Румунія, яка є сусідом України та членом ЄС і НАТО, сприймається українським суспільством переважно нейтрально або помірно позитивно. Про це свідчать результати соціологічного опитування, проведеного компанією Active Group у квітні 2025 року спільно з аналітичним центром Experts Club.
Відповідно до результатів дослідження, 41,1% українців мають позитивне ставлення до Румунії (33,6% — здебільшого позитивне, 7,5% — повністю позитивне). Натомість 8,8% респондентів висловили негативну думку (7,3% — здебільшого негативну, 1,5% — повністю негативну). Найбільшу частку зайняла нейтральна позиція — 46,5%, а 3,6% опитаних вагалися з відповіддю.
«Нейтральність щодо Румунії пояснюється як обмеженою поінформованістю про її підтримку, так і відсутністю яскравих ініціатив, що формують образ у масовій свідомості. Тим не менше, негатив майже відсутній», — прокоментував Максим Уракін, засновник Experts Club.
Отже, у Румунії є значний потенціал для поглиблення співпраці та покращення свого іміджу в очах українського суспільства.
З презентацією дослідження можна ознайомитись за посиланням.
ACTIVE GROUP, EXPERTS CLUB, URAKIN, дипломатія, Позній, СОЦИОЛОГИЯ
За координації Міністерства енергетики України за проєктом із забезпечення безперебійного електропостачання для критичної залізничної інфраструктури АТ “Укрзалізниця” (УЗ) отримало від донорів з Нідерландів та Швейцарії 23 електростанції резервного живлення.
“Від початку повномасштабної агресії РФ Україна отримала з Нідерландів 211 гуманітарних вантажів загально вагою 2905 тонн, а від Швейцарії – 59 вантажів загальною вагою 651 тонна”,- повідомило відомство у четвер.
Міненерго не зазначило потужності наданих електроустановок.
Устаткування надали Україні Міністерство економіки та клімату Нідерландів та неназваний донором зі Швейцарії.
Як повідомлялося, Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) у грудні 2024 року відкрив для “Укрзалізниці” дві кредитні лінії – EUR 180 млн на закупівлю газопоршневих установок і EUR 300 на купівлю електровозів.
Згідно з намірами, кредитні кошти обсягом EUR180 млн виділяються на закупівлю та встановлення обладнання для децентралізованої малої газової генерації загальною потужністю до 270 МВт. Об’єкти планувалося розмістити на майданчиках “УЗ” по всій Україні. Загальна вартість проєкту становить EUR248 млн.
Агрохолдинг “Агротрейд” у сезоні-2025 відведе під сою понад 12 тис. га, у Харківській області її посів уже завершено, у Сумській та Чернігівській триває, повідомила пресслужба компанії в Facebook.
“Плануємо завершити основний етап посіву сої вже до понеділка. У деяких північних регіонах роботи триватимуть ще впродовж наступного тижня. Соя — одна з базових культур компанії, тож працюємо у перевіреній системі: без змін у підходах, технологіях і структурі посівів”, — розповів директор агропромислового департаменту “Агротрейду” Олександр Овсяник.
Як повідомлялося, виробнича структура агрохолдингу у 2025 році має такий вигляд: озима пшениця 25,2% посівних площ, кукурудза – 24,32%, соя – 23,58%, соняшник – 17,84%, озимий ріпак – 7,4%, гірчиця – 1,02%, технічні коноплі – 0,56% тощо.
Група компаній “Агротрейд” – вертикально інтегрований холдинг повного агропромислового циклу (виробництво, переробка, зберігання та торгівля сільгосппродукцією). Обробляє понад 70 тис. га земель у Чернігівській, Сумській, Полтавській та Харківській областях. Профільні культури – соняшник, кукурудза, озима пшениця, соя та ріпак. Має власну мережу елеваторів із потужністю одноразового зберігання 570 тис. тонн.
Група також виробляє гібриди насіння кукурудзи та соняшнику, ячменю, озимої пшениці. На базі насінницького господарства “Колос” (Харківська обл.) у 2014 році було збудовано насіннєвий завод потужністю 20 тис. тонн насіння на рік. 2018 року “Агротрейд” вивів на ринок власну марку Agroseeds.
Засновником “Агротрейду” є Всеволод Кожем’яко.
Ветеранська політика – один зі стратегічних пріоритетів «Укрнафти» Компанія будує системну програму підтримки ветеранів та військових з перспективою на роки вперед.
На полях Veterans Reintegration Conference директор ПАТ «Укрнафта» Сергій Корецький розказав про практичний досвід Укрнафта в реінтеграції захисників та захисниць у робоче середовище.
«Загалом компанія передала майже 3 млрд грн на потреби військових. На озброєння, бронетехніку, дрони, пікапи та інше обладнання, – зазначив Сергій Корецький. – З 20-тисячного колективу «Укрнафти» майже тисяча людей мобілізовані. 43 колеги, на жаль, загинули – вічна пам’ять та шана Героям. Понад 500 ветеранів повернулися на роботу. Тобто, компанія має великий досвід в цьому напрямку. А також – можливості та щире бажання допомагати. Потрібно завжди пам’ятати: бізнес має зробити усе, щоб наші захисники та захисниці почуватися комфортно в робочому середовищі. Дякую Європейському банку реконструкції та розвитку, Міністерству у справах ветеранів України, Міністерству економіки України та Korn Ferry, що привертаєте увагу до важливої теми. Дякую колегам, які створюють простір, адаптований для ветеранів та ветеранок».
Основний принцип «Укрнафти» – це підтримка ветеранів та військовослужбовців на кожному етапі. Зарплатня сплачується за замовчуванням. Компанія опікується мобілізованими колегами та їхніми сім’ями: юридична, психологічна, реабілітаційна підтримка. Допомагає підшефним підрозділам. Фактично, виконує роль патронатної служби.
Ветерани «Укрнафти» отримують можливість, за потреби, пройти перенавчання.
Для ветеранських бізнесів компанія пропонує можливість стати на полиці в мережі UKRNAFTA – найбільшій монобрендовій мережі автозаправних комплексів України.
“Укрнафта” – найбільша нафтовидобувна компанія України, є оператором національної мережі АЗС. У березні 2024 року компанія вступила в управління активами Glusco і загалом оперує 546 АЗК – 462 власних і 84 в управлінні.
Компанія реалізує комплексну програму відновлення діяльності та оновлення формату автозаправних станцій своєї мережі. З лютого 2023 року випускає власні паливні талони та картки “NAFTAКарта”, що реалізуються юридичним і фізичним особам через ТОВ “Укрнафта-Постач”.
Найбільшим акціонером “Укрнафти” є НАК “Нафтогаз України” з часткою 50%+1 акція.
У листопаді 2022 року ставка Верховного головнокомандувача ЗСУ ухвалила рішення про передачу державі частки корпоративних прав компанії, що належали приватним власникам, якою зараз управляє Міноборони.
Джерело: https://interfax.com.ua/news/press-release/1070512.html
Чехія зберігає позитивний імідж серед українців, демонструючи баланс підтримки, симпатії та стабільності в суспільному сприйнятті. Такі дані були отримані за результатами опитування, проведеного соціологічною компанією Active Group у травні 2024 року в партнерстві з аналітичним центром Experts Club.
Згідно з дослідженням, 61,7% українців висловили позитивне ставлення до Чехії: 42,4% — здебільшого позитивне, ще 19,3% — повністю позитивне. Негативне ставлення зафіксовано лише у 3,9% респондентів (3,4% — здебільшого негативне, 0,6% — повністю негативне). 32,1% опитаних займають нейтральну позицію, а ще 2,2% не змогли дати відповідь.
«Чехія послідовно надає підтримку Україні у політичному, гуманітарному й побутовому вимірах. Водночас її образ не є надміру емоційним або поляризованим, звідси і значна частка нейтрального сприйняття», — пояснив Олександр Позній, співзасновник Active Group.
Це свідчить про високий рівень довіри з боку українців, що може стати базою для подальшого зміцнення стратегічного партнерства.
З презентацією дослідження можна ознайомитись за посиланням.
ACTIVE GROUP, EXPERTS CLUB, URAKIN, дипломатія, Позній, СОЦИОЛОГИЯ
Великий виробник скляної тари ТОВ “Костопільський завод скловиробів” (КЗС, Рівненська обл.) завершив 2024 рік з чистим прибутком 76,5 млн грн, що у 6,6 раза менше аналогічного показника 2023 року.
Згідно з оприлюдненим в системі розкриття інформації НКЦПФР фінансовим звітом підприємства, його чистий дохід скоротився на 18% – до 1 млрд 467,8 млн грн.
Від операційної діяльності товариство отримало 100,9 млн грн прибутку (у 6,2 раза менше), а валовий прибуток зменшився втричі – до 235,3 млн грн.
Основною продукцією компанії є тара для напоїв (91% виробленої минулого року продукції), а частка флаконів становила 9%.
Осяг виробництва становив 360,449 млн штук (64,44 тис. тонн) на 1млрд 458,8 млн грн, середньореалiзацiйнi ціни продуктів – 22,63 тис. грн. без ПДВ/ 1 тонну
За даними заводу, в минулому році на експорт було поставлено 51% реалізованої продукції (755,3 млн грн), зокрема в Польщу, Угорщину, Румунію, Болгарію, Словаччину, Молдову, Литву, Латвiю, Естонію.
Основними споживачами були компанії Trade pol (20% загальної суми виручки), Varda drink (7%), Group AWW Spolka (5%), а також “Юрiя-фарм” (7%), “Алко-трейдинг” (5%).
Основними постачальниками сировини, матеріалів та товарів для склозаводу були “Папернянський кар’єр скляних пiскiв”, “Юг-Трейдинг-групп”, “Гласс-Альянс”, ЕК “Сiленд”, “УкрЮгiмпекс”, “Нафтахiм”, “Луцьккартон”, Київський картонно-паперовий комбінат. Соду постачала польська Ciech S.F, польовий шпат – турецька Sankar Global.
У звіті нагадується, що “Костопiльський завод скловиробів” є одним з найбільших промислових підприємств Рiвненщини та входить до п’ятірки найбільших виробників скляної тари в Україні.
Серерд конкурентів в Україні завод вказує “Вiльногiрськ скло” та “Ветропак Гостомельский склозавод”.
“З метою утримання своїх конкурентних позицій на ринку склотари України та за її межами, завод інвестує значні кошти у розвиток. Зокрема, для мiнiмiзацiї власного енергоспоживання в червні 2023 року введено в експлуатацію дахову сонячну електростанцію вартістю 34,2 млн грн”, – зазначається у звіті.
КЗС повідомляє, що планує щорічно нарощувати обсяги виробництва склотари на 10-15% i вiдповiдно збільшувати рівень її реалiзацiї.
Станом на початок 2025 року на заводі працювало 503 особи.
За даними YouControl, голова ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник володіє 19,46% ТОВ “КЗС”, члени його родини Тетяна, Кирило та Іван Олійники – відповідно 16,27% та по 6,9%, ще 22% належить болгарській “Фішерман Інвестментс”, 9,06% – Андрію Рибицькому.