Світові продажі чипів у серпні збільшилися на 21,7% порівняно з тим самим місяцем минулого року – до $64,88 млрд, повідомляють у прес-релізі Асоціації напівпровідникової промисловості (SIA). Порівняно з липнем підйом становив 4,4% (з переглянутих $62,14 млрд).
“Глобальні продажі напівпровідників продовжили підвищення в серпні. Азіатсько-Тихоокеанський регіон і Америка продовжують виступати двигунами підйому, до того ж особливо помітно зросли продажі чипів пам’яті та логічних чипів”, – заявив президент і головний виконавчий директор SIA Джон Ньюфер, слова якого наводяться в повідомленні.
Продажі в Північній і Південній Америці в серпні збільшилися на 25,5% у річному вираженні, у Китаї – на 12,4%, у Європі – на 4,4%, в Азіатсько-Тихоокеанському та інших регіонах – на 43,1%. При цьому в Японії було зафіксовано зниження на 6,9%.
Реалізація чипів порівняно з липнем зросла в Північній і Південній Америці на 4,3%, в АТР – на 6,9%, у КНР – на 3,3%, в Японії – на 2%, в Європі – на 1%.
SIA об’єднує близько 99% американських представників напівпровідникової галузі та близько 66% виробників чипів з інших країн.
Турецький виробник електромобілів TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) оголосив про початок виходу на європейські ринки та впровадження нових цифрових рішень, включаючи можливість оплати автомобілів криптовалютою, повідомляє видання Autogeek.
Згідно з повідомленням, компанія планує в 2025 році відкрити свої перші шоуруми в Німеччині, Нідерландах і Швейцарії, а також почати продажі на інших ринках ЄС.
TOGG вже представив в Європі електричний кросовер T10X, який стане першим серійним експортним автомобілем бренду.
Покупцям буде доступна інноваційна цифрова платформа «Trumore», через яку можна оформити замовлення, вибрати комплектацію, оплатити покупку — в тому числі з використанням криптовалюти або токенів, випущених в рамках екосистеми TOGG.
За словами керівництва компанії, інтеграція блокчейн-платежів відображає стратегію цифровізації та відкриває нові можливості для користувачів, поєднуючи електромобільність, фінтех і «розумну» інфраструктуру.
«Ми будуємо не просто автомобіль, а цифрову екосистему, де транспорт, зв’язок і фінанси поєднуються в єдину платформу», — заявив генеральний директор TOGG Гюрджан Каракаш.
Компанія вже випускає електромобілі на заводі в Гемліку (провінція Бурса). Виробничі потужності розраховані на 175 тис. автомобілів на рік, а в подальшому — до 1 млн одиниць до 2035 року.
TOGG розглядає вихід на європейський ринок як стратегічний крок для просування турецьких технологій та інтеграції в ринок ЄС.
КП «Укрспецзв’язок» 7 жовтня оголосило тендер на обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів, повідомляють у системі електронних закупівель ProZorro.
Очікувана вартість – 200 тис. грн.
Документи на участь приймаються до 15 жовтня.
Українські аграрії в 2025-2026 маркетинговому році (МР) розширили виробничі площі під соняшником на 3,3% проти 2024-2025 МР з огляду на його привабливі ціни у минулому неврожайному році, врожай буде більшим на 3%, прогнозує галузеве аналітичне агентство “УкрАгроКонсалт”.
Агентство очікує, що прогноз урожаю соняшнику в 2025/26 МР буде більшим на 3% проти минулого року з урахуванням того, що ринок соняшнику є “найбільш “сірим” серед інших олійних.
“Наразі статистика збирання врожаю демонструє низьку врожайність. Очікування, що просування збирання врожаю на північ та захід значно підвищить урожайність, не підтверджуються. Урожайність зростає, але залишається досить низькою”, – пояснили експерти.
Вони нагадали, що в 2024/25 МР урожай соняшнику був на 20% менший, ніж у 2023/24 МР і водночас став найнижчим із 2016/17 МР. При цьому посівні площі було скорочено на 2%, а врожайність – на 18%.
Частка переробки урожаю всередині країни в 2024/25 МР залишалася високою – 97% за рахунок припинення активного відтоку сировини на експорт, тоді як експорт соняшникової олії став мінімальним із 2026/17 МР (-24% до 2023/24 МР). Майже весь сезон пройшов в умовах стримання продажу соняшнику аграріями. Відповідно експорт соняшникового шроту також був мінімальний за останні три сезони – (-27% до 2023/24 МР).
“Загалом 2024/25 МР можна охарактеризувати як кризовий, що призвело до балансування між обмеженими ресурсами та прагненням утримати позиції України на світовому ринку продуктів переробки соняшнику”, – констатували в “УкрАгроКонсалт”.
Після періоду нестабільності, спричиненої пандемією, інфляційним тиском та геополітичними нестабільностями, галузь комерційного страхування вступає в період стабільності та можливостей.
Про це свідчить останній звіт «Реалії страхового ринку» від Willis, компанії WTW, опублікований на сайті WTW.
«Завдяки надлишковому капіталу галузі, що перевищує 1 трильйон доларів, і перестрахувальним потужностям більше ніж 725 мільярдів доларів, страховики прагнуть до зростання за кількома продуктовими лінійками», підкреслюється в інформації.
Страхування майна виходить на м’який ринок, де показники оновлення знизилися на 8% у другому кварталі 2025 року після падіння на 5,5% у першому кварталі. Страхування від нещасних випадків на виробництві також залишається сприятливим завдяки профіциту резервів у розмірі 16 мільярдів доларів. Поєднання значних потужностей, за винятком надмірного страхування від нещасних випадків, та розвитку технологічних можливостей дає змогу організаціям забезпечувати ширше покриття та оптимізувати структури програм ефективніше, ніж останніми роками.
«Покупці зараз орієнтуються на зовсім іншому ринку, ніж кілька років тому», – каже Джон Драммонд, глобальний керівник відділу управління страховими компаніями у Willis. «Ми бачимо значні можливості для компаній удосконалити свої програми і збільшити віддачу від витрат на страхування, навіть якщо деякі напрямки залишаються під тиском».
Також зазначається, що штучний інтелект (ШІ) стає визначальною силою в цей трансформаційний період. Колись він був баченням майбутнього, а тепер змінює андеррайтинг, управління страховими виплатами та дизайн продуктів. Інструменти на базі ШІ надають глибше розуміння ризиків, дають змогу швидше ухвалювати більш обґрунтовані рішення і підтримують створення продуктів, адаптованих до нових потреб.
Незважаючи на поліпшення ринкової ситуації, у звіті закликають до обережності. Глобальні збитки від застрахованих катастроф перевищують 100 мільярдів доларів щорічно протягом п’яти років поспіль. Системні кіберподії, потрясіння на фінансових ринках або ескалація стихійних лих, пов’язаних зі зміною клімату, можуть швидко змінити поточні прибутки і знову призвести до волатильності на ринку комерційного страхування.