Більшість батьків та опікунів в Україні усвідомлюють свою ключову роль у захисті прав дітей, проте більше третини з них визнають, що іноді порушують ці права, а 89% опитаних батьків не мають чіткого уявлення про зміст прав дитини, визначених Конвенцією ООН про права дитини, що охоплює громадянські, політичні, економічні, соціальні та культурні права дітей, свідчать результати нового опитування ЮНІСЕФ.
«Хоча 35% батьків і 38% підлітків чули про конвенцію, лише 11,3% з усіх респондентів можуть сказати, що добре знайомі з її положеннями. При цьому майже 20% батьків і 15% підлітків взагалі не знайомі з нею», – констатується в публікації на початку Міжнародного місяця батьківства.
Згідно з опитуванням, краще відомі права на освіту (про них знають 80% батьків і 76% підлітків), на здоров’я (76% і 67%) і на захист від насильства (66% і 63%), тоді як менш відомі – право на приватність (знання серед батьків – 35%, підлітків – 45%) та право на ідентичність (підлітки – 44%).
«Люди краще сприймають »видимі« або матеріальні права, тоді як “психосоціальні” залишаються без уваги», – повідомляє ЮНІСЕФ.
Відзначається, що освітні установи – головне джерело знань для підлітків, а соцмережі – для батьків. Серед підлітків 34% дізнаються про права дитини в школі, а 39% – від батьків. У батьків же 41% отримують таку інформацію з соцмереж, а 33% – з традиційних ЗМІ.
«Відповіді батьків в нашому опитуванні показують, що вони рішуче налаштовані краще захищати права своїх дітей і надати їм всю необхідну підтримку і турботу. У той же час вони дійсно стурбовані тим, як їхні дії впливають на дітей в такі стресові часи», – прокоментував глава представництва ЮНІСЕФ в Україні Мунір Мамедзаде.
Підлітки, які брали участь в опитуванні, зазначили, що їхні права найчастіше порушувалися через психологічне або фізичне насильство, ігнорування їхньої думки або порушення приватності.
“Ми повинні зробити все можливе, щоб захистити і забезпечити права дітей скрізь, в тому числі і вдома. Батьки та опікуни переживають надзвичайно складні часи і намагаються впоратися з наслідками війни, тому ми прагнемо зробити все можливе, щоб допомогти їм у вихованні дітей”, – заявила радник-уповноважена президента України з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’я Герасимчук.
Зараз 67% підлітків у віці від 14 до 18 років відповіли, що звернулися б до батьків за захистом у разі порушення їхніх прав, а ще 24% вважають вчителів другою важливою лінією підтримки.
«Батьки є головною опорою для розвитку і благополуччя дитини, проте їм складно впоратися самотужки, особливо у воєнний час. Міцний фундамент для прав дитини закладається саме вдома, але він повинен бути підкріплений політикою і послугами, які б допомагали батькам і опікунам піклуватися про наступне покоління», – зазначив Мамедзаде.
Опитування виявило ряд особливостей, наприклад, гендерні відмінності в сприйнятті: 81% жінок вважають, що крики або використання образливої мови є формою насильства над дітьми, тоді як серед чоловіків цю точку зору поділяють лише 68%.
Серед інших результатів – встановлення факту обмеженого сімейного діалогу про права дитини та її благополуччя: лише 22% батьків і 17% підлітків повідомили, що в їхній родині обговорюються права дитини щомісяця або частіше.
Ще один висновок – підлітки демонструють більш автономні уявлення про свої права. Наприклад, 15% вважають, що дитина має право відмовитися від будь-якого лікування, а 12% – що можна не відвідувати школу. Також 34% підлітків цінують свободу думок проти 27% у батьків.
Відзначається, що Telegram – універсальний канал як для батьків, так і для підлітків: його вибирають понад 70% аудиторії як найзручніше джерело інформації. TikTok популярний серед молоді (66%), тоді як серед батьків Facebook – 56%. YouTube використовують і батьки, і підлітки – 47% і 64%, Instagram відповідно 37% і 47%.
ЮНІСЕФ повідомив, що запускає кампанію, спрямовану на зміцнення знань про права дитини, і закликає поважати дітей та надавати їм можливість відстоювати свої права.
Опитування «Сприйняття прав дитини: знання, ставлення та досвід реалізації в українських сім’ях» проведено компанією Gradus Research і включає відповіді 600 батьків віком від 19 до 55 років, а також 400 підлітків віком від 14 до 18 років по всій Україні.
Товарообіг роздрібної торгівлі України у січні-березні 2025 року порівняно з аналогічним періодом 2024 року зріс на 5,1%, повідомила Державна служба статистики (Держстат).
За її даними, у номінальному вираженні оборот роздрібної торгівлі у січні-березні поточного року становив 577,932 млрд грн.
Роздрібний товарообіг у березні до лютого поточного року зріс на 11,5%, у річному вираженні до березня-2024 – на 5,3%.
Держстат уточнює, що товарообіг підприємств роздрібної торгівлі (юросіб) у першому кварталі 2025 року порівняно із січнем-березнем 2024 року збільшився на 4,8% та становив 400,757 млрд грн.
Водночас у березні до лютого поточного року роздрібний товарообіг підприємств зріс на 11,6%, до березня 2024 року – на 4,9%.
За даними статвідомства, оборот роздрібної торгівлі України 2024 року зріс на 11,5%, становивши в номінальному вираженні 2,172 трлн грн.
Держстат нагадує, що дані наведено без урахування тимчасово окупованих територій Російською Федерацією та частини територій, на яких ведуться (велися) бойові дії.
Держлекслужба видала перший дозвіл на право ввезення на територію України субстанції медичного канабісу.
Як повідомляє Держлекслужба на своєму сайті, дозвіл було видано на субстанцію, яка зареєстрована в Україні та внесена до Держреєстру лікарських засобів України.
Держлекслужба не уточнює, кому було видано дозвіл.
Група компаній Vitagro планує в другому півріччі 2025 року розпочати перший етап будівельних робіт у новому індустріальному парку (ІП) ABC Hub в Хмельницькій області, а до кінця 2028 року очікує запуск виробничих ліній, повідомляє пресслужба Vitagro
Згідно з пресрелізом групи, на території ІП площею 11 га планується розміщення підприємств з переробки агросировини, виробництва харчових продуктів, виготовлення упаковки, а також складських комплексів, дослідницьких центрів, лабораторій, логістичної інфраструктури та торгівельних об’єктів.
Як повідомлялось, уряд України зареєстрував ІП ABC Hub на засіданні у середу, а ініціатором створення парку виступило приватне виробничо-комерційне підприємство “Будзалізобетон”, яке входить до групи компаній Vitagro.
Група повідомляє, що загальний обсяг інвестицій у проєкт оцінюється на рівні 1,65 млрд грн.
“На першому етапі група Vitagro інвестує 127 млн грн власних коштів на підготовчі та земельні роботи, проєктування, підключення до мереж і інфраструктурну підготовку території. Надалі Vitagro планує інвестувати в ABC Hub близько $35 млн”, – йдеться в пресрелізі.
Як повідомлялось, від держави ініціатор або керуюча компанія ІП може отримати на умовах співфінансування до 150 млн грн на будівництво інженерно-транспортної інфраструктури.
Згідно з проєктними розрахунками, на базі парку буде створено не менше 350 нових робочих місць – близько 300 з них персонал виробничих підприємств, решта – адміністративний.
“Рівень заробітної плати планується на 30–45% вищим за середньорегіональний”, – стверджується в пресрелізі.
Група очікує значний економічний ефект – обсяг валового внутрішнього продукту ABC Hub від 6,9 млрд грн у 2027 році та до 13,7 млрд грн у 2033 році.
“Завдяки цьому щороку до місцевих бюджетів надходитиме понад 13 млн грн у вигляді податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску та військового збору”, – зазначає пресслужба групи.
Заснована у 1998 році група компаній Vitagro – одна з найбільших промислових груп України з активами в аграрній, енергетичній, переробній, будівельній та хімічній галузях.. Має у власності підприємства у Хмельницькій, Рівненській, Волинській, Івано-Франківській та Київській областях. Обробляє близько 90 тис. га. землі, а також займається тваринництвом, садівництвом, відновлюваною енергетикою, виробництвом добрив і комбікормів, будівництвом і виробництвом будівельних матеріалів.
Під час повномасштабного вторгнення група побудувала і запустила 5 переробних підприємств. Головний офіс Vitagro знаходиться у Хмельницькому.
За даними Єдиного держреєстру юридичних осіб та фізосіб-підприємців, кінцевим бенефіціаром інвестиційної компанії “Вітагро” є народний депутат Сергій Лабазюк (парламентська фракція “За майбутнє”).
Уже за тиждень 25 найкращих фахівців та більше 200 представників галузі будуть обговорювати актуальні питання виробництва, маркетингу та збуту борошна, круп, хлібобулочних та макаронних виробів, а також ділитися досвідом впровадження технологічних інновацій, адаптації до ринку й побудови ефективної взаємодії з рітейлом і HoReCa.
Ми вже рахуємо дні до старту “Хлібної індустрії – 2025”!
12–13 червня Умань стане точкою перетину ідей, досвіду й нових можливостей для всіх, хто працює з хлібом, борошном, технологіями та ринками збуту.
Форум збирає понад 200 учасників – керівники та власники хлібозаводів, кондитерських підприємств та пекарень, підприємств-виробників борошна, борошняних виробів, круп, макаронів та інших зернопереробних підприємств; представники ритейлу, постачальників пакування, сировини, інгредієнтів, обладнання і технологій, представники влади й інші учасники агропромислового та суміжних секторів.
У програмі — концентрат практичних знань і проривних рішень. На сцені — топові експерт(к)и з хлібопекарської, борошномельної галузей, машинобудування, HoReCa, рітейлу. Замість загальних фраз — чіткі інсайти, кейси та інструменти, які вже працюють в Україні та за її межами.
А ще:
– профільна виставка — обладнання, інгредієнти, інновації;
– майстер-класи з випікання хліба — з першого замісу до ароматної скоринки;
– живе спілкування, нетворкінг і реальні контакти для розвитку бізнесу;
– і навіть екскурсія в Софіївку та синагогу Ребе Нахмана після завершення офіційної частини.
Реєстрація триває, але часу — дедалі менше. Не відкладайте рішення — відкрийте для себе нові можливості разом з “Хлібною індустрією – 2025”.
Організатори: Всеукраїнська асоціація пекарів, Спілка «Борошномели України», AgroMarketing Agency
Генеральний партнер — Lesaffre Ukraine
Партнер з контролю якості — SocTrade
Спеціальний партнер — Uni Blend
Партнер банкету — Бістро Пекаря Умань
Офіційний інформаційний партнер – “Інтерфакс-Україна”
Офіційний інформаційний та аналітичний партнер форуму – Experts Club
Місце проведення: Уманський національний університет садівництва (вул. Інститутська, 1, м. Умань, Черкаська обл.)
СПЛАТА РЕЄСТРАЦІЙНОГО ВНЕСКУ ВКЛЮЧАЄ:
ДОДАТКОВІ МОЖЛИВОСТІ
Щодо питань участі, розміщення реклами, виступу з доповіддю звертайтеся до координаторів події:
Agro Marketing Agency
Святослав Ткаченко
+38(063)357 73 59
Міжнародна готельна мережа Louvre Hotels Group відкрила перший готель в Україні – Tulip Residences Lviv (вул. Панаса Мирного, 24а), повідомляє кореспондент “Інтерфакс-Україна“.
“Ми бачимо потенціал українського ринку. Цей готель – приклад найсучасніших рішень, відповідає найвищим європейським нормам. І це не одноразова колаборація, ми хочемо створювати з нашими партнерами нові проєкти, перш за все у Львові”, – сказав керівник з глобального розвитку Louvre Hotels Group пан Арну Вінк.
За словами Івана Луня, управляючого партнера компанії Burford Management&Consultancy, яка забезпечувала технічний супровід та запуск готелю, проєкт реалізовано у повній відповідності до вимог Tulip Residences.
“Ми переконані в якості рішень і технологій, що були застосовані. Це найсучасніший готель середньої категорійності у регіоні в сегменті коротко- та середньострокового проживання”, – зауважив Лунь.
Готель на 73 апартаменти є частиною мультифункційного комплексу Kristal Plaza. Девелопером проєкту є компанія “Галицька Будівельна Гільдія” (GBG). Будівництво об’єкта тривало з 2019 року, з вимушеною паузою навесні 2022-го. У 2021 році було укладено угоду франшизи з Louvre Hotels Group. Офісна частина, де розміщений банк “Львів”, розпочала роботу у 2024 році.
У Tulip Residences Lviv доступні 73 апартаменти з мінікухнями, буде кілька інклюзивних номерів, Tulip Café Corner, бізнес-простір, спортзал, підземний паркінг з укриттям, поруч облаштовано новий міський сквер.
За словами керівника девелоперської компанії GBG Олександра Криштофора, бізнес-модель проєкту передбачає продаж окремих номерів інвесторам. За умовами інвест-договорів, їх власники передають номери у повне керування, при цьому мають право за зниженим тарифом користуватись номером два тижні на рік не у високий сезон. Із 73 апартів на даний момент викуплено вже 48.
Стосовно подальших планів партнерства з Louvre Hotels Group, Криштофор повідомив, що у роботі вже декілька проєктів.
“Зараз на етапі проєктування вже один готель у Славській ОТГ. Ділянка під цей проєкт у нашій власності з 2019 року. Це буде трьохзірковий готель на 100 номерів. Інфраструктура – все що потрібно для такого класу, обов’язкова wellness зона, ефективна конференц-зона та ін. Також аналізуємо локації у Львові під готельну нерухомість”, – повідомив він агентству.
Louvre Hotels Group — один з провідних міжнародних готельних операторів, заснований у 1976 році в Парижі. З 2015 року входить до складу Jin Jiang International. Мережа об’єднує понад 1700 готелів у 70 країнах світу. У портфоліо — бренди Campanile (3*), Golden Tulip (4*), Royal Tulip (5*), Kyriad, Première Classe, апарт-бренди Tulip Residences, Tulip Residences Collection, а також Sarovar, Hôtels & Préférence, TemptingPlaces та Metropolo. За розмірами готельного портфоліо компанія посідає друге місце в Європі.