Україна у 2024 році наростила видиме споживання сталі (apparent steel use) на 5,9% порівняно з 2023 роком — до 3,6 млн тонн з 3,4 млн тонн. У розрахунку на одну особу споживання становило 95 кг (проти 93,4 кг у 2023-му). Це суттєво нижче за середній глобальний показник — 214,7 кг/особу.
За даними Worldsteel, Україна у 2024 році виробила 7,6 млн тонн сталі (у 2023-му — 6,2 млн тонн), посівши 22-е місце у світовому рейтингу. Незважаючи на зростання, українські компанії не увійшли до списку 50 найбільших світових виробників стали, тоді як у 2014–2021 роках у ньому була присутня група “Метінвест”.
Серед світових лідерів з виробництва сталі у 2024 році залишилися China Baowu Group (130,09 млн тонн), ArcelorMittal (65 млн тонн), Ansteel Group (59,55 млн тонн), Nippon Steel (43,64 млн тонн) та HBIS Group (42,28 млн тонн).
Прем’єр-міністр Денис Шмигаль заявляє, що в Україні засіяно 5,6 млн га ярих зернових та зернобобових культур і 7,7 млн га технічних культур.
“Аграрії завершують четверту весняну посівну під час повномасштабної війни. Засіяно 5,6 млн га ярих зернових та зернобобових культур. Ми досягли рівня минулого року. Найвищі темпи сівби в Полтавській, Чернігівській, Вінницькій, Черкаській та Сумській областях”, – написав Шмигаль в телеграм-каналі.
За його словами, особливість цьогорічного сезону — збільшення площ під ярою пшеницею, площа посіву якої станом на сьогодні становить майже 220 тис. га, що зумовлено попитом з боку переробних підприємств та експортерів.
“Також засіяно 7,7 млн га технічних культур, з яких переважає соняшник — 4,9 млн га та соя 2,3 млн га”, – розповів прем’єр.
Шмигаль підкреслив, що загалом засіяних площ достатньо, щоб забезпечити внутрішні продовольчі потреби та сформувати експортний потенціал.
Американська інвесткомпанія Brookfield Asset Management вкладе до 95 млрд шведських крон ($9,87 млрд) у дата-центр для штучного інтелекту в шведському Стренгнесе поблизу Стокгольма, йдеться в повідомленні компанії.
Об’єкт розташується на ділянці площею близько 3,77 млн кв. футів (350 тис. кв. м). Будівництво займе 10-15 років.
Шведський прем’єр-міністр Ульф Крістерссон привітав плани Brookfield, написавши в соцмережі X, що дата-центр буде одним з найбільших у своєму роді в Європі.
У лютому стало відомо, що Brookfield планує інвестувати 20 млрд євро в будівництво центрів обробки даних і розвиток ШІ-інфраструктури у Франції в наступні п’ять років.
Кому виписали найбільший штраф за їзду на самокаті торік
71 судова справа, де фігурують електросамокати, зафіксовано у 2024 році, за даними пошуковика по судовому реєстру «Бабуся». Зазвичай за таке порушення штрафують на суму від 340 до 34 тис. грн та інколи позбавляють водійських прав. Найбільший штраф отримав чоловік, який кермував електросамокатом у нетверезому стані з Одеси.
71 правопорушення, у яких фігурують любителі їзди на електросамокатах, зафіксовано торік у Бабусі. За рік таких справ побільшало на 42%. Вже цьогоріч судовий реєстр налічує щонайменше 17 таких справ.
Зазвичай водії самокатів фігурують в адміністративних правопорушеннях. Наприклад, цього року зафіксовано 13 адміністративні та 4 кримінальні справи. До порівняння, торік було 64 адміністративки та 7 кримінальних справ відповідно.
Максимальний штраф за водіння у нетверезому стані отримав водій електросамокату в Одесі у червні 2024 року. Виявилося, що чоловік не мав водійського посвідчення та не вперше катався на самокаті п’яним. Суд призначив йому штраф на 34 тис. грн, а також зобов’язав сплатити судовий збір. Варто зазначити, що якби обвинувачений мав водійські документи, за таке порушення його мали б позбавити прав.
Ще по 17 тис. грн штрафу отримали 17 людей за останні два роки. 15 з них кермували самокатом у стані алкогольного сп’яніння, ще двоє – наркотичного. Трьом особам заборонили керувати транспортними засобами протягом року.
З 2023 року всі електросамокати (моноколеса, сігвеї тощо) визнано транспортними засобами, і це дало змогу поліції та судам притягати водіїв електросамокатів до адмінвідповідальності на загальних підставах на рівні з водіями авто. Однак окремих правил та відповідальності для водіїв електросамокатів досі немає. Цю колізію могли б вирішити законопроєкти 3023 від 2020 року і 10441 від 2024 року, які вже довгий час знаходяться на розгляді ВРУ, зазначає Микола Полюхович, член ради ГО “U-Cycle (Асоціація велосипедистів Києва)” з безпеки руху.
“Водіям електросамокатів не можна рухатись по тротуарах, для них наразі не передбачено рух велоінфраструктурою, якою можуть рухатись лише велосипедисти, що могло б бути доцільним через схожість їх характеристик. Тож самокатники мають рухатись виключно проїзною частиною, керуючись ПДР на загальних підставах, за порушення яких їх і притягають до відповідальності — адже транспортний засіб, обладнаний електродвигуном, є джерелом підвищеної небезпеки для інших учасників дорожнього руху. Враховуючи майже вільний доступ до керування електросамокатами, а також все більшу статистику притягнення до відповідальності поліцією та судами таких водіїв, дане питання потребує законодавчого врегулювання”, — коментує Микола Полюхович.
Джерело: https://opendatabot.ua/analytics/electroscooters-courts-2024