростання на 17%).
Сумарно в липні 2024 року виплавка сталі знизилася на 4,7% порівняно з аналогічним періодом 2023 року – до 152,849 млн тонн.
У січні-липні-2024 перша десятка країн-виробників сталі така: Китай (613,720 млн тонн, зниження на 2,2% до січня-липня-2023), Індія (86,372 млн тонн, більше на 7,2%), Японія (49,798 млн тонн, менше на 2,8%), США (46,854 млн тонн, менше на 1,8%), РФ (43,082 млн тонн, “мінус” 3%), Південна Корея (37,069 млн тонн, менше на 5,9%), Німеччина (22,460 млн тонн, більше на 4,5%), Туреччина (21,670 млн тонн, більше на 14,9%), Бразилія (19,4 млн тонн, більше на 3,3%) та Іран (18,416 млн тонн, більше на 2,9%).
Загалом за 7 міс.-2024 виплавка сталі скоротилася на 0,7% до аналогічного періоду минулого року – до 1 млрд 107,235 млн тонн.
Водночас Україна за 7 міс-2024 виробила 4,583 млн тонн сталі, що на 33,6% вище за обсяги за аналогічний період 2023 року (за 7 міс-2023 – 3,430 млн тонн). Країна перебуває на 20-му місці за підсумками січня-липня.
Як повідомлялося, за 2023 рік Китай виробив 1 млрд 19,080 млн тонн на рівні попереднього року), Індія (140,171 млн тонн, +11,8%), Японія (86,996 млн тонн, -2,5%), США (80,664 млн тонн, +0,2%), РФ (75,8 млн тонн, +5,6%), Південна Корея (66,676 млн тонн, +1,3%), Німеччина (35,438 млн тонн, -3,9%), Туреччина (33,714 млн тонн, -4%), Бразилія (31,869 млн тонн, -6,5%) та Іран (31,139 млн тонн, +1,8%).
Загалом у 2023 році 71 країна виробила 1 млрд 849,734 млн тонн сталі, що на 0,1% менше, ніж за 2022 рік.
Водночас Україна за 2023 рік виробила 6,228 млн тонн сталі, що на 0,6% нижче за обсяги за 2022 рік. Країна перебуває на 22-му місці за підсумками 2023 року.
За підсумками 2022 року перша десятка країн-виробників сталі мала такий вигляд: Китай (1,013 млрд тонн, -2,1%), Індія (124,720 млн тонн, +5,5%), Японія (89,235 млн тонн, -7,4%), США (80,715 млн тонн, -5,9%), РФ (71,5 млн тонн, -7,2%), Південна Корея (65, 865 млн тонн, -6,5%), Німеччина (36,849 млн тонн, -8,4%), Туреччина (35,134 млн тонн, -12,9%), Бразилія (33,972 млн тонн, -5,8%) та Іран (30,593 млн тонн, +8%).
Україна за підсумками 2022 року посіла 23-тє місце з виплавкою 6,263 млн тонн сталі (-70,7%).
Загалом за 2022 рік 64 країни виробили 1 млрд 831,467 млн тонн сталі, що на 4,3% менше, ніж за 2021 рік.
Верховна Рада України ухвалила в другому читанні законопроєкт про підтримку розвитку виноградарства і виноробства, повідомив виконувач обов’язків міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький.
«Дякую народним депутатам за одностайну підтримку розвитку виноградарства та виноробства! Законопроєкт 9139 – 311 голосів за», – написав він у Facebook.
Законопроєкт «Про виноград і продукти виноградарства» (№9139), який уряд зареєстрував у Верховній Раді 22 березня, спрямований на імплементацію відповідних регламентів ЄС щодо виноградарства і виноробства, енологічних практик, виробництва ароматизованих винних продуктів, використання та захисту географічних зазначень вин.
«Водночас метою законопроєкту є створення єдиної державної інформаційної системи «Виноградарсько-виноробний реєстр», яка включатиме відомості щодо: виробників винограду; виноробної продукції; виноградних ділянок; обов’язкових декларацій та інших даних щодо виноробної продукції, передбачених цим законом, внесення відомостей до якого має обов’язковий характер, що забезпечить ефективне адміністрування і державну підтримку галузі виноградарства і виноробства», – ідеться у пояснювальній записці до документу.
Документ передбачає запровадження вимог для виробництва та обігу вин, продуктів виноградарства і виноробства, ароматизованих винних продуктів із географічними зазначеннями, аналогічними сучасним правилам у країнах ЄС. Зокрема, не допускається купажування виробленого в Україні вина з імпортованим вином, а також вироблених за межами України вин.
Законопроєкт передбачає можливість державної підтримки виноградарства і виноробства в рамках загальних законів «Про держпідтримку сільського господарства» та «Про особливості страхування сільгосппродукції з держпідтримкою» без будь-якої деталізації, окрім принципів об’єктивності, рівності та пропорційності.
У документі містяться принципи проведення перевірок виробництва виноробної продукції від виноградного куща до кінцевого продукту, визначено контролюючі установи та їхні повноваження, конкретизовано санкції, зазначено в пояснювальній записці.
АТ «Укргазвидобування» ввело в експлуатацію нову свердловину дебітом 107 тис. куб. м газу на добу, повідомила компанія у Facebook.
Оцінювально-експлуатаційну свердловину глибиною 3715 м пробурено Шебелинським відділенням бурових робіт на старому газоконденсатному родовищі, яке розробляють із 1978 року. Незважаючи на це, родовище має значні залишкові запаси – понад 0,9 млрд куб. м газу.
«На цій свердловині досягли високого дебіту завдяки проведеним заходам з інтенсифікації, зокрема, виконано три стадії гідравлічного розриву пластів. Освоєння свердловини виконали за допомогою колтюбінгової установки», – зазначив голова УГВ Сергій Лагно.
Як повідомлялося, «Укргазвидобування» 2023 року запустило 86 нових свердловин, з них 24 – з початковим дебітом понад 100 тис. куб. м, а в січні-травні 2024 року – 36 нових газових свердловин, 11 з яких є високопродуктивними.
У 2022 році «УГВ» виробило 12,5 млрд куб. м природного газу (товарного), що на 3% менше, ніж у 2021-му. За підсумками 2023 року виробництво товарного газу компанією становило 13,224 млрд куб. м, що на 0,679 млрд куб. м більше, ніж 2022-го.
«Укргазвидобування» в січні-червні 2024 року збільшило видобуток природного газу (товарного) на 8,8% порівняно з аналогічним періодом 2023 року – до 6,913 млрд куб. м.
НАК «Нафтогаз України» належить 100% акцій «Укргазвидобування».
Динаміка золотовалютних резервів України з 2012 по 2024 рік (млн дол)
Джерело: Open4Business.com.ua