Business news from Ukraine

Business news from Ukraine

Україна скоротила експорт марганцевої руди на 78% за дев’ять місяців

Україна у січні-вересні цього року знизила експорт марганцевої руди на 78,3% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 9,739 тис. тонн, але у серпні-вересні активізувала поставки.

Згідно зі статистикою, оприлюдненою Державною митною службою (ДМС), якщо за сім місяців 2025 року поставки були на рівні 2,977 тис. тонн, то у серпні експорт збільшився більш ніж удвічі, коли було вивезено 5,037 тис. тонн, у вересні становив 1,725 тис. тонн.

У грошовому вимірі експорт за дев’ять місяців 2025 року впав на 75,4% порівняно з аналогічним періодом 2024 року – до $1,615 млн. При цьому основний експорт здійснювався до Словаччини (98,27% поставок у грошовому виразі) та Польщі (1,73%).

За цей період імпорт марганцевої руди не відбувався.

Як повідомлялось, Україна у 2024 році один раз у січні експортувала до США 44,903 тис. тонн марганцевої руди на $6,563 млн, перервавши дворічну відсутність поставок на зовнішні ринки. У лютому-грудні-2024 експорт марганцевої руди був відсутній.

Водночас за весь 2024 рік країна ввезла 84,293 тис. тонн на $18,302 млн з Гани (98,85%), Бразилії (0,99%) і Бельгії (0,11%). У жовтні-листопаді імпорт був відсутній.

Україна у 2022 і 2023 рр. не експортувала марганцеву руду, 2021-го року вивезла 770 тонн на $89 тис.

Крім того, повідомлялося, що Покровський гірничо-збагачувальний комбінат (ПГЗК, раніше – Орджонікідзевський ГЗК) і Марганецький ГЗК (МГЗК, обидва – Дніпропетровська обл.), що входять до групи “Приват”, наприкінці жовтня-на початку листопада 2023 року припинили видобуток і переробку сирої марганцевої руди, а НЗФ і ЗЗФ зупинили виплавку феросплавів. Влітку 2024 року феросплавні заводи відновили виробництво на мінімальному рівні.

ПГЗК і МГЗК у 2024 році не виробляли продукцію, тоді як за у 2023 році ПГЗК виробив 160,31 тис. тонн марганцевого концентрату, а МГЗК простоював.

В Україні видобувають і збагачують марганцеву руду Покровський і Марганецький гірничо-збагачувальні комбінати.

Споживачами марганцевої руди є феросплавні підприємства.

,

Україна зменшила закупівлі коксу, 92% постачань іде з Польщі

Україна у січні-вересні поточного року знизила імпорт коксу і напівкоксу у натуральному виразі на 4,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 491,166 тис. тонн.

Згідно зі статистикою, оприлюдненою Державною митною службою (ДМС), імпорт коксу в грошовому виразі за цей період знизився на 10% – до $165,721 млн. Його завезли переважно з Польщі (91,93% поставок у грошовому вимірі), Індонезії (5,77%) та Чехії (2,26%).

У зазначений період Україна експортувала в Албанію 3 тонни коксу на $2 тис.

Як повідомлялося, “Метінвест” у січні поточного року призупинив роботу Покровської вугільної групи у зв’язку зі зміною ситуації на лінії фронту, дефіцитом електроенергії та погіршенням безпекової ситуації.

Україна торік наростила імпорт коксу і напівкоксу в натуральному виразі у 2,01 раза порівняно з 2023 роком – до 661,487 тис. тонн, завезла його переважно з Польщі (84,76% поставок у грошовому виразі), Колумбії (7,74%) та Угорщини (2,69%). В грошовому вимірі імпорт зріс на 81,9% – до $235,475 млн.

За 2024 рік країна експортувала 1,601 тис. тонн 84,76% коксу на $368 тис. до Молдови (99,18%) і Латвії (0,82%), водночас у січні, березні, жовтні та листопаді-2024 експорт був відсутній, тоді як за 2023 рік він становив 3,383 тис. тонн на $787 тис.

, ,

Порти Великої Одеси перевалили понад 146,5 млн тонн вантажів з серпня 2023 року

Порти Великої Одеси завдяки роботі українського морського коридору з серпня 2023 року перевалили понад 146,5 млн тонн вантажів та обробили 5596 суден, зокрема 1528 – через Одеський порт, повідомив керівник Одеської філії ДП “Адміністрація морських портів України” Дмитро Назаренко.

“Попри всі виклики українські морські порти залишаються невід’ємною частиною економічної стійкості держави. Їх безпека — це питання не лише логістики, а й виживання експортної моделі України”, — сказав він на круглому столі представників морської та портової галузі, який відбувся в межах Міжнародної морської та військової виставки BALTEXPO 2025 у Гданську (Польща).

Назаренко зауважив, що з початку повномасштабної агресії в Україні пошкоджено або знищено понад 500 об’єктів портової інфраструктури, 116 цивільних суден, постраждали 157 цивільних осіб, а безпосередньо на території Одеського морського порту пошкоджено 161 об’єкт.

Представник АМПУ презентував європейській спільноті інфраструктурні проєкти Одеського порту та плани їх подальшої реалізації і запросив міжнародних інвесторів до співпраці.

, ,

СК “Країна” збільшила статутний капітал до 115 млн грн

АТ “СК “Країна” (Київ) збільшила статутній капітан на 15,02%, до 115,015 млн грн за рахунок додаткової емісії акцій на суму 15,015 млн грн.

Про це повідомляється у звіті про результати емісії акцій без здійснення публічної пропозиції, оприлюдненому у системі розкриття інформації Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР).

В ході емісії, другий етап якої завершився 24 вересня 2025 року, було додатково розміщено 11,639 млн простих іменних акцій.

Як повідомлялось у липні 2025 року, АТ “Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд “Ківі”, що володіло 76,212% акцій СК “Країна” скоротило свій пакет акцій до 0%. Крім нього компанію залишили АТ “Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд “Сіріус”, що володів 7,491%, ТОВ “Фінанс Еліт Компані”-3,823%, Константин Ворушилін – 4,981%, Олег Зімін – 9,491%.

При цьому зазначалось, що власником 99,997% акцій страховика став В’ячеслав Супруненко.

Як повідомлялося, В’ячеслав Супруненко – колишній зять екс-мера Києва Черновецького. Він є власником групи компаній Alviva, куди входять “Київхліб”, “Київмлин”, “Київський булочно-кондитерський комбінат”, завод “Росинка”.

СК “Країна” працює на страховому ринку України з 1994 року. Має ліцензію на здійснення 23 видів страхування. Регіональна мережа страховика складається із 98 об’єктів по всій території країни.

, ,

«Пункти незламності» UKRNAFTA працюють: як знайти найближчий до вас

«Пункти незламності» АЗК UKRNAFTA допоможуть українцям у період відключень світла.

Внаслідок російської масованої ракетно-дронової атаки на енергообʼєкти, знеструмлена значна кількість споживачів у місті Києві, Київській, Донецькій, Дніпропетровській, Черкаській, Чернігівській, Харківській, Сумській, Полтавській та Одеській областях. Щоб стабілізувати ситуацію, у вказаних регіонах наразі аварійні відключення. Зараз енергетики працюють, щоб відновити стабільне електропостачання.

Усі наші 663 АЗК продовжують працювати – там можна заправити автівку, а, також, придбати пальне для генератора.

360 АЗК працюють в режимі «пунктів незламності»: там встановлені додаткові генератори і є можливість:

• зігрітися;

• випити гарячого чаю чи кави;

• зарядити телефон;

• отримати доступ до інтернету.

Бережіть себе та своїх близьких!

Адреси пунктів незламності на АЗК UKRNAFTA.

АТ “Укрнафта” – найбільша нафтовидобувна компанія України, є оператором найбільшої національної мережі АЗК – UKRNAFTA. У 2024 році компанія вступила в управління активами Glusco. У 2025 році завершила угоду з Shell Overseas Investments BV про купівлю мережі Shell в Україні. Загалом оперує 663 АЗК.

Компанія реалізує комплексну програму відновлення діяльності та оновлення формату автозаправних станцій своєї мережі. З лютого 2023 року випускає власні паливні талони та картки “NAFTAКарта”, що реалізуються юридичним і фізичним особам через ТОВ “Укрнафта-Постач”.

Найбільшим акціонером “Укрнафти” є НАК “Нафтогаз України” з часткою 50%+1 акція.

У листопаді 2022 року ставка Верховного головнокомандувача ЗСУ ухвалила рішення про передачу державі частки корпоративних прав компанії, що належали приватним власникам, якою зараз управляє Міноборони.

Джерело: https://interfax.com.ua/news/press-release/1111372.html

 

,

Імпорт свинини у вересні зріс на 31% і став рекордним з 2022 року

Імпорт охолодженого та мороженого м’яса свиней (УКТ ЗЕД 0203) у вересні перевищив 6 тис. тонн, що на 31% більше, ніж завезли місяцем раніше, та є максимальним показником з січня 2022 року, повідомила асоціація “Свинарі України” (АСУ).

“На відміну від минулого року, зовнішні постачання у 2025-му помітно пожвавилися у відповідь на слабшу внутрішню пропозицію свинини та вищі ціни, а в другому півріччі середньомісячні надходження м’яса свиней з-за кордону сягнули показників 2022 року. Водночас рекордний за останні роки показник у 6,6 тис. тонн, зафіксований у січні 2022 року, імпортери не перевершили”, — зазначили в галузевій асоціації.

Стимулом для підвищеної імпортної активності, на думку аналітиків, стали як високі котирування на українську свинину, так і вичерпання квот безмитних постачань свинини з ЄС.

“Оскільки цьогоріч сезонне зменшення внутрішньої пропозиції свинини співпало із наслідками скорочення поголів’я свиней в країні, ціни на українську свинину помітно вищі та тривалий час залишаються на стабільно високому рівні. Натомість середня митна вартість імпортованої свинини у вересні знизилася до $2,56 за кг (-2,2% проти серпня). Оскільки абсолютна більшість такої продукції надходить з країн ЄС, вичерпання квот для безмитного завезення заохочувало частину операторів формувати запаси продукції до вимушеного “здороження” через митні тарифи”, — пояснили фахівці.

В АСУ констатували, що за три квартали 2025 року Україна імпортувала 20,8 тис. тонн охолодженого та мороженого м’яса свиней (УКТ ЗЕД 0203) на $53,2 млн, з яких лише 142 тонн завезли з Канади, тоді як решта товарних партій завозили з ЄС. Тож подальші надходження свинини звідти обкладатимуться ввізним митом: охолоджена — 12%, морожена — 10%.

Водночас низка імпортерів переконана, що мита не зупинять потік свинини, допоки це економічно обґрунтовано.

“Європейські котирування на свинину послаблюються з початку липня і упродовж вересня знизилися на 6% під впливом сезонних змін, збільшення внутрішньої пропозиції, а також через складнощі із зовнішньою торгівлею, зокрема, через запровадження Китаєм 62%-х мит на завезення свинини з країн ЄС. Тож, на думку деяких операторів, ціновий тиск з боку цих факторів може компенсувати згадане підвищення вартості імпорту”, — підкреслили в асоціації.

Водночас інші гравці переконані, що на тлі помітного скорочення внутрішньої пропозиції свинини в Україні порівняно з минулим роком тиск на ціни з боку імпорту та вплив на ринок не будуть надто критичним. Так, за збереження темпів постачань на рівні третього кварталу поточного року, сукупні річні надходження імпортованої свинини не перевищать 35 тис. тонн. У такому разі це складатиме не більше 5-6% оцінюваної внутрішньої пропозиції свинини, на чверть поступатиметься імпортованому в 2022 році та на 15% — показнику 2021 року. Тож абсолютна більшість свинини на внутрішньому ринку і надалі забезпечує український товаровиробник.

“Вищі ціни на внутрішньому ринку свинини дещо уповільнили активність відвантажень української свинини за межі країни у серпні та вересні, проте сукупний експортний доробок за днв’ять місяців року перевищив 2 тис. тонн, склавши майже $6,2 млн. Ключовими напрямками торгівлі залишаються Гонконг, ОАЕ, Бахрейн та Малайзія, проте бізнес та держоргани активно співпрацюють заради відкриття низки нових ринків — Філіппіни, В’єтнам, Сінгапур, Південна Корея тощо”, — резюмували в асоціації “Свинарі України”.

, , , ,